"မဂ္ ႏွင့္ ဖိုလ္ ကြဲျပားပံု"

"မဂ္ ႏွင့္ ဖိုလ္ ကြဲျပားပံု"
★ ★ ★ ★ ★ ★
ဝိပႆနာ အားထုတ္ၾကသူ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အေနျဖင့္ မိမိတို႔ရဲ႕ အားထုတ္မႈအေလ်ာက္ ရရွိလာၾကမဲ့ "မဂ္,ဖိုလ္" တို႔၏ အေၾကာင္းကို ဗဟုသုတ အေနျဖင့္ ႀကိဳတင္ သိခ်င္၊ နားလည္ေနခ်င္ၾကမွာပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗဟုသုတ ျဖစ္ေစရန္အတြက္ "မဂ္ ႏွင့္ ဖိုလ္" ကြာျခားပံုကို ဖတ္ရႈရၿပီး မိမိနားလည္သေလာက္ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား လြယ္ကူစြာ သေဘာေပါက္ရန္ ေစတနာျဖင့္ မွ်ေဝလိုက္ပါတယ္။
ပထမအဆင့္အေနနဲ ့အစပ်ိဳးရရင္ေတာ့..
မဂ္ က "အေသ"၊
ဖိုလ္ က "အရွင္" ေပါ့။
"မဂ္"ေလးပါး မွာ ဆိုင္ရာေလးပါး က်ၿပီးရင္ "မဂ္"က ဆက္ၿပီး မျဖစ္ေပၚေတာ့တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ "ေသေလးပါး"လို႔ သတ္မွတ္တာပါ။
ဖိုလ္ေလးပါးမွာ သူနဲ ့ဆိုင္ရာ ဖိုလ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ဝင္စားႏိုင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ "ရွင္ေလးပါး"ဟု ေခၚဆိုပါတယ္။
ေသာတာပန္အတြက္ဆိုလွ်င္ "မဂ္" ဟာ တစ္ႀကိမ္သာျဖစ္ခဲ့ၿပီး "ဖိုလ္ဉာဏ္"သည္ အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္ဝင္စားရရိွႏိုင္ပါတယ္။ ဝိပသနာဉာဏ္စဥ္ အဆင့္ဆင့္တက္ၿပီး ေသာတာပန္ဆိုင္ရာ "မဂ္" ဟာ တစ္ႀကိမ္သာက်ၿပီး ဖိုလ္ေဇာသည္ ႏွစ္ႀကိမ္၊ တခ်ိဳ႕သံုးႀကိမ္က်ၿပီး ျပန္လည္ဆင္ျခင္တဲ့ ဉာဏ္ျဖစ္ေပၚၿပီးေတာ့ ပထမအဆင့္ ေအာင္ျမင္တယ္လို ့ေခၚပါတယ္။ အရွင္းဆံုးေျပာရရင္ "ေသာတာပန္" ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ ေသာတာပန္အဆင့္အတြက္ (ေနာက္ပိုင္းအဆင့္မ်ားအတြက္ မဆုိလိုပါဘူး) "မဂ္ဉာဏ္" ထပ္မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ မိမိရရိွၿပီးေသာ "ေသာတာပန္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ "ဖိုလ္ဉာဏ္"အတြက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္လည္ ဝင္စားႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီ အတြက္ေၾကာင့္ "မဂ္"ဟာ ေလးဆင့္အထိ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ေသာ္လည္း "တစ္ဆင့္"အတြက္ "တစ္ႀကိမ္"သာက်ပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ကိုေတာ့.. ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ ႀကိဳတင္သေဘာေပါက္ နားလည္ထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
"ဖိုလ္ဉာဏ္" ကေတာ့ ဆိုင္ရာ"မဂ္ဉာဏ္"အတြက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္လည္ဝင္စားရရိွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအခ်က္ေတြဟာ "မဂ္ဉာဏ္ႏွင့္ ဖိုလ္ဉာဏ္" ကြာျခားခ်က္ပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာကို သတ္ျခင္းဆိုတာ"မဂ္"၊ ရုပ္ဓာတ္၊ နာမ္ဓာတ္ ခ်ဳပ္ျပတ္ျခင္းကား အခ်က္၊ ဒါမွမဟုတ္ သခၤါရုေပကၡာဉာဏ္ အင္အားမျပည့္ဝေသးမီ၊ ဗိုလ္ငါးပါး အင္အားမမွ်၊ ရင့္က်က္မႈကာလသို႔ မေရာက္ေသးမီ၊ "မဂ္သဘာဝ"၏ ခ်ဳပ္ျပတ္ပံုမ်ဳိးလို "မဂ္အတု" မ်ားလည္း ေသခ်ာေပါက္ ေပၚေပါက္ၾကပါေသးတယ္။
ေလ့လာထားရသေလာက္မွ်ေဝရရင္....
၁။ ခ်မ္းသာဆင္းရဲတို႔အေပၚ ဥေပကၡာအျပဳ လြန္ရာမွ တစ္ခ်က္စာမွ် လစ္လပ္သြားျခင္း၊
၂။ ေၾကာင့္ၾကပူပန္ျခင္းကင္းေသာ စိတ္ျဖဴစင္မႈအေပၚ ႏွစ္သက္ေနျခင္းေၾကာင့္လည္း တစ္မွတ္စာမွ် လစ္လပ္သြားျခင္း၊
၃။ ေၾကာင့္ၾကပူပန္ျခင္းကင္း စိတ္ၿငိမ္းေအးေနျခင္းအေပၚ ၿငိေနျခင္းေၾကာင့္လည္း တစ္မွတ္စာမွ် လစ္လပ္သြားတတ္ျခင္း၊
၄။ ဝီရိယထား၊ သမာဓိအား ႏွင့္ မလိုက္ဖက္ရာမွလည္း စိတ္ပ်ံ႕ထြက္သြားၿပီး တစ္မွတ္စာေလာက္ လစ္လပ္သြားတတ္ျခင္း၊
၅။ အျမင္ကလည္းမတိုး၊ ရိုးအီပ်င္းရိလာၿပီးေတာ့ ဆႏၵအားမ်ား ယုတ္ေလ်ာ့ နိမ့္ပါးသြားကာ ငိုက္ျမည္းမႈအရာျဖင့္ တစ္မွတ္စာမွ် လစ္လပ္သြားတတ္ျခင္း၊
၆။ ႏုလြန္ေသာအေတြ႔၌ အသိက မလိုက္ႏိုင္ေတာ့ျခင္းေၾကာင့္ ထိုင္းမိႈင္းပ်င္းရိလာေတာ့ကာ တမွတ္စာမွ် လစ္လပ္သြားတတ္ျခင္းမ်ားပင္ ျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အဲဒီေျခာက္မ်ဳိးဟာ သမာဓိလြန္ကဲ ဉာဏ္အားနည္းရာမွ ျဖစ္ေသာ မသိျပတ္မ်ဳိးခ်ည္းဘဲ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ မဂ္၏ ခ်ဳပ္ျပတ္မႈကား စကၡဳံဥဒပါဒိ ဉာဏဥဒပါဒိ အစခ်ီ ဓမၼစကၠပဝတၱနသုတ္ေတာ္လာ အဂၤါငါးပါးႏွင့္အညီ သိလ်က္က ခ်ဳပ္ျပတ္သြားျခင္းမ်ဳိးသာ။
မဂ္အစစ္ကား …
"မဂ္"က်သည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ ထပ္ခ်ပ္မကြာ "ဖိုလ္"လို႔ေခၚတဲ့ ကိေလသာ ေသဆံုးသြားမႈ၏ အက်ဳိးထူးခံ ရလာဒ္အျဖစ္ အေအးဓာတ္ အၿငိမ္းဓာတ္ႀကီး ေပၚေပါက္ခံစားရျခင္းပင္ ျဖစ္၏ ။ "ဖိုလ္ ႏွင့္ မဂ္" တစ္ဆက္တည္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
မဂ္အတုတို႔ကား ...
မလစ္လပ္ခင္ ကတည္းက ေအးလည္းေအး၊ ေမွးလည္းေမွး အျဖစ္ျဖင့္ ဥေပကၡာက ေပးေသာ သာမန္ အေအး ထိုအခြင့္ေရးၾကားမွ ျပတ္ေတာက္သြားျခင္းမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး ျပတ္ေတာက္ၿပီး ေနာက္၌လည္း ထူးထူးျခားျခား ေအးမလာၿပီ။
"မဂ္" ဆိုသည္မွာ သူနဲ ့ဆိုင္ရာ ကိေလသာကို သတ္ျဖတ္ခ်လိုက္ျခင္း၊" ဖိုလ္" ဆိုသည္မွာ ရန္ကင္းသျဖင့္ ေအးခ်မ္းျခင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ "မဂ္ ႏွင့္ ဖိုလ္" ထိုႏွစ္ခင္းတို႔သည္ အေၾကာင္းခံႏွင့္ အက်ဳိးဆက္ ခြဲဖ်က္ မရစေကာင္းေသာ အတြဲမ်ားသာ ျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္....
"မဂ္အစစ္" ဟုတ္မဟုတ္ မည္သူ႔ကိုမွ် ေမးၾကည့္စရာ မလိုၿပီ။
အတုအစစ္ "ခြဲျခားနည္း" မည္သူ႔ထံမွလည္း နည္းခံေနစရာ မလိုၿပီ။ "မဂ္မသိ ဖိုလ္နဲ႔ ညႇိ" စကားပမာ ခ်ဳပ္ျပတ္မႈသိေသာ အသိ၏ေနာက္၌ အၿငိမ္းဓာတ္ အေအးဓာတ္ႀကီး လိုက္မလိုက္ျဖင့္ ခ်ိန္ကိုက္သိႏိုင္ေၾကာင္း တင္ျပရင္း ဓမၼဒါနျပဳလိုက္ပါသည္။
ကိုးကား-
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ (မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္) ဝနဝါသီေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္၏ ဓေမၼာ၀ါဒကထာမွ ေကာက္ႏႈတ္ ပူေဇာ္ပါသည္။
(Credit to: ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး)
ယခင္ပို႔စ္အေဟာင္း
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=357000428006772&id=100010904538750

.......

႐ွင္ဥပဂုတၱ ရွင္းတမ္း

႐ွင္ဥပဂုတၱ ရွင္းတမ္း =========== (၂၀၀၈- ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလထုတ္ ျမတ္ပန္းရဂံု စာေစာင္ပါ ေမာင္ေဇယ်ာ (ရန္ကုန္)၏ ေမးခြန္းကို ေျဖၾကားထားျခင္း ျဖစ...