ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ၾကီးဆီမွ အလင္းတန္းမ်ား
ရန္ကုန္ျမိဳ႕သည္ ျမန္မာနိဳင္ငံ၏
ဒုတိယ အၾကီးဆုံး ျမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ၾကီးတြင္ (၂၀၀၉) - ခုႏွစ္မွ
စတင္၍ ေနထိုင္ခဲ့ပါသည္။ ယခုဆိုလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္ ေနထိုင္လာခဲ့ျခင္းသည္ (၇) - ႏွစ္ေက်ာ္မွ်
ရွိခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ကို စတင္၍ ေရာက္ရွိခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွစ၍
ေတြ႔ေတြ႔သမွ်၊ ျမင္ျမင္သမွ်၊ ၾကားၾကားသမွ်၊ အရာတိုင္းကို လူငယ္ပီပီ စူးစမ္းဆင္ျခင္စိတ္
ျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် လွည့္လည္သြားလာရင္း ရွာေဖြစုေဆာင္း မွတ္သားခဲ့ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊
အိမ္ေထာင္ေရး၊ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရး၊ ကုန္စည္ေရာင္း၀ယ္ေရး၊ ဘာသာေရး၊ သာသနာေရး အစရွိသည္တို႔ကို
ကၽြႏ္ုပ္ မွတ္သေလာက္ သိသေလာက္ ပညာျဖင့္ ႐ႈေထာင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးမွေန ေလ့လာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ကၽြႏ္ုပ္ ေလ့လာမွတ္သားမိသမွ် မ်ားစြာထဲမွ တစ္ေန႔တြင္
သူငယ္ခ်င္းကို ဆူးေလဘုရား တ၀ိုက္နားမွ ဟန္းဆက္တစ္လုံး လိုက္၀ယ္ေပးျပီး ေရႊတိဂုံဘုရား
ဘက္ကိုအျပန္ ကားေပၚမွဆင္းျပီး ဗဟန္း(၃)လမ္းထဲမွေန အေရွ့မုခ္သို႔ ခပ္သြက္သြက္ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ပါသည္။
ဘုရားတည့္တည့္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ လမ္းေလွ်ာက္ေနရင္းမွ ကၽြႏု္ပ္၏မ်က္လုံးအစုံတို႔သည္ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ၾကီးေပၚသို႔
ၾကည့္လိုက္မိသည္။ ထိုအခ်ိန္၌ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ ေနာက္ေတာ္ပါး၌ ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ား
ကြန္႔ျမဴးသည့္အလား အလင္းေရာင္မ်ား ျဖာထြက္ေနျခင္းသည္ သတၱေလာကၾကီး တစ္ခုလုံးကို အလင္းအတိ
ေပးစြမ္းနိဳင္သည့္ သူရိန္ေနမင္းၾကီးက သူ၏အလင္းတန္းမ်ားႏွင့္အတူ ၀ပ္စဥ္းခစားလ်က္ ပူေဇာ္မႈျပဳ၍
ေနေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဖူးေမွ်ာ္သူတို႔က ေစတီေတာ္ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚသို႔ တက္ေရာက္ၾကျပီး
ပူေဇာ္သကၠာရျပဳ၍၊ ၾကည္ညိဳဖူးေမွ်ာ္၍ သဒၶါတရား ပြားမ်ားျပီးသူတို႔ကလည္း ျပန္ဆင္းလာေနလ်က္
ရွိၾကသည္။ ကၽြႏု္ပ္သည္ အေရွ့ဘက္ေဆာင္းတန္းအတြင္းရွိ ေလွကားထစ္မ်ားမွတစ္ဆင့္ ဓာတ္ေလွကားမ်ားရွိရာဘက္သို႔
တစ္ထစ္ျခင္း တက္သြားရင္းျဖင့္ စဥ္းစားလိုက္မိသည္က “ေၾသာ္… တို႔ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ့ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ပိုင္ရွင္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ
ေဂါတမဗုဒၶ ဘုရားရွင္ ထားရွိေတာ္မူခဲ့သည့္ ဓာတုေစတီေတာ္သည္ပင္ လူသားမ်ားစြာ၏အလယ္၊ ပုဂၢိဳလ္မ်ားစြာ၏အလယ္၊
ဘာသာမ်ားစြာ၏အလယ္၊ နိဳင္ငံမ်ားစြာ၏အလယ္ အလြန္ပင္ တင့္တယ္လွေပစြတကား…၊ သံသရာတည္းဟူေသာ
ဒုကၡ၀ဋ္ အေႏွာင္အဖြဲ႔ၾကီးမွ လြတ္ေျမာက္သည့္တိုင္ အက်ိဳးၾကီးမားေပစြတကား…၊ အတုယူဖြယ္
ေကာင္းေပစြတကား…၊ ေလာကီ,ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာေကာင္းက်ိဳးတို႔ကို ရယူနိဳင္ေပစြတကား…၊ ကြ်ႏ္ုပ္သည္
ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ ရင္ဝယ္အတြင္းသို႔ သူရိန္ေနမင္းၾကီး ေရာက္ရွိေနသည့္ အျခင္းအရာကို
ျမင္ရ၍ ဤမွ်ေလာက္ေသာ သတိတရားကို ရရွိပါမူ၊ အကယ္၍ ဘုရားရွင္သည္ ယေန႔ေခတ္ၾကီးမွာ သက္ေတာ္ထင္ရွား
ရွိမည္ဆိုလွ်င္ အဘယ္သို႔ေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ စံပါယ္ေတာ္မူမည္နည္း၊ ဤသို႔ေသာ အျခင္းအရာျဖင့္
စံပါယ္ေတာ္မူသည္ကို ကၽြႏု္ပ္အဖို႔ ေတြ႔ျမင္ရလွ်င္ အဘယ္မွ်ေသာ သဒၶါတရားမ်ားျဖစ္ကာ သံသရာခရီးၾကီး
ဆုံးမည္ေလာ” ဟူ၍ ကၽြႏု္ပ္၏ ႏွလုံးသားထဲသို႔ စီးေမ်ာ၀င္ေရာက္လာေသာ အေတြးတစ္စုကို သတိထားမိလိုက္သည္။
ထိုမွ ဆက္လက္၍ ဓာတ္ေလွကားျဖင့္ တက္သြားရင္းမွ
“အရွင္အာနႏၵာသည္ ဘုရားရွင္ထံသို႔ သြား၍
‘ဘုရားရွင္သည္ သံဃာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တစုံတရာ
မိန္႔မွာျခင္း မျပဳေသးသမွ် ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူမည္မဟုတ္-ဟု စဥ္းစားမိပါ၏’- ဟု ေလွ်ာက္ထားေလ၏။
ထိုအခါ ဘုရားရွင္က ‘ခ်စ္သား အာနႏၵာ၊ ရဟန္းသံဃာသည္
ငါဘုရားထံမွ ဘာကိုေမွ်ာ္လင့္ေနသနည္း။ ငါသည္ အတြင္း-အျပင္မထားပဲ တရားကို ေဟာခဲ့၏။ ဆရာ့လက္ဆုပ္(အာစရိယမု႒ိ)
ျပဳထားေသာ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္မရွိ၊ ခ်စ္သား အာနႏၵာ၊ ရဟန္းသံဃာကို ငါသာလွ်င္ သိမ္းယူအံ့၊
ရဟန္းသံဃာသည္ ငါ့ကိုသာလွ်င္ အားကိုးျခင္းရွိေစ’- ဟု လိုလားသူသာလွ်င္၊ ရဟန္းသံဃာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တစုံတရာ မွာၾကားျခင္း ျပဳရာ၏။
ငါဘုရားသည္ကား ဤသို႔ေသာ လိုလားျခင္း မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တစုံတရာ
မွာၾကားရန္လည္း မရွိေခ်။” ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ တရားေတာ္တို႔သည္ အစ, အလယ္,
အဆုံး သုံးပါးလုံး ေကာင္းျမတ္၍ သီလ, သမာဓိ, ပညာ သိကၡာသုံးပါးႏွင့္ လြတ္ေသာတရား မရွိ။
သတၱေလာက, သခၤါရေလာက, ၾသကာသေလာက သုံးပါးေသာ ေလာကႏွင့္လည္း မဆန္႔က်င္၍ အလုံးစုံေသာ သတၱဝါတို႔သည္
က်င့္ၾကံ,ပြားမ်ား ၾကိဳးစား,အားထုတ္ ထိုက္ပါေပ၏။ “ခ်စ္သား အာနႏၵာ၊ ယခုအခါ ငါဘုရားသည္ အသက္ရွစ္ဆယ္ ရွိေနျပီ။ လွည္းအိုသည္ ဖြဲ႔စည္းတုတ္ေႏွာင္ျခင္းျဖင့္ တည္တံ့သကဲ့သို႔
ငါဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္သည္လည္း ဖြဲ႔စည္းတုတ္ေႏွာင္ျခင္းျဖင့္ တည္တံ့ေန၏။” ဘုရားရွင္၏
ကိုယ္ေတာ္သည္ သတၱဝါအသေခ်ၤယ်အတြက္ ဤသို႔ေသာအားျဖင့္ တည္တံ့ေန၏။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ ခႏၶာကိုယ္ၾကီးကား
အဘယ္သို႔ေသာ အျခင္းအရာအတြက္ တည္တံ့ေနသနည္း။ မိမိကိုယ္ကို သုံးသပ္ဆင္ျခင္၍ ျပင္သင့္လွ်င္
ျပင္ရေပမည္။ သို႔မွသာ မိမိတို႔၏ သံသရာခရီးၾကီး ေကာင္းမြန္ေပလိမ့္မည္။ “ခ်စ္သား အာနႏၵာ၊ ငါဘုရားသည္ အာ႐ုံနိမိတ္ အားလုံးကို
ႏွလုံးမသြင္းျခင္း၊ အခ်ိဳ႕ေသာ ေ၀ဒနာတို႔၏ ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ သခၤါရနိမိတ္ကို အာ႐ုံမျပဳသည့္
သမာဓိသို႔ေရာက္၍ ေနေသာအခါ ငါဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္သည္ သာလြန္၍ ခ်မ္းသာ၏။” ဘုရားရွင္သည္
သူ၏သာသနာျပဳအလုပ္မွ နားေနေသာ အခ်ိန္တြင္ ဤသို႔ေသာ သမာဓိကို ျဖစ္ေစလ်က္ နိေရာဓသမာပတ္၏
ေလာကုတၱရာ ခ်မ္းသာ(အစစ္)ကို ခံစားေတာ္မူ၏။ မိမိတို႔သည္ အလုပ္မွ နားေနေသာ အခ်ိန္၌ ေလာကီခ်မ္းသာ(အတု)၊
ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာ(အစစ္) ႏွစ္မ်ိဳး အဘယ္ခ်မ္းသာကို ခံစား၍ ေနသည္က မ်ားသနည္း။ “ခ်စ္သား အာနႏၵာ၊ သင္တို႔သည္ မိမိကိုယ္ကိုသာ
မွီရာျပဳ၍ ေနၾကေလာ့။ တရားကိုသာ ကိုးကြယ္ရာျပဳ၍ ေနၾကေလာ့။” ဘုရားရွင္သည္ မိမိကိုယ္ကို
မွီရာျပဳ၍ တရားကို အားထုတ္ကာ တပည့္သား ရဟန္းသံဃာ သတၱဝါတို႔အားလည္း ဤသို႔ေနၾကေလာ့- ဟု
မိန္႔ေတာ္မူ၏။ မိမိတို႔သည္ ဘယ္သူ႔ကို အမွီျပဳ၍ အဘယ္သို႔ေသာ တရားကို အားကိုး၍ ေနသနည္း။ “ယခုအခါ၌ျဖစ္ေစ, ငါဘုရား ကြယ္လြန္ေသာအခါ၌ျဖစ္ေစ
တရားကိုသာ ကိုးကြယ္ရာျပဳေသာ ရဟန္းသည္ အက်င့္သိကၡာကို လိုလားေသာ ရဟန္းတို႔တြင္ အျမတ္ဆုံး
ျဖစ္လတံ့”- ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ေသာ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳခါနီး၌ ေ၀ဠဳ၀ရြာသို႔
ေရာက္၍ ၀ါဆို၀ါကပ္ျပီး၊ ၀ါတြင္းလြန္ေသာ္ ဘုရားရွင္အား ျပင္းထန္ၾကမ္းတမ္းေသာ ေ၀ဒနာကို
ခံစားရေလရာ၊ ထိုေ၀ဒနာကို သတိသမၸဇဥ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္လ်က္ ပင္ပန္းသည္ဟု မွတ္ယူျခင္းမျပဳပဲ
သည္းခံ၍၊ အသက္ရွည္ေစေသာ သမာပတ္ကို ၀င္စားေလရာ၊ ေရာဂါျငိမ္းေအးေသာအခါတြင္ အရွင္အာနႏၵာက
ဤသို႔ ေလွ်ာက္ထားပုံ၊ ဘုရားရွင္က ဤသို႔ ေျဖၾကားေတာ္မူပုံတုိ႔ကို ကၽြႏု္ပ္ စဥ္းစားမိလိုက္ပါသည္။
သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ပိုင္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ေသာ္မွ ဘဝေနာက္ဆုံးတြင္ မိမိ၏ အနိစၥ
= မျမဲေသာ ခႏၶာ, ဒုကၡ = ဆင္းရဲေသာ ခႏၶာ, အနတၱ = အစိုးမရေသာ ခႏၶာကိုယ္ၾကီးအား စြန္႔၍
ပရိနိဗၺာန္ ျပဳသြားရေသး၏။ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ ခႏၶာမ်ားကား အဘယ္မွာ ဆိုဖြယ္ရာ ရွိပါအံ့နည္း။
“ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား မရွိေတာ့ေပမယ့္လည္း ဘုရားရွင္ ထားရွိေတာ္မူခဲ့သည့္ သာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီး
ထင္ရွားရာ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာနိဳင္ငံတြင္ လူျဖစ္ခြင့္လည္းရသည္၊ ဓာတုေစတီ၊ ဓမၼေစတီ၊ ဥဒၵိႆေစတီ၊
ပရိေဘာဂေစတီေတာ္တို႔ကို ပူေဇာ္ရေသာ အက်ိဳးတရားမ်ားကိုလည္း သိၾကရလ်က္၊ ဤဘ၀၌ မိမိတတ္နိဳင္သ၍
ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့ေသာ မဂၢင္ရွစ္ပါး လမ္းစဥ္တို႔ကို ပြားမ်ားအားထုတ္ကာ ေနသြားပါမွ မိမိ၏
သံသရာခရီးၾကီး ေကာင္းမြန္ေပလိမ့္မည္”- ဟု ႏွလုံးသြင္းလိုက္ရင္း ဘုရားေျခရင္းတန္းေဆာင္း
အတြင္းသို႔ ေရာက္ရွိကာ ၀ပ္စဥ္းခစားလ်က္ ၀န္ခ်ကန္ေတာ့လိုက္ပါေတာ့သည္။ ။
နိဳင္ရာတာဝန္ယူၾကစို႔
·
ဘုရားရွင္ေတာ္၊
မပြင့္ေပၚလွ်င္၊ လူေတာ္အမ်ား၊ စိတ္ေကာင္းထားလည္း၊ ဤကားကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ႏွင့္၊ ထိုထိုဘုံဘဝ၊
မသိရ၊ မ်ားလွအျပစ္ေတြ။
·
ဘုရားရွင္ေတာ္၊
ပြင့္ထြန္းေပၚ၍၊ လူေတာ္အမ်ား၊ စိတ္ေကာင္းထားလည္း၊ ဤကားကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ႏွင့္၊ ထိုထိုဘုံဘဝ၊
သိၾကရ၊ မ်ားလွေက်းဇူးေပ။
·
ေက်းဇူးေတာ္ရင္၊
ဘုရားရွင္ကို၊ ဦးတင္မျပတ္၊ ေက်းဇူးဆပ္ဖို႔၊ အျမတ္ရတနာ၊ သာသနာ၏၊ နိဳင္ရာဝန္ထမ္း၊ ကိုယ္စီစြမ္း၊
ၾကိဳးပမ္းၾကပါေလ။
(ေတာင္ျမိဳ႕မဟာဂႏၶ႐ုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသ)
25-2-2017
အရွင္သုစိတ ၱ(၀မ္းသာ)