ေတာနက္
######
* ေရ၌ ေထာက္တည္မိရာ အေျခတည္၍ အတိမ္အနက္ကို တိုင္းတာ၏
* ေတာ၌ အထူအပါးကို အေျခတည္၍ အတိမ္အနက္ကို တိုင္းတာ၏
သည့္ပမာလွ်င္ - - - ေတာေနရဟန္းတစ္ပါးသည္ - - -
* ခႏၶာစဥ္ဘဝကို ေရတြက္ရာ၌ အရြယ္၏ နုပ် ဳိျခင္း အိုမင္းမစြမ္းျခင္းကို အေျခတည္၌ပင္ အတိမ္အနက္တိုင္းတာရၿပီး
* ခႏၶာမွီ ကိေလသာကို ေရတြက္ရာ၌ကား ေတာပမာ အထူအပါး အေျခတည္လ်က္ကသာ အတမ္အနက္တိုင္းတာရပါမည္
ထိုတြင္ ေတာေနရဟန္းတစ္ပါး၏ ခႏၶာစဥ္သည္ ေတာတြင္းဝယ္ ပိုင္ရွင္မဲ႔သစ္တစ္ပင္ပမာ - - -
ဥတု၏ဒဏ္ ခံေနရျခင္းေၾကာင္႔ ဥတုသပၸါယ မမွ်တတ္
လိုအပ္ေသာအာဟာရ မျပည့္ဝသျဖင္႔ လည္း ေဘာဇနသပၸါယလည္း မမွ်တတ္
တစ္ဖန္ အာဟာရမ်ား လိုအပ္ခ်က္ ျပည္ဝေသာ္မွလည္း ခႏၶာကေတာင္းေနေသာ ဓာတ္စာမ် ားမရတတ္
ထိုအခါ ထိုခႏၶာ ခိုင္ခ႔ံသင္႔သေလာက္ မခိုင္ခံ႔ေတာ့သည့္အျပင္ ေရာဂါႏွင္႔ ဘယမ်ားကပါဝင္ေဆာင္႔လာၾကမည္
သည့္အထဲ အရြယ္ကလည္း က်ရြယ္ၾကား ဆင္းသြားၾကျပန္ေတာ့ရာ ဘဝေၾကာ ေတာနက္လာေခ်ျပီ ဧကစာရီ၏ တစ္ေယာက္တည္း တည့္ေအာင္ေပါင္းေရးကား အေျခမေပးေတာ့
* ဓာတ္ထိမ္းသိမ္းေရး ၾကားဝင္မေပး ဝိနည္းအေရး စိတ္မေအး
* ခႏၶာ ထိန္းသိမ္းေရး ၾကားဝင္မေပး ဝိနည္းအေရး သိပ္မေအး
ဧကစာရီ နစ္ပါးတည္းေနေသာ အက်င္႔သည္ ကိုယ္႔စိတ္ႏွင္႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ တစ္ေယာက္တည္း တည့္ေအာင္ေပါင္းေပးရေသာ အလုပ္ပင္ျဖစ္သည္
တစ္ေယာက္တည္းတည့္မွ အမ် ားႏွင္႔လည္း အဟုတ္တည့္မည္
ကိုယ္႔စိတ္ႏွင္႔ ကိုယ္႔ကိုယ္သာ ေရာက္ရာအရပ္ ကပ္ကနဲ ခ်ပ္ကနဲ ထင္မိေနၾကလွ်င္ တရားကား ရွိျပီးသား ေမြးကတည္းက ေသအထိ တရားကား ျပလ်က္ ဘာလုပ္လုပ္ အခ်ိန္ျပည့္ ျဖစ္ ပ်က္
ကိုယ့္စိတ္ႏွင္႔ ကိုယ့္ကိုယ္တို႔က ထိုသို႔သာ သင္႔ျမတ္ေနပါက ကိုယ္ကၾကည့္ စိတ္က သိေပး တစ္ဖန္ စိတ္သိရာ ကိုယ္လိုက္ပါ က်င္႔ တူႏွစ္ကိုယ္ အလိုဆင္႔ သေဘာထားတရားကား အလိုလိုပြင္႔တည္း
သို႔တစ္ေစလည္း ထိုအေျခကား ခႏၶာကိုယ္ နုပ် ိဳ စုိျပည္ နဂုိရည္ ရွိေနမွသာ အရြယ္ရင္႔က် က္ ေတာဝင္နက္လာပါမူကား - - -
ေဖါက္မဟဲ႔ရြယ္ အရြယ္ကပင္ ကိုယ္႔ၿပန္တြယ္ေနေခ်ၿပီ ၿဖိဳမဟဲ႔ႀကံ ကိုယ္႔ကိုယ္က ကိုယ္႔ၿပန္ ေတာ္လွန္ေနေခ်ၿပီ
* ေတာထြက္ခရီး ငယ္ငယ္ႏွင္႔ ခရီးေပါက္ ျပီးေျမာက္ေနပါေစ
* ေတာထထြက္ခရီး လြယ္လြယ္ႏွင္႔ခရီးမေပါက္ ေသအထိ ထိုးေဖါက္ဖို႔ စဥ္းစားေလ
၁၃၆၄ခုႏွစ္ နတ္ေတာလဆန္း ၆ ရက္
စံရိပ္ျငိမ္ ေက် ာ္ေတာ
မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္
######
* ေရ၌ ေထာက္တည္မိရာ အေျခတည္၍ အတိမ္အနက္ကို တိုင္းတာ၏
* ေတာ၌ အထူအပါးကို အေျခတည္၍ အတိမ္အနက္ကို တိုင္းတာ၏
သည့္ပမာလွ်င္ - - - ေတာေနရဟန္းတစ္ပါးသည္ - - -
* ခႏၶာစဥ္ဘဝကို ေရတြက္ရာ၌ အရြယ္၏ နုပ် ဳိျခင္း အိုမင္းမစြမ္းျခင္းကို အေျခတည္၌ပင္ အတိမ္အနက္တိုင္းတာရၿပီး
* ခႏၶာမွီ ကိေလသာကို ေရတြက္ရာ၌ကား ေတာပမာ အထူအပါး အေျခတည္လ်က္ကသာ အတမ္အနက္တိုင္းတာရပါမည္
ထိုတြင္ ေတာေနရဟန္းတစ္ပါး၏ ခႏၶာစဥ္သည္ ေတာတြင္းဝယ္ ပိုင္ရွင္မဲ႔သစ္တစ္ပင္ပမာ - - -
ဥတု၏ဒဏ္ ခံေနရျခင္းေၾကာင္႔ ဥတုသပၸါယ မမွ်တတ္
လိုအပ္ေသာအာဟာရ မျပည့္ဝသျဖင္႔ လည္း ေဘာဇနသပၸါယလည္း မမွ်တတ္
တစ္ဖန္ အာဟာရမ်ား လိုအပ္ခ်က္ ျပည္ဝေသာ္မွလည္း ခႏၶာကေတာင္းေနေသာ ဓာတ္စာမ် ားမရတတ္
ထိုအခါ ထိုခႏၶာ ခိုင္ခ႔ံသင္႔သေလာက္ မခိုင္ခံ႔ေတာ့သည့္အျပင္ ေရာဂါႏွင္႔ ဘယမ်ားကပါဝင္ေဆာင္႔လာၾကမည္
သည့္အထဲ အရြယ္ကလည္း က်ရြယ္ၾကား ဆင္းသြားၾကျပန္ေတာ့ရာ ဘဝေၾကာ ေတာနက္လာေခ်ျပီ ဧကစာရီ၏ တစ္ေယာက္တည္း တည့္ေအာင္ေပါင္းေရးကား အေျခမေပးေတာ့
* ဓာတ္ထိမ္းသိမ္းေရး ၾကားဝင္မေပး ဝိနည္းအေရး စိတ္မေအး
* ခႏၶာ ထိန္းသိမ္းေရး ၾကားဝင္မေပး ဝိနည္းအေရး သိပ္မေအး
ဧကစာရီ နစ္ပါးတည္းေနေသာ အက်င္႔သည္ ကိုယ္႔စိတ္ႏွင္႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ တစ္ေယာက္တည္း တည့္ေအာင္ေပါင္းေပးရေသာ အလုပ္ပင္ျဖစ္သည္
တစ္ေယာက္တည္းတည့္မွ အမ် ားႏွင္႔လည္း အဟုတ္တည့္မည္
ကိုယ္႔စိတ္ႏွင္႔ ကိုယ္႔ကိုယ္သာ ေရာက္ရာအရပ္ ကပ္ကနဲ ခ်ပ္ကနဲ ထင္မိေနၾကလွ်င္ တရားကား ရွိျပီးသား ေမြးကတည္းက ေသအထိ တရားကား ျပလ်က္ ဘာလုပ္လုပ္ အခ်ိန္ျပည့္ ျဖစ္ ပ်က္
ကိုယ့္စိတ္ႏွင္႔ ကိုယ့္ကိုယ္တို႔က ထိုသို႔သာ သင္႔ျမတ္ေနပါက ကိုယ္ကၾကည့္ စိတ္က သိေပး တစ္ဖန္ စိတ္သိရာ ကိုယ္လိုက္ပါ က်င္႔ တူႏွစ္ကိုယ္ အလိုဆင္႔ သေဘာထားတရားကား အလိုလိုပြင္႔တည္း
သို႔တစ္ေစလည္း ထိုအေျခကား ခႏၶာကိုယ္ နုပ် ိဳ စုိျပည္ နဂုိရည္ ရွိေနမွသာ အရြယ္ရင္႔က် က္ ေတာဝင္နက္လာပါမူကား - - -
ေဖါက္မဟဲ႔ရြယ္ အရြယ္ကပင္ ကိုယ္႔ၿပန္တြယ္ေနေခ်ၿပီ ၿဖိဳမဟဲ႔ႀကံ ကိုယ္႔ကိုယ္က ကိုယ္႔ၿပန္ ေတာ္လွန္ေနေခ်ၿပီ
* ေတာထြက္ခရီး ငယ္ငယ္ႏွင္႔ ခရီးေပါက္ ျပီးေျမာက္ေနပါေစ
* ေတာထထြက္ခရီး လြယ္လြယ္ႏွင္႔ခရီးမေပါက္ ေသအထိ ထိုးေဖါက္ဖို႔ စဥ္းစားေလ
၁၃၆၄ခုႏွစ္ နတ္ေတာလဆန္း ၆ ရက္
စံရိပ္ျငိမ္ ေက် ာ္ေတာ
မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္