ေသာတာပန္ မွသည္ သကဒါဂါမ္သို႔ အကူး

ေသာတာပန္ မွသည္ သကဒါဂါမ္သို႔ အကူး

  ႐ုပ္..နာမ္...သဘာဝ..ျဖစ္ပ်က္တို႔..ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၍
ဒုကၡကုန္​ဆံုးလ်ွက္..သုခခ်မ္းသာျခင္းကို ခံစားရၿပီး ပညတ္..ပရမတ္တို႔ကို သမာဓိမ်က္စိျဖင့္ ျမင္ေတြ႔ကာ ဝိစိကိစၧာ ကင္းကြာ၍ အတၱဒိ႒ိသကၠာယ အစြဲသည္
႐ုပ္ေဝဒနာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး(ပရမတ္႐ုပ္)
အေပၚမွ ဥပါဒါန္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၾကရေသာ အရိယာ
ႏြယ္ဝင္ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကို ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ဟု
ေခၚဆိုပါသည္။

   ေသာတာပန္အရိယာဟူသည္မွာ..
႐ိုး႐ိုးသာမညပုဂၢိဳလ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ရင္ဝတြင္
စာဆြဲထားသည္မဟုတ္။ခႏၶာကိုယ္ေပၚတြင္
လည္း #ေသာတာပန္ ဟူ၍ အမွတ္လကၡဏာ ျပထားသည္လည္းမဟုတ္
၍ ႐ုတ္တရက္ သိ႐ွိျခင္းငွါ မစြမ္းႏိႈင္ေခ်။

    သို႔ေသာ္..အထက္ပါ ေသာတာပန္တို႔၏
စိတ္ေန သေဘာထားသည္သာလ်ွင္ ထူးျခား
စြာ ေျပာင္းလဲသြားၾကရပါသည္။

   ေျပာင္းလဲပံုမွာ...
ေသာတာပန္အရိယာပုဂၢိဳလ္တိုင္း...
၁။ သီလ
၂။ သမာဓိ
၃။ ပညာ....ျပည့္စံုလာသည္ကို ဆန္းစစ္၍
                သိ႐ွိလာႏိႈင္ေပသည္။

 သီလ..ဟူသည္..
ယခင္အခါက ၅ပါးသီလကို ဘုရားတြင္၎၊
သံဃာေတာ္မ်ားထံတြင္၎..ေတာင္းခံၿပီးမွ
ထိန္းသိမ္းေဆာက္တည္ၾကရ၏။

  အခ်ိဳ႕ဂိုဏ္းဝင္ပုဂၢိဳလ္တို႔မွာ အဓိ႒ာန္ျပဳ၍၎
ေစာင့္ထိန္းၾကရပါသည္။

   ယခုမူ..အလိုအေလ်ာက္ #အနတၱသဘာဝျဖင့္ ႐ုပ္နာမ္ကြဲျပားျခင္း၊
ဒိ႒ိဝိစိကိစာၦ ကင္းကြာရံုမ်ွႏွင့္ အလိုလို လံုျခံဳ
လ််ွက္ ေစာင့္ထိန္းၿပီးသား ျဖစ္ေနေၾကာင္း
သိ႐ွိလာပါေတာ့သည္။ငါးပါးသီလသည္..
#ခါးဝတ္ပုဆိုးကဲ့သို႔ ျမဲလာသည္ကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မည္။

  ၎အျပင္..မိမိ၏ စိတ္ သည္လည္း
အျခားျပင္ပသို႔ ပ်ံ့လြင့္ျခင္းကင္းလ်ွက္ အျမဲ
လိုလိုပင္ ခႏၶာကိုယ္တြင္း အဇၨ်တၱ၌သာ
ကိန္းဝပ္လ်ွက္ ႏွာသီးဖ်ားေလ တိုးထိသည့္
အေပၚ၌၎၊ ခႏၶာကိုယ္တြင္း၌ ျဖစ္ေပၚတတ္
ေသာ ေဝဒနာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးအေပၚ၌၎
#ျဖစ္ပ်က္အဆံုးေလးကို ေရာက္သည္အထိ
အသိကပ္၍ သတိျပဳေနတတ္ရာ စိတ္ကေလးသည္ ခႏၶာကိုယ္တြင္းဝယ္ အလိုေလ်ာက္ စိတ္တည္ၿငိမ္လ်ွက္ ေလာကုတၱရာ #သမာဓိ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုလိုပါသည္။

   ထိုအရာသည္ သမၼာသတိေၾကာင့္ သမၼာ
သမာဓိျဖစ္ျခင္းဟူ၍ မွတ္ပါေလ...

 ★★★★★★★★★★★★
  ထိုမ်ွမက​ေသး ခႏၶာတြင္း၌ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး၏ ျဖစ္ပ်က္ ေဖာက္ျပန္ေန
သည့္အေပၚတြင္လည္း #အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ
စသည့္ လကၡဏာေရးသံုးပါးျဖင့္ ပြားမ်ားေန
တတ္ေသာ ဝိပႆ      နာဉာဏ္ ရၿပီးျဖစ္ရကား
ေလာဘ..ေဒါသ..ေမာဟ..မာန အေပါင္းတို႔
သည္ ယခင္ႏွင့္မတူ ဆင္ျခင္စဥ္းစား ထိန္းသိမ္းႏိႈင္ျခင္းအားျဖင့္ ေခါင္းပါးလာလ်က္ ျဖစ္ပ်က္ေဖာက္ျပန္သည့္
ေဝဒနာ ခံစားရသည့္အားေလ်ာ္စြာ ပရမတ္
႐ုပ္ ေဝဒနာ၏ သဘာဝလကၡဏာကို ႐ႈမွတ္
ဆင္ျခင္ပြားမ်ားႏိႈင္ေသာ (ေလာကုတၱရာ)
ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုလာပါေတာ့သည္။

   သီလ..သမာဓိ...ပညာ ျပည့္စံုလာၿပီး...
အကုသိုလ္စိတ္မွာလည္း..တေန႔တျခား
နည္းပါးလာေၾကာင္း စီစစ္မိလာပါေတာ့သည္။ ကာယကံ..ဝစီကံ..
မေနကံ..စသည့္ ဒုစ႐ိုက္ဆယ္ပါးသည္ပင္
#မ႐ွိသကဲ့သို႔ ျဖစ္လာၿပီး အပါယ္ေလးပါး
သြားေစတတ္ေသာ စိတ္သည္ မ႐ွိ။
ခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌သာ ဝိပႆ      နာ ႐ႈမွတ္
ဆက္ျခင္ေနေၾကာင္း သတိျပဳမိလာပါေတာ့
သည္။

   #ျဖစ္ျခင္းအစ..ပ်က္ျခင္းအဆံုး..သိ႐ွိထား
သည့္အတိုင္း ေသာတာပန္တို႔၏ စိတ္သည္
ခႏၶာကိုယ္တြင္း ျဖစ္ပ်က္ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးဟူေသာ ပရမတ္႐ုပ္ေဝဒနာ..ဒုကၡေဝဒနာေပၚတိုင္းတြင္..အစ..အလယ္..အဆံုး အသိကပ္၍ ေနတတ္ျခင္းေၾကာင့္ နာမ္သည္ ခႏၶာတြင္​း၌
သာ ကိန္းေအာင္းေနတတ္သည္ဟူ၍ ဆိုလို
ပါသည္။

   ခဏျဖစ္.. ခဏပ်က္တတ္သည့္ ႐ုပ္၏
ဒုကၡေဝဒနာ.. သဘာဝလကၡဏာ ေပၚလြင္
လာသည့္အျပင္ တရားအားထုတ္တိုင္းတြင္
လည္း ႐ုပ္နာမ္ေဝဒနာတို႔သည္ တျခားစီ
ကြဲျပားေနရကား ၾကာ႐ွည္စြာ တရားထိုင္ႏိႈင္
စြမ္း ႐ွိလာပါေတာ့သည္။

ေသာတာပန္⏩သကဒါဂါမ္
 
  ေယာဂီတို႔၏ စိတ္အစဥ္ေလးသည္ #ကာယသတိပ႒ာန္ တည္းဟူေသာ
ဝင္ေလ..ထြက္ေလ တိုးထိျခင္းအေပၚ
သတိျပဳလိုက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ဒုကၡေဝဒနာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး၏ ျဖစ္ပ်က္
အစ..အလယ္..အဆံုး တို႔ကို သိ႐ွိၿပီးျဖစ္ရာ
ထြက္ေလ..ဝင္ေလ ဟူ၍ သတ္မွတ္ျခင္းမ႐ွိ
#ထိသိပ်က္ ျဖစ္ပ်က္...ျဖစ္ပ်က္..စသည္ျဖင့္
တေလာကလံုး သမာဓိအာရံု ဝိပႆ      နာဉာဏ္ျဖင့္ လကၡဏာသံုးပါး အၾကံဳးဝင္လ်ွက္ ႐ႈမွတ္ဆင္ျခင္လာတတ္သည့္အတြက္
ကာယသတိပ႒ာန္ မွ #ကာယႏုပႆ      နာ
သတိပ႒ာန္ ပြားမ်ားလာတတ္ပါေတာ့သည္။

   ထို႔အျပင္..ခႏၶာကိုယ္တြင္း ေဝဒနာေပၚသည့္အခါ၌လည္း လကၡဏာသံုး
ပါး ပြားမ်ားလ်ွက္ ဝိပႆ      နာညဏ္ျဖင့္ ႐ႈမွတ္
ဆင္ျခင္သံုးသပ္ရင္းမွ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး တြင္ ႐ႈမွတ္ေနသည့္ နာမ္ေလးသည္ ခြာလ်ွက္(ဥေပကၡာ )ခ်လ်ွက္ ႏွာသီးဖ်ားသို႔သာ ေျပာင္းလြဲၿပီး အသိကပ္ႏိႈင္
ေၾကာင္းကိုလည္း ထင္႐ွားစြာ ေတြ႔ျမင္လာပါ
လိမ့္မည္။

     ထိုအရာသည္..ခႏၶာကိုယ္ပညတ္႐ုပ္ အတြင္းမွ ေဖာက္ျပန္ ျဖစ္ပ်က္သည့္ ပရမတ္
ဓာတ္ေလးပါး႐ုပ္ေဝဒနာအေပၚ စြဲကပ္ေနေသာ #ငါစြဲ အတၱဒိ႒ိ သကၠာယအစြဲသည္ ျပဳတ္ခဲ့ၿပီး ဝိဇၨာဉာဏ္
အနတၱဆိုက္သည့္ သဘာဝေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

❦ ေသာတာပန္တို႔၏ သစၥာေလးပါး ျမင္ပံု ။
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
  ပညတ္.ပရမတ္စသည့္ ႐ုပ္သတ္သတ္..

နာမ္သတ္သတ္..ေ၀ဒနာ သတ္သတ္စီ ကြဲ

ျပားျခားနားစြာ ေတြ႔ျမင္ေနခ်ိန္တြင္..နာမ္..

သည္ ေ၀ဒနာ ေပၚၫႊတ္လိုက္.႐ုပ္ၫႊတ္

လိုက္.ႏွာသီးဖ်ား ၫႊတ္လိုက္.သမာဓိ အား

ေကာင္းသည့္အခါတြင္ ဓမၼ စကုၡဳံပြင့္ေနစဥ္

အတြင္း ထင္လင္းစြာေတြ႔ျမင္ေနသည္ကို

မွတ္မိၾကေပလိမ့္မည္။..နာမ္..ဟူသည္ကား

ပညတ္႐ုပ္ေသာ္၎၊ ပရမတ္႐ုပ္ေသာ္၎

ၫႊတ္ျမဲဓမၼတာတည္း။(တည္ရာ.မွီရာ)႐ွိမွ

ေနသည္ဟုဆိုလိုပါသည္။

  ႐ုပ္ေဖာက္ျပန္မႈ.ဓာတ္ႀကီးေလးပါးအေပၚ

သို႔ ၫႊတ္တိုင္း ခံစားရသည့္.ဒုကၡ သည္သာ

လ်ွင္ ေပၚလာပါသည္။နာမ္သည္ မၫႊတ္ပဲ

မေနႏိႈင္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ အထက္ပါ ႐ုပ္

၏ဒုကၡေ၀ဒနာကိုသာလ်ွင္ နာမ္ကခံစားေန

ေလသည္။မခံမရပ္ႏိႈင္သည့္အခါ ႏွာသီး၀သို႔

ၫႊတ္သြားရာမွ (ဓာတ္ေလးပါး) ျဖစ္ပ်က္သို႔

သာ ျပန္လည္၍ ၫႊတ္သြားျခင္းအားျဖင့္ ပင္

ပန္းဆင္းရဲလွသည့္ ဒုကၡကို တစ္ႀကိမ္ထက္

တစ္ႀကိမ္ ပိုမိုထင္႐ွားလာေစရန္ ေလ့လာ

စူးစမ္းလ်က္ ႐ွိေနသကဲ့သို႔ပင္ျဖစ္ပါသည္။

ဤကဲ့သို႔ နာမ္သည္ ေ၀ဒနာ ကို အႀကိမ္

ုႀကိမ္အဖန္ဖန္ ခံစားျခင္းအားျဖင့္ ႐ုပ္ေ၀ဒနာ

ျပင္းထန္လိုက္တာသည္ႏွင့္အမ်ွ ႐ုပ္ေ၀ဒနာ

၏ဒုကၡ #ဒုကၡ သစၥာ #ကို ေပၚလြင္ေအာင္

ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ ေလ့လာေနျခင္းျဖစ္ေလသည္။

    ဤကဲ့သို႔ မခံမရပ္ႏိႈင္ေအာင္ ေဖာက္ျပန္

သည့္ေ၀ဒနာေၾကာင့္ နာမ္သည္ လြတ္ရာ၊

ေအးခ်မ္းရာ၊ သက္သာရာ သက္သာေၾကာင္း
အတြက္ ပညတ္႐ုပ္သို႔ ၫႊတ္႐ွာသည္၊ႏွာသီး

၀ သို႔လည္းေျပာင္းလဲ၍ ၫႊတ္ရ႐ွာျပန္သည္၊

သို႔ေသာ္ တည္ၿငိမ္ျခင္းမ႐ွိ။ေ၀ဒနာသို႔ ျပန္

လည္၍ ၫႊတ္သြားျပန္သည္။ ၫႊတ္တိုင္း

ၫႊတ္တိုင္း တို႔တြင္လဲ နာမ္ သည္ေ၀ဒနာ

ခံစားရလ်ွက္ ဒုကၡကိုသာ ၾကံဳ ေနရပါေသာ္

လည္း အျခားတြင္ အမွီသဟဲျပဳ၍ မေနႏိႈင္ပဲ

ဒုကၡေ၀ဒနာ တို႔သာ ျပန္လည္ ၫႊတ္ျမဲၫႊတ္

ၿပီး မခံမရက္ႏိႈင္ ျဖစ္ကာ နာမ္သည္ တုန္လႈပ္
ေၾကာက္ရြံ႔လာသည့္အျပင္ ၎ေ၀ဒနာမွ

လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ႐ုန္းကန္မထြက္ႏိႈင္မီ

အတြင္း အလူးအလဲ မခ်ိမဆန္႔ ခံခဲ့ရၾက

သည့္ အေၾကာင္းတို႔ကိုလဲ ေယာဂီတို႔ သတိ

ျပဳမိပါလိမ့္မည္၊..ဒုကၡေ၀ဒနာ မွန္းသိလ်က္

ျပန္လည္ၫႊတ္တိုင္းတို႔တြင္ နာလိုက္.ကိုက္

လိုက္.ပူလိုက္.က်င္လိုက္.တရြရြ လႈပ္႐ွားလိုက္
ယိုစီးလိုက္.ၾကပ္လိုက္..စသည့္ျဖင့္ ဓာတ္ႀကီ

ေလးပါး ပရမတၱ သဘာ၀ ႐ုပ္၏ ေဖာက္ျပန္

ျခင္းေၾကာင့္ ႐ုပ္ေ၀ဒနာ ဒုကၡကိုသာ ခံစား

ေနရသည္မွာ ဘ၀သံသရာ အဆက္ဆက္

က စြဲကပ္ လာခဲ့သည့္ { အတၱဒိ႒ိသကၠာယ}

တည္းဟူေသာ တငါ ငါျဖင့္ စြဲကပ္လာခဲ့.

.နာမ္.အေၾကာင္း၊ #သမုဒယေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္

ပါေတာ့သည္။ဤသည္ကား.သမုဒယသစၥာ

ကို ဆင္ျခင္လာျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။

မွတ္ခ်က္။     ။တနည္းဆိုေသာ္ နာမ္၏တြယ္
တာကပ္ၿငိလာျခင္း၊ နာမ္ အေၾကာင္း သမုဒယေၾကာင့္ ႐ုပ္ေ၀ဒနာ ဒုကၡ ခံစားျခင္း
အက်ိဳးတရားတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းတရား တို႔ပါ ေပၚလြင္ထင္႐ွားလာပါေသးသည္။..ဟုဆိုလိုပါသည္။

   ထိုမ်ွမကေသး...နာမ္ သည္ ပညတ္႐ုပ္
(အနတၱ) တံုး သို႔မဟုတ္ ပရမတ္႐ုပ္ ေ၀ဒနာ
ဓာတ္ေလးပါး တို႔အေပၚ ေျပာင္းလဲ၍ ၫႊတ္ေနစဥ္အတြင္း ေ၀ဒနာ ပရမတ္အေပၚမူတည္လ်က္ တလစပ္ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္း
မွ ခဏျဖစ္ခဏပ်က္ သဘာ၀ ေဖာက္ျပန္မႈ
အေပၚ မွ ေရအယဥ္ တသြင္သြင္ စီးေနဘိ
သကဲ့သို႔  ပ်က္စီးျခင္း ႐ုပ္၏ လကၡဏာ၊နာမ္၏လကၡဏာတို႔ပါ ထင္ျမင္လာျပန္သည္။

   ႐ုပ္နာမ္ ကြဲျပားျခားနားစြာ ေတြ႔ျမင္ေနျခင္း
ေၾကာင့္ ပညတ္.ပရမတ္ကြဲျပားျခားနားစြာေပၚလြင္ေနရာမွ ႐ုပ္၏ ေဖာက္ျပန္ျဖစ္ ပ်က္
သည့္ သဘာ၀ ႐ုပ္ေ၀ဒနာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဒုကၡ သည္လည္း ေပၚလြင္လာျပန္ေသးသာ္။ထို႐ုပ္ေ၀ဒနာ ခံစားရဖန္မ်ားသျဖင့္ လြတ္ေျမာက္၍ ခ်မ္းသာရာ ရလို
သည့္စိတ္ မလြတ္ေျမာက္ႏိႈင္မီအတြင္း ပညတ္႐ုပ္..ပရမတ္႐ုပ္ သ္ို႔ နာမ္သည္ေျပာင္း
လည္းၫႊတ္ျပန္ပါလည္း အားကိုးေဆာက္တည္ရာ မရသည့္အတြက္ ေဒါသ မျဖစ္ေစရန္ စိတ္ေဇာ တင္းမာျခင္း စသည္တို႔မွကင္းေ၀းရန္ ျဖစ္ပ်က္ မျမဲ ပင္ပန္းဆင္း
ရဲ ေဖာက္ျပန္သည့္ သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ေနသည့္ သဘာ၀လကၡဏာ တို႔ျဖင့္ ဆင္ျခင္၍  စိတ္ကို ေျဖေဖ်ာက္႐ွာရျပန္ပါသည္။

ေမာင္သာဓု.မစ်ၥိမလမ္း.ဓမၼအလင္း.ဝရဇိန္
မစ်ၨိမလမ္း  ဝိမုတၱိ

အရင္​ႏွစ္​က
မွ်​ေဝခဲ့တဲ့...တရား​ေတာ္​​ေတြကို
ျပန္​လည္​ မ်ွ​ေဝပါမည္​။

AZMM

႐ွင္ဥပဂုတၱ ရွင္းတမ္း

႐ွင္ဥပဂုတၱ ရွင္းတမ္း =========== (၂၀၀၈- ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလထုတ္ ျမတ္ပန္းရဂံု စာေစာင္ပါ ေမာင္ေဇယ်ာ (ရန္ကုန္)၏ ေမးခြန္းကို ေျဖၾကားထားျခင္း ျဖစ...