'' ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးဥတၱမသာရ၏ေမတၱာတန္ခိုး ''

'' ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးဥတၱမသာရ၏ေမတၱာတန္ခိုး ''
-
နတ္မ်ားက ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳၾကပံု
==========================
ေမတၱာအက်ိဳး (၁၁) မ်ိဳးတြင္ နတ္မ်ားက ခ်စ္ခင္ျခင္းဟူ၍ တစ္ပါး ပါရွိရာ လက္ေတြ႔အရ ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း ေတြ႔ရတယ္။

ေမတၱာျဗဟၼ ၀ိဟာရပြားမ်ားျခင္း ျမဲျခင္းေၾကာင့္ နတ္မ်ားကလဲ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳ၍ ေနၾကဟန္တူေၾကာင္း ကုိယ္ေတြ႔ အမ်ားထဲမွ တစ္ခုေျပာရဦးမယ္။

ဘုန္းၾကီး ယခုေနထိုင္လ်က္ရွိတဲ့ ေတာ္ရ ေက်ာင္းသခၤမ္းအနီး ခႏၱီန္ေတာင္ျမင့္ၾကီးရွိရာ ေက်ာက္ေတာင္ၾကီး ေပၚ၌ ဘုမၼစိုးနတ္ၾကီး ရွိေၾကာင္း သိရတယ္။ သိသာေအာင္ ထင္ရွားျပဖူး၍ သိရျခင္းျဖစ္တယ္၊ ဘယ္လိုထင္ရွားျပတယ္ဆိုတာ ဤေနရာမွာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ဘုန္းၾကီးေျပာျပမယ္။

ေတာင္ေစာင့္နတ္ၾကီးက (၆) ၾကိမ္လာတယ္
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း (၃၀) ေက်ာ္အခ်ိန္က ယခုလက္ရွိ ေနထုိင္ရာမွာ ေဂၚရခါးဒကာမ်ားက ေက်ာင္းေတာက္လွဴဒါန္းခဲ့ၾကတယ္၊ ေက်ာင္းပံုဟန္က ဆင္းရဲသား ေဂၚရခါး ႏြားေက်ာင္းသားတို႔ရဲ. ရပ္ဓေလ့ အတိုင္း သူတို႔ တတ္ႏိုင္သမွ် ျမက္မိုးႏွင့္ ရြံ.ေျမထရံကာတဲ့ ေက်ာင္းျဖစ္တယ္။
၀ိနည္းပါဠိေတာ္သံုးစကားႏွင့္ေျပာရလွ်င္ “ဥလႅိတၱာ၀လိတၱ = အတြင္းအျပင္ ေျမသရြတ္လိမ္းက်ံတဲ့ေက်ာင္း” ေပါ့။

အဲဒီေက်ာင္းမွာ ဘုန္းၾကီးေနထုိင္လို႔
(၃)ႏွစ္ေျမာက္အေရာက္မွာ ေတြ႔ၾကံဳရတဲ့ ျဖစ္ရပ္ထူးျဖစ္တယ္၊ ေက်ာက္ေတာင္ၾကီးေပၚမွာ ေနတဲ့ ေတာင္ေစာင့္နတ္ၾကီးဟာ ညခ်မ္းအခါ ၀တ္ျဖဴစင္ၾကယ္ႏွင့္ ပကတိေသာ လူအသြင္ျဖင့္ ဘုန္းၾကီးထံ ၆ ၾကိမ္တိုင္တိုင္ လာေရာက္ဖူးပါတယ္။

“အျခားအရပ္ေဒသကို ၾကြမသြားပါႏွင့္။ ဤေတာအရပ္၌သာ အျမဲသီတင္းသံုး ေနေတာ္မူပါ” လို႔ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားတယ္၊ သူသည္ ဗမာစကားျဖင့္ သူက “အျမဲေစာင့္ေရွာင္ေနပါမယ္” လို႔လဲ ၀န္ခံ်က္စကား ကတိေပးသြားပါေသးတယ္၊ ၆ ၾကိမ္လာသည္ဆိုသည္မွာ ေန႔ရက္ဆက္တိုက္လာျခင္း မဟုတ္ပါ၊ တစ္ၾကိမ္လာျပီးေနာက္ ရက္အတန္ငယ္ၾကာျပီးမွ လာေလ့ရွိတယ္။

ေတာင္ေစာင့္နတ္ၾကီးဟာ ညခ်မ္းအခ်ိန္ကာလ၌သာ ပံုမွန္လာတတ္ပါတယ္။ နံနက္ပိုင္းအခ်ိန္ ေန႔အခ်ိန္မွာ မလာပါ။ ဘုန္းၾကီးထံသူလာေသာအခါတြင္ သာမန္လူတစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ ၀တ္ျဖဴစင္ၾကယ္၀တ္လ်က္ ရင္းႏွီးေနျပီး ေဂၚရခါး တကာလိုလိုေရာက္လာတတ္ပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးက စၾကၤံေလွ်ာက္ျပီး ပရိတ္ရြတ္ေနစဥ္ သူပါ အနီးကပ္၍ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း လိုက္ပါတတ္တယ္။
ထူးပံုက ဘုန္းၾကီးထံ ျပန္ခါနီးလွ်င္ မတ္တပ္ရပ္ျပီး ရွိခိုးေလ့ရွိတယ္။
ရွိခိုးျပီး ျပန္သြားတဲ့အခါ ေက်ာင္းရဲ. ေျမာက္ဘက္ ခႏိၱန္ေတာင္ၾကီးဆီသို႔ ေျခလွ်င္ေလွ်ာက္သြားတတ္တယ္။

ဘုန္းၾကီးထံသူလာတဲ့အခါ ေက်ာင္းရဲ. ေတာင္အရပ္ ေဂၚရခါးရြာဆီက တက္လာျမဲျဖစ္တယ္။ ပံုမွန္သည္လမ္းအတိုင္းလာျပီး သည္လမ္းအတုိင္း ျပန္သြားေလ့ရွိတယ္။

ထူးျခားေသာအလင္းေရာင္

ေတာင္ေစာင့္နတ္ၾကီး ဘုန္းၾကီးထံလာရွိခိုးျပီး ထြက္ခြသြားလို႔ ခႏိၱန္ေတာင္ၾကီး ေျခရင္းေတာအုပ္ၾကီး အထဲေရာက္သြားတယ္ဆိုရင္ပဲ ထူးျခားလွတဲ့ အလင္းေရာင္ၾကီး ၀င္းထိန္လာပံုေတြ ျမင္ရေတာ့တာပဲ။ အလင္းေရာင္ၾကီးမွာ ေအာက္လင္းဓာတ္မီးၾကီး အလင္းထက္မကဘူး၊ တစ္ေတာလံုး တစ္ေတာင္လံုး ၀င္းျပီး ထိန္ေနတယ္၊ အလင္းေရာင္လႊတ္ကာ ေတာင္ျမင့္ၾကီးေပၚသို႔ တျဖည္းျဖည္း ျမင့္တက္သြားပံုျမင္ရျပီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္တယ္။

ထိုအျခင္္းအရာကုိ ေတြ႔ျမင္ရခါမွ ငါ့ထံသို႔ ယခုလာျပီး ျပန္သြားသူ ဒကာသည္ အျခားသူမဟုတ္၊ ေတာင္ေစာင့္ နတ္ၾကီးပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ဘုန္းၾကီးကို သိေစလိုေသာေၾကာင့္ နတ္တုိ႔၏ ပရိယာယ္ျဖင့္ ျပသြားျခင္းျဖစ္တယ္ လို႔ နားလည္ရပါတယ္၊ ဒီေတာာင္ေစာင့္နတ္ၾကီးက ဘုန္းၾကီးကိုယ္ဟား ဟိုဟိုသည္သည္ အိပ္မက္မ်ား ေပးျခင္း၊ ဘုန္းၾကီးရဲ. ပံုသ႑ာန္ ကိုယ္ဟန္ အျခင္းအရာႏွင့္ မျခား ထပ္တူဖန္ဆင္းျပီးေတာ့လဲ အရပ္တစ္ပါး ၊ ေနရာ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရံခါသြားျပီး ကုိယ္ဟန္ျပတတ္ေသးတယ္။
သူ႔ရဲ.ေစတနာေတြဟုထင္ပါတယ္။

ေတာတြင္း၀ိဇၨာဓိုရ္မ်ား ဖူးေျမွာ္လာၾကတယ္



ဟိမ၀ႏၱာ ေတာတြင္း ၀ိဇၨာဓိုရ္

အဲသည္ေနာက္ ဒုတိယအၾကိမ္ ဟိမ၀ႏၱာ ၀ိဇၨာဓိုရ္ ၂ ေယာက္ေရာက္လာၾကတယ္၊ နံနက္ေစာေစာ အရုဏ္ဦး အခ်ိန္ပင္ျဖစ္ရာ ယခင္ ဦးေက်ာ္ကဲ့သို႔ ဘုန္းၾကီး အိပ္ရာ ခုတင္ နံေဘး၌ ရပ္လ်က္သား ေရာက္ေနၾကပံုကို ေတြ႔ျမင္ရတယ္၊ သူတို႔ရဲ. ရုပ္သြင္ပံုသ႑ာန္က ဟိမ၀ႏၱာေတာၾကီးထဲမွာ ေနထိုင္ေလ့ရွိၾကတဲ့ ေတာလူႏွင့္ တေထရာတည္း ပံုဟန္တူၾကတယ္။

သူတို႔ရဲ. အရပ္အေမာင္း နိမ့္ၾကတယ္၊ အသားအေရာင္နီတယ္ ၊ ႏူးညံ့ေသာ အသားအေရရွိၾကတယ္၊ တစ္ေယာက္ကို သူ႔ရဲ.လက္ေမာင္းကိုင္ဆုပ္ၾကည့္လိုက္တယ္၊ ၾကည္လင္ေသာ မ်က္လံုးကေလးမ်ားႏွင့္ ဘုန္းၾကီး ကိုအနီးကပ္ျပီး ၾကည့္ေနၾကပံုဟာ အလြန္ခ်စ္ခင္မႈၾကီးေနတဲ့ ပံုဟန္ပန္ ျပျခင္းျဖစ္ၾကတယ္၊ သူတို႔ရဲ. ကိုယ္မွာေတာ့ အ၀တ္မပါၾကပါ ၊ သို႔ရာတြင္ ႏူးညံ့တဲ့အေမႊးႏုကေလးမ်ား တစ္ကိုယ္လံုး ဖ့ုးလႊမ္းထားလို႔ ဟီရိၾသတပၸ လံုျခံဳေနၾကတယ္။

သူတို႔က ဟိႏၵဴစတန္နီစကားျဖင့္ ရင္းႏွီးစြာေျပာဆိုေမးေျဖၾကတယ္။ “ဘာကိစၥလာၾကသလဲ” လို႔ေမးၾကည့္ရာ “ဖူးေတြ႔ခ်င္လို႔ပါ” ေျဖၾကတယ္၊ တစ္စံုတစ္ရာေပးလွဴသြားျခင္း မရွိပါ။ ၀ိဇၨာဦးေက်ာ္ကဲ့သို႔ပင္ “ဗုဒၶါႏုႆတိ ပြားမ်ားပါသလား” ေမးေလွ်ာက္ျပီး ဒီမွာပဲ အျမဲေနထိုင္ရန္ ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။

မတ္တပ္ရပ္ရွိခိုး ႏႈတ္ဆက္ျပီး ျပန္သြားၾကတယ္။ ၀ိဇၨာၾကီး ဦးေက်ာ္ လာေရာက္ျပီး ေနာက္တစ္ႏွစ္နီးပါးအၾကာတြင္ လာၾကျခင္း ျဖစ္တယ္။ သူတို႔လာေတြ႔ေသာေန႔ရက္ကို ဒိုင္ယာရီတြင္ ေရးထားျပီးျဖစ္တယ္။

စစ္ဗိုလ္၀ိဇၹာ

အဲသည္ေနာက္ တတိယအၾကိမ္ လာသူကေတာ့ ယခုေခတ္ ျမန္မာစစ္ဗိုလ္၀တ္စံု အျပည့္အစံု၀တ္ဆင္ထားျပီး ဗမာစကားေျပာသူျဖစ္တယ္၊ နံနက္ေစာေစာ အရုဏ္ဦးအခ်ိန္မွာ ေကာင္းကင္မွ ျကိဳတင္ျပီး ရဟတ္ယာဥ္သံၾကားရလို႔ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းျပင္ဘက္ ထြက္ၾကည့္ေနခိုက္ ထူးျခားစြာ ေကာင္းကင္မွ အထင္အရွား လူကိုယ္ခ်ည္း (ရဟာတ္ယာဥ္မပါ) သက္ဆင္းေရာက္လာတာကိုေတြ႔ရတယ္၊ ေက်ာင္းအျပင္ ေျမျပင္ေပၚမွာပဲ မတ္တပ္ရပ္၍ ရွိခိုးျပီး ႏႈတ္ဆက္တယ္၊

“ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမဆိုတာ အရွင္ဘုရားဟုတ္ပါသလား” လို႔ေမးလို႔ ဟုတ္ေၾကာင္းေျဖျပီး “ဘာကိစၥရွိပါသလဲဲ” လို႔ေမးေတာ့ “ဖူးေတြ႔ခ်င္လို႔ပါ” လို႔ေလွ်ာက္တယ္၊ “ဗုဒၶါႏုႆတိ ကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းပါသလား၊ ဆက္ျပီး ပြားမ်ားေတာ္မူပါ” လို႔ေလွ်ာက္တယ္၊ ”ခြင့္ျပဳပါ” ဟူ၍ ရွိခိုးရင္း ေလွ်ာက္ျပီး ရုတ္ခ်ည္း ေကာင္းကင္သို႔ ပ်ံတက္သြားတယ္။

လာတုန္းက ဟိမ၀ႏၱာေတာၾကီးရွိရာ အေနာက္ေျမာက္အရပ္ဆီမွ ပ်ံလာခဲ့ျပီး ၊ ယခုေကာင္းကင္မွ ျပန္သြားတဲ့ အခါ အေရွ.ေတာင္အရပ္ (ရန္ကုန္ျမိဳ.ရွိရာ) ဆီသို႔ ဦးတည္သြားပံု လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္မိတယ္၊ ေတာတြင္း ၀ိဇၹာဓိုရ္ ၂-ဦး လာၾကျပီး ေနာက္တစ္ႏွစ္ခန္႔ၾကာျပီးခ်ိန္ျဖစ္တယ္။

ဆႏၵမရွိပါ--

၀ိဇၨာသံုးဦးစလံုးက ဗုဒၶါႏုႆတိ ပြားမ်ားဖို႔ႏွင့္ ဒီမွာပဲ အျမဲသီတင္းသံုးဖို႔ ေလွ်ာက္ထားပံုခ်င္း တူေနတာေတြ႔ရတယ္။

၀ိဇၨာဓိုရ္ွမ်ားအေၾကာင္းကို စကားဦးသန္းျပီး တစ္စြန္းတစ္စ ေျပာမိရာမွ သိလိုေၾကာင္း ေမးၾကေသာေၾကာင့္သာ အတိုခ်ဳပ္ အသိေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အက်ယ္ေျပာဆိုေရးျပရန္ဆႏၵမရွိပါ ။ ဘုန္းၾကီးစိတ္၀င္ျခင္းလဲမရွိပါ။ ဤမွ်သိၾကရလွ်င္ ေက်နပ္ၾကပါ။

ထူးျခားတာကေတာ့ နတ္ၾကီးမ်ားလာၾကလွ်င္ ဘုန္းၾကီးထံသို႔ ညခ်မ္းအခါ၌သာ ပံုမွန္လာၾကျပီး၊ ၀ိဇၨာမ်ား လာၾကလွ်င္ နံနက္ေစာေစာ အာရုဏ္ဦးအခိ်န္၌သာ ပံုမွန္လာေလ့ရွိၾကပံုကို သတိျပဳမိတယ္။

ျဗဟၼ၀ိဟာရျဖင့္ ေပ်ာ္ေနၾကပါ

ျဗဟၼ၀ိဟာရဆိုတာ အထက္ဘံုစံ ျဗဟၼၾကီးမ်ားကဲ့သို႔ ေနေသာအက်င့္မ်ိဳးလို႔ ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္တယ္၊ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာတရား ေလးပါး ႏွင့္ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနျခင္းသည္ ျဗဟၼာတို႔ ေနနည္းျဖစ္တယ္၊ ေအးခ်မ္းစြာ ေနနည္းလို႔ဆိုလိုတယ္--

၁။ ေမတၱာ - သတၱ၀ါတိုင္းကို ေဒါသစိတ္မထား၊ ခ်စ္ခင္စိတ္ႏွင့္ေနတယ္။
၂။ ကရုဏာ - သတၱ၀ါတိုင္းကို မာနစိတ္မထား၊ သနားၾကင္နာစိတ္ႏွင့္ေနတယ္။
၃။ မုဒိတာ - သတၱ၀ါတိုင္းကို ျငဴစူျခင္း၊ ဣႆာမစၦရိယစိတ္မထား၊ ၀မ္းေျမာက္ၾကည္သာေသာ စိတ္ႏွင့္ေနတယ္။
၄။ ဥေပကၡာ --သတၱ၀ါတိုင္းကို မိမိတို႔ ကိုယ္တုိင္က ဖန္တီးခဲ့ၾကေသာ ကံအတုိင္းသာ သံသရာတစ္ခြင္၀ယ္ က်င္လည္၍ ခ်မ္းသာျခင္း၊ ဆင္းရဲျခင္း ခံေနၾကရေသာ ကမၼႆကာ သတၱ၀ါတို႔ခ်ည္းသာ ဟူ၍ ကမၼႆကတာဉာဏ္ျဖင့္ မွ်တစြာ ႐ူျမင္ဆင္ျခင္တဲ့ စိတ္ႏွင့္ေနတယ္။

လိုရင္းအခ်ဳပ္က သတၱ၀ါအားလံုးကုိ ခ်စ္ခင္တယ္၊ သတၱ၀ါအားလံုးကို သနားတယ္၊ သတၱ၀ါအားလံုးကို ခ်မ္းသာမႈရွိၾကတာကို ၀မ္းေျမာက္တယ္၊ သတၱ၀ါေတြႏွင့္ စပ္ျပီး မိမိမွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ စသည္ မစြန္းျငိေစဘဲ “သတၱ၀ါအားလံုး ကိုယ့္ကံႏွင့္ကိုယ္ အက်ိဳးေပးသလို ခံစံ ေနၾကရသူတို႔ခ်ည္းသာတည္း” ဟူ၍ အျမင္မွန္ရေအာင္ ေနတတ္ၾကရပါမယ္။

ဘုန္းၾကီးက ဒီျဗဟၼာ့၀ိဟရ တရားေလးပါး ၊ လက္ကိုင္ထားျပီး ေနလာခဲ့တယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္ ၊ စိတ္ခ်မ္းသာလွ်င္ ကိုယ္ပါခ်မ္းသာေတာ့သည္သာလွ်င္ ျဖစ္တယ္။ အားလံုးေသာ ဒကာဒကာမေတြလဲ သံသရာခရီးသြားၾကရာမွာ ဘ၀မဆံုးေသးသမွ် တစ္သြားတည္း သြားေနၾကရဦးမွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဤ ျဗဟၼာ့၀ိဟရ တရားေလးပါး လက္ကိုင္ထားျပီး သြားၾကပါလို႔ ဘုန္းၾကီး တိုက္တြန္းပါတယ္။

ခ်င္းေတာင္ေပၚမွ အလင္းေရာင္ၾကီး

ကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္ိ တစ္ခုေျပာပါမယ္၊ လြန္ခဲ့ေသာ ၃ ႏွစ္အခ်ိန္တြင္းက ေျမာက္ပိုင္းခ်င္းေတာင္ေပၚ ဘုန္းၾကီးေတာရ ေက်ာင္းတည္ရွိတဲ့ ခႏိၱန္ေတာ္ၾကီးေပၚမွာ ညအခါ အလင္းေရာင္ၾကီးကို ရပ္ေ၀းရွိ ခ်င္းရြာ အေတာ္မ်ားမ်ားက ညစဥ္ညတိုင္း ေတြ႔ျမင္ေနၾကရတယ္လို႔ ေျပာဆိုၾကတယ္။

ထုိ႔ျပင္ထူးျခားခ်က္ကို ေျပာရလွ်င္ ေတာတြင္း ၀ိဇၨာဓိုရ္မ်ားႏွင့္ သံုးၾကိမ္ေတြ႔ရဖူးျခင္းျဖစ္တယ္၊ နံနက္ေစာေစာ အရုဏ္ဦး အခ်ိန္မွ သူတို႔က ဘုန္းၾကီးေနျမဲေက်ာင္းသခၤမ္းတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာျပီး ေတြ႔ဆံုျခင္း ျဖစ္တယ္။

ခ်င္းေတာင္ေပၚမွ အလင္းေရာင္ၾကီး

အာနာပါနဟာ အႏုႆတိ (၁၀) ပါးထဲက တစ္ပါးျဖစ္တယ္။
ထြက္ေလႏွင့္ ၀င္ေလကို စိတ္ျဖင့္ သတိကပ္ျပီး ႏွာသီးဖ်ားမွာပဲ စိုက္ၾကည့္ေနရတဲ့ အလုပ္ျဖစ္တယ္။

မိမိရဲ. ထြက္ေလ၀င္ေလကို ႏွာသီးခ်ားမွာ သတိျဖင့္ ေစာင့္၍ ၾကည့္ရူဆင္ျခင္ေနရေသာ သမာဓိ အလုပ္ျဖစ္တယ္။

လြယ္ပါတယ္၊ သမာဓိရလြယ္တယ္ ၊ အာရံုကိုမိေအာင္ဖမ္းလို႔ ရေနလွ်င္ ပိုင္တာပဲ။

မ်က္စိမွိတ္ထားျပီး စိတ္အာရံုျဖင့္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရတယ္၊ နည္းကားဤမွ်သာတည္း။

နည္းသိရျပီးလွ်င္ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္ပါတယ္၊ အခ်ိန္ၾကာေတာ့ အရွိန္ရလာျပီး ထြက္ေလ ၀င္ေလ ကို သတိျပဳၾကည့္႐ူ ေနရတာကို ေပ်ာ္စရာျဖစ္ေၾကာင္း မၾကာခင္သိျမင္လာပါလိမ့္မယ္။

“အာနာပါန” ဆိုတာ ျမန္မာစကားျဖင့္ ထြက္ေလ ႏွင့္ ၀င္ေလကို ဖမ္းရေသာ၊ စိတ္အာရံုကို တပိုတပါး လြင့္မသြားေအာင္ ထိန္းေသာ ဘာ၀နာျဖစ္တယ္။ က်မ္းဂန္စကားျဖင့္ ”အႆသကမၼ႒ာန္း” လို႔လဲ ေျပာတတ္ၾကတယ္။

ပရိကမၼႏွင့္ ဥဂၢဟနိမိတ္

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဗာဓိပင္ေအာက္ ေရႊပလႅင္ေပၚထုိင္ျပီးလွ်င္ ဤအာနာပါန ကမၼ႒ာန္းကို ႐ူပြားေတာ္မူလို႔ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကို ရျပီး ဘုရားအျဖစ္ ေရာက္ေတာ္မူပါတယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ အာနာပါနဘာ၀နာဟာ သည္ေလာက္ အေရးပါျပီး အရာေရာက္တဲ့ ဘာ၀နာကမၼ႒ာန္း ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို နားလည္ မွတ္သားထား ၾကရမယ္။

“ပရိကမၼနိမိတ္”

အာနာပါန (ထြက္သက္-၀င္သက္) ေခၚဆိုၾကတဲ့ ထြက္ေလ ႏွင့္ ၀င္ေလ ကို မျမန္လြန္း မေႏွးလြန္းေစရ၊ ျဖည္းျဖည္းသက္သာ ေလထြက္ရာ ၀င္ရာ ႏွာ၀၌ ေလထြက္ေနပံုကို ပြတ္ဆြဲသမားက ပြတ္ၾကိဳးဆြဲေနသလို အထင္အရွားျမင္ေနရမယ္၊ ႏွာသီးဖ်ားမွာ ပကတိ ထြက္သက္၀င္သက္ေလကို သိ၍ ျမင္၍ ေနတာကို “ပရိကမၼနိမိတ္” လို႔ေခၚဆိုတယ္။

“ဥဂၢဟနိမိတ္”

အဲဒီ “ပရိကမၼနိမိတ္” ကိုႏွာသီးဖ်ား၌ စိုက္ျပီး ၾကည့္႐ူမေနေတာ့ဘဲ တျခားစိတ္အာရံု လြဲထားေသာ္လဲ ထြက္ေလ ၀င္ေလဟာ ပြတ္ၾကိဳးကို ဟိုဘက္သည္ဘက္ ပံုမွန္ဆြဲေနသလို ကမၼ႒ာန္းအာရံုနိမိတ္ကို ျမင္ေနရလွ်င္ ထိုနိမိတ္ကို “ဥဂၢဟနိမိတ္” လို႔ေခၚရတယ္။ ခြာလို႔ရေသာ နိမိတ္အာရံုကို ေျပာျခင္းျဖစ္တယ္။

အာနာပါန ဘာ၀နာရဲ. “ဥဂၢဟနိမိတ္” အာရံုကို ေကာင္းစြာ ပိုင္ႏိုင္ေနျပီးလွ်င္ ထပ္ကာထပ္ကာ ႐ူၾကည့္ပြားမ်ား ေနပါ၊ သမာဓိအားေကာင္းလာတဲ့အခါ နိမိတ္အာရံု ပုိျပီးၾကည္လင္လာမယ္၊ ၾကည္လင္ျပီး၊ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ ျဖစ္လာမယ္၊ ထိုအခ်ိန္ပိုင္းမွာ ႏွစ္သက္မႈ ပီတိေတြ ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုလံုးကို စိတ္ႏွလံးပါ တျဖန္းျဖန္း ျဖစ္ေပၚမယ္၊ စ်ာန္ရဖို႔ နီးကပ္လာျပီ မွတ္ပါ ။

အာနပါနအလင္းေရာင္

ကမၼ႒ာန္းခြင္၀င္ေနစဥ္ ကမၼ႒ာန္း နိမိတ္ဆိုတာ ျဖစ္ေပၚတတ္ျမဲျဖစ္ပါတယ္။ ကသိုဏ္း (၁၀) ပါးကို ႐ူၾကည့္ပြားမ်ားလ်င္ ျဖစ္ေစ၊ အသုဘ (၁၀) မ်ိဳးကို ႐ူၾကည့္ပြားမ်းလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ ျဗဟၼ၀ိဟာရ (၄) ပါးကို ပြားမ်ားလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ ဘာ၀နာနိမိတ္ျဖစ္ေပၚလာတတ္ျမဲျဖစ္တယ္။

ဘာကမၼ႒ာန္းျဖစ္ေစ ၊ ပထမဦးဆံုးေပၚလာတဲ့ နိမိတ္အာရံုကို ပရိကမၼနိမိတ္ ၊ ေရွးဦးစြာ အလုပ္၏ အျခင္းအရာကို ထင္ရွားစြာ ေပၚလြင္ျခင္း နိမိတ္လို႔ ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္တယ္။

ထိုအျခင္းအရာထင္၍ ျမင္ေနေသာ အာရံုကို ခြာယူလို႔ ရႏိုင္ျပီး ဘယ္ေနရာကို စိတ္အာရံုထားျပီး ႏွလံုးသြင္းသြင္း လြယ္လြယ္ႏွင့္ မိမိ႐ူၾကည့္လိုေသာ ကမၼ႒ာန္း နိမိတ္ကို ပိုင္စြာ ျမင္ေနႏိုင္ျပီဆိုလွ်င္ ဥဂၢဟနိမိတ္ ရေနျပီ ေရာက္ေနျပီ မွတ္ပါ ။ စ်ာန္လမ္ဆိုတာ ဥဂၢဟနိမိတ္ကို စြဲမွီျပီး ျဖစ္ရတယ္။

အာနာပါနကို သမာဓိ ခိုင္ခိုင္ထားျပီး အားထုတ္ေနခ်ိန္မွာ ထြက္သက္၀င္သက္ေလရဲ. သရုပ္ေပၚပံုဟာ ပြတ္ၾကိဳးကို ဆြဲေနသလို ႏွာ၀မွ ေလထြက္လိုက္၊ ေလာင္လိုက္ ျဖစ္ေနပံုကို မီးခိုးေခ်င္းငယ္ပမာ ျမင္ေနရတတ္တယ္။

ထိုနိမိတ္အာရံု ပို၍ ႏိုင္နင္းလာေသာအခါ အလင္းေရာင္ၾကီး ေပၚလာတတ္တယ္၊ ျဖဴတဲ့အေရာင္ ထြက္လာတတ္တယ္၊ အေရာင္ဟာ သမာဓိအားေကာင္းသေလာက္ၾကီးမယ္၊ လင္းမယ္။ မိမိထိုင္ေနတဲ့ ခန္းလံုးျပည့္ ေက်ာင္းလံုးျပည့္ လင္းတတ္တယ္၊ သည္ထက္ပိုျပီး ေက်ာင္းေခါင္ေဖာက္ထြင္းျပီး ေကာင္းကင္ထဲသို႔ ဆလိုက္မီးလံု ထိုးသလို တက္သြားတာလဲရွိတတ္တယ္။

ပိဋကတ္စာေပ က်မ္းဂန္ႏွံ႔စပ္ေအာင္ ေလ့ေလာတတ္ကြ်မ္ျပီး ကိုယ္တုိင္ကမၼ႒ာန္း ဘာ၀နာအလုပ္ျဖင့္ က်င္လည္ ျပြမ္းတီးေတာ္မူၾကျပီးေသာ ေရွးေခတ္ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက-
“ထိုကမၼ႒ာန္း နိမိတ္ကို ထိန္းသိမ္းထားပါ။ ပိုင္ႏိုင္ေအာက္ ထိန္းသိမ္းထားျပီး ၾကည္လင္ေအာင္၊ ပိုျပီးၾကည္လင္ေအာင္ စိတ္ၾကိဳက္ ဖန္တီးရေနလွ်င္ စ်ာန္ပိုင္းေရာက္ျပီလို႔ နားလည္ရမယ္” တဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ စာေပက်မ္းဂန္တကယ္တတ္ေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးတို႔က “ျဖစ္ေပၚလာေသာ ကမၼ႒ာန္း နိမိတ္ကို စိတ္မ၀င္စာၾကႏွင့္” ဒီလိုမတားျမစ္ၾကဖူးပါ။

ယခုေခတ္ စ်ာန္ကို အားမေပး၊ ၀ိပႆနာကို အေလးထားၾကတဲ့ အခ်ိဳ.ေသာ ကမၼ႒ာန္းျပဆရာတို႔က တားျမစ္တတ္ၾကပါတယ္။

ဘုန္းၾကီး သေဘာကေတာ့ ဘာ၀နာ နိမိတ္ကို ပိုင္ေန၊ အားေကာင္းေနလွ်င္ စ်ာန္အဘိဉာဏ္ကို ျဖစ္ေစႏိုင္ေၾကာင္း နားလည္ျပီး ျဖတ္တဲ့အတြက္ မတားျမစ္ပါ ၊ ဘာ၀နာ နိမိတ္အလင္းေရာင္ကို ထိန္းသိမ္းထား ႏိုင္လွ်င္ စ်ာန္လမ္းျဖစ္တယ္လို႔ ဟုတ္တိုင္းမွန္ရာ ညႊန္ၾကားပါတယ္။

သတင္းၾကီးေနေသာ ခ်င္းေတာင္ေပၚမွ အလင္းေရာင္ၾကီး

ကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္ိ တစ္ခုေျပာပါမယ္၊ လြန္ခဲ့ေသာ ၃ ႏွစ္အခ်ိန္တြင္းက ေျမာက္ပိုင္းခ်င္းေတာင္ေပၚ ဘုန္းၾကီးေတာရ ေက်ာင္းတည္ရွိတဲ့ ခႏိၱန္ေတာ္ၾကီးေပၚမွာ ညအခါ အလင္းေရာင္ၾကီးကို ရပ္ေ၀းရွိ ခ်င္းရြာ အေတာ္မ်ားမ်ားက ညစဥ္ညတိုင္း ေတြ႔ျမင္ေနၾကရတယ္လို႔ ေျပာဆိုၾကတယ္။

ခ်င္းလူမ်ိဳးမ်ားမွာ ဖလမ္းျမိဳ. ေျမာက္ဘက္ လံုးတန္ရြာၾကီး ၊ ဖလမ္းျမိဳ.ရဲ. ေတာင္ဘက္ ဟားခါးနယ္မွာရွိ ခြ်န္က်ံဳးရြာၾကီး ႏွင့္ နယ္စပ္ရွိ ရန္ထိုရြာ စတဲ့ ရြာမ်ားက ခ်င္းလူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ၾကတယ္။

”လံုပီးေတာင္ၾကီးေပၚမွာ ခႏိၱန္ေတာ္ျမင့္ၾကီးဆီမွ ညအခါ မီးေရာင္ေတြ ထြက္ေပၚေနတယ္၊ ဘာရွိသလဲ၊ ဘယ္ကထြက္တဲ့ အလင္းေရာင္ျဖစ္သလဲ” စသည္ျဖင့္ အေမးအျမန္းေတြ ထူေျပာလာၾကတယ္။

ထိုအခ်ိန္ ဘုန္းၾကီးဟာ လံုပီး (ေက်ာက္ၾကီး) ေတာင္ၾကီးေပၚရွိ ခႏၱိန္ေတာင္ျမင့္ၾကီး နံပါး ကိုယ္ပိုင္ ေတာရေက်ာင္း ၌ ေနလ်က္ရွိတယ္။

ျမန္မာအစုိးရ ၀န္ထမ္းေတြကို ခ်င္းေတြက ေမးၾကလို႔ “ဆရာေတာ္ၾကီးထံသို႔ ညအခါ ေတာင္ေစာင့္နတ္ၾကီးေတြ လာၾကလို႔ နတ္ၾကီးမ်ားရဲ. အလင္းေရာင္ေတြ ျဖစ္လိမ့္မယ္” လို႔ ကိုယ္ထင္ရာ ကိုယ္ေျပာျပီး ေျဖၾကားေနေၾကာင္း ကိုလဲ ၾကားသိေနရတယ္၊

တီတိန္ျမိဳ.မွာ ေနတဲ့ တရားေရး၀န္ထမ္း(ေပါက္ျမိဳ.သား) ဦးသန္းထြန္း က ခ်င္းလူမ်ိဳးတို႔က တဖြဖြေမးေနၾကေၾကာင္း ဘုန္းၾကီးထံ လာေလွ်ာက္ဖူးတယ္။

ဆက္ရန္-

(နယ္ျခားေတာင္တန္းသာသနာျပဳ ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးဥတၱမသာရ ၊ “ခ်မ္းေျမ့စြာ ဘ၀ေနနည္း” ၊ ဓမၼာစရိယ ဦးေဌးလႈိင္ စုစည္းစီစဥ္သည္။)
=========================

စာဖတ္သူ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အတြက္
ရည္ရြယ္ျပီး ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ား
ေဟာျပလမ္းညႊန္ထားေသာတရား ေတာ္မ်ားမွအသိဉာဏ္ ဗဟုသုတႏွင့္
ကုသိုလ္တရားမ်ားစဥ္ဆက္မျပတ္တိုး
 ပြားေစရန္ေန႔စဥ္ ဓမၼအေၾကာင္းရာ
ေလးေတြ မ်ွေဝ တင္ျပအပ္ပါတယ္
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အားလံုး က်န္းမာ ခ်မ္းသာ ေဘးရန္ကြာ၍ ေကာင္းက်ိဳး
လိုရာဆႏၵမ်ား ျပည့္စံုႀကပါေစသံသရာ
၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ
ကြ်န္ေတာ့္၏ Post မ်ားမွ ဓမၼတရား
​​ေတာ္​မ်ားကို အမ်ားသူငါဖတ္ရွဳေလ့
လာကုသိုလ္ပြားနုိင္ရန္္အတြက္ထပ္
ဆင့္ ၍ေဝမ်ွ Shareျခင္းျဖင့့္္ကုသိုလ္
ယူနိုင္ၾကပါသည္္ ခင္ဗ်ာဤဓမၼဒါနကို
ေ၀မ်ွရေသာကုသိုလ္ေၾကာင့္နိဗၺာန္အ
တြက္ႀကီးစြာေသာအေထာက္အပံ့ျဖစ္
ပါရေစ . . . ။

ေမတၱာျဖင့္ဓမၼဒါနေ၀မ်ွသူ

#Admin
             #HKSA

႐ွင္ဥပဂုတၱ ရွင္းတမ္း

႐ွင္ဥပဂုတၱ ရွင္းတမ္း =========== (၂၀၀၈- ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလထုတ္ ျမတ္ပန္းရဂံု စာေစာင္ပါ ေမာင္ေဇယ်ာ (ရန္ကုန္)၏ ေမးခြန္းကို ေျဖၾကားထားျခင္း ျဖစ...