. ❄ဝိသုဒၶိ ၇ ပါး အက်ဥ္း❄
. 💫💫💫💫💫
. ❄၁။သီလဝိသုဒၶိ
. ❄၂။စိတၲဝိသုဒၶိ
. ❄၃။ဒိဌိ ဝိသုဒၶိ
. ❄၄။ကခၤာဝိတရဏ ဝိသုဒၶိ
. ❄၅။မဂၢာ မဂၢ ညာဏ ဒႆ န ဝိသုဒၶိ
. ❄၆။ပဋိပဋာ ညာဏ ဒႆ န ဝိသုဒၶိ
. ❄၇။ညာဏ ဒႆ န ဝိသုဒၶိ
. 🔯၁။ သီလဝိသုဒၶိ🔯
. 💫💫💫💫💫
🔜 အဝတ္ျဖဴ ၊ အဝတ္ေၾကာင္ဝတ္ေသာ ပကတိလူတို႔၌
၅ ပါးသီလ ( သို႔ )၊အာဇီဝဌမက သီလလံုၿခံဳလွ်င္ ၊ စင္ၾကယ္
လွ်င္ သီလဝိသုဒၶိျဖစ္၏။သစ္ေခါက္ ေျမနီ ေျမဝါစသည္ဆိုး၍
ဝတ္ရံုၾကေသာ သီလရွင္ ၊ေယာဂီမယ္ ၊ ရေသ့စသည္တို႔၌
၁၀ ပါးသီလလံုၿခံဳ လွ်င္(ဝါ) စင္ကယ္လွ်င္ သီလဝိသုဒၶိ
ျဖစ္သည္။
.ဤေနရာတြင္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးေရးသား
ေတာ္မူေသာ သီလဝိနိစၦယက်မ္းမွ ထုတ္နႈတ္၍ အနည္းငယ္
ျပဆိုအံ့။
🔜ဆယ္ပါးသီလသည္ သဘာ၀အားျဖင့္ အဘယ္သို႔
နိစၥမိ်ဳးသာျဖစ္သနည္းဟူမူကား၊ ဖန္ရည္ဆိုးေသာအဝတ္
ကိုဝတ္ေသာ ဂဟဌ ျဖစ္သူ ၊ လူဝိေသသ လူအထူးတို႔အား
ဇာတ ၊ ရူပ ၊ရာဇတ ပဋိဂၢဟဏ တိုင္ေအာင္ေသာ
ဆယ္ပါးေသာအမႈတို႔သည္ ၊ဘယ္အခါမွ ျပဳျခင္းငွာ မထိုက္ေတာ့ေသာ အမႈတို႔သာတည္း။ ျပဳခဲ့လွ်င္ အဝတ္ အသြင္နွင့္
မတန္ေသာေၾကာင့္ ပညာရိွ နတ္လူအေပါင္းတို႔ ကဲ့ရဲ႕
ဖြယ္ေသာ ၊ ညိႈးႏြမ္းျခင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေလကုန္၏။
.🔜 ထို႔ေၾကာင့္ဆယ္ပါးသီလသည္ ထိုလူတို႔အား ထို
အဝတ္အသြင္နွင့္တည္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး အစဥ္
ထာ၀ရၿမဲထိုက္ေသာ သေဘာရိွ၏။
(ဤကားဆယ္ပါးသီလ၏သဘာဝအားျဖင့္နိစၥမ်ိဳး
သာတည္း)
🔯ထို႔ေၾကာင့္ ဆန္ မုတ္ဆိတ္ကိ္ုပါယ္၍ ဖန္ရည္ဆိုး
ေသာအဝတ္ကို ဝတ္ၾကေသာ သီလရွင္ ၊ရေသ့ ၊ ေယာဂီ
စသည္တို႔သည္ ဆယ္ပါးသီလကို အၿမဲနိစၥ ေစာင့္ထိမ္း
လံုၿခံဳေစရမည္ဟု စြဲၿမဲစြာမွတ္သားၾကရာသည္။
🔜တဖန္လည္တီဆရာေတာ္ႀကီးေရးသားေတာ္မူသည္
မွာ -----
🔯 (ဆယ္ပါးနိစၥနွင့္ထိုက္တန္သူ လူတစ္မ်ိဳးဆိုသည္ကား
ပကတိ လူ၀တ္မ်ိဳးကို ပါယ္စြန္႔၍ ၊ ေညာင္ေခါက္ အစရိွေသာ
ဖန္ရည္ဆိုးေသာ အဝတ္ကို ၊ ဝတ္ေသာ ပဗၺဇၨိတအသြင္
တစ္စိတ္၌ တည္ေသာ လူမ်ိဳးတည္း။)
🔹 သာမေဏတို႔၌ ဆယ္ပါးသီလအျပင္ ေသခိယက်င့္
ဝတ္၊စုဒၵသ ခႏၶကက်င့္ဝတ္ စသည္တို႔ကိုျပည္စံုေစလွ်င္
(ဝါ) လံုၿခံဳလွ်င္ ၊ စင္ၾကယ္လွ်င္ သီလဝိသုဒၶိျဖစ္၏။
🔹ရဟန္းေတာ္မ်ား၌ကား ပါတိေမာကၡ သံဝရသီလ
ဣျႏၵိယ သံဝရသီလ ၊ အာဇီဝ ပါရိသုဒၶိသီလ ၊ ပစၥယ
သႏၷိႆ ိတသီလ ၊ ဤသီလေလးပါးစလံုး လံုၿခံဳမွ
သီလဝိသုဒၶိျဖစ္၏။
.
.
. ❄ ၂။စိတၲဝိသုဒၶိ ❄
. 💫💫💫💫💫
🔹ကာမစၦႏၵနီဝရဏ စေသာ စေသာအညစ္အေၾကးတို႔မွ စိတ္၏သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္းသည္ စိတၲဝိသုဒၶိမည္၏။
သမထ ကမၼဌာန္းကိုအားထုတ္၍ ဥပစာရဘာ၀နာသို႔
ေရာက္လွ်င္ ထိုနီဝရဏတို႔မွ စင္ၾကယ္ၿပီးျဖစ္၍ ၊ စိတၱ
ဝိသုဒၶိျဖစ္ၿပီ ။အပၸနာဘာဝနာစ်န္ကိုရပါမူကား
ေျပာဘြယ္ရာမရိွေတာ့ေခ်။
ဝိပႆ နာကမၼဌာန္းကို အဟုတ္ႀကိဳးပမ္းၾကမည့္
ေယာဂီ ပုဂၢိလ္သည္ သမထကမၼဌာန္းကို ေရွးဦးစြာ
ဥပစာရသမာဓိေလာက္ျဖစ္ေစ ၊ အပၸနာသမာဓိသို႔ေရာက္
ေအာင္ျဖစ္ေစ အားထုတ္၍ မိမိ၏စိတ္ကို မိမိ၏စိတ္ကို
နီဝရဏအညစ္အေၾကးတို႔မွ ကင္းေဝးစင္ၾကယ္ေစရမည္
ဟူလို။
. ❄ ၃။ဒိဌိဝိသုဒၶိ ❄
. 🌠🌠🌠🌠🌠🌠
🌠စိတ္ ၊ေစတသိက္ဟူေသာနာမ္တရားနွင့္ နိပၹႏၷရုပ္တရားတို႔ကို လကၡဏာ ၊ ရသ ၊ ပစၥဳပဌာန္ ၊ ပဒဌာန္
တင္၍ ဆင္ျခင္လိုက္သည့္အခါ ၊ သိမႈသည္စိတ္ ခံစားမႈ
သည္ ေဝဒနာ ၊မွတ္သားမႈသည္ကားသညာ ၊ ျပဳလုပ္အား
ထုတ္မႈသည္ကားသခၤာရ ၊ ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ ဤခႏၶာ
ကိုယ္ႀကီဴကားရုပ္တည္း၊ ဤ ရုပ္ ၊ ေဝဒနာ ၊ သညာ ၊
သခၤာရာ ၊ဝိညာဥ္တို႔မွ တပါး အတၲဟူေသာတရားမ်ိဳး မရိွ
ေတာ့ၿပီဟုသိျမင္နိုင္၏။ ဤသို႔သိျမင္ျခင္းသည္ပင္လွ်င္
အတၲစြဲလမ္းမႈဟူေသာ အညစ္အေၾကးမွ ကင္းေ၀း
စင္ၾကယ္ေသာေၾကာင့္ ဒိဌိဝိသုဒၶိ မည္၏။
အဘိဓမၼာပါဠိေတာ္၌လာေသာ စိတ္ ၊ေစတသိက္ ၊
ရုပ္အားလံုးကိုပင္ လကၡဏာစသည္တင္၍ ဆင္ျခင္
္သိမ္းဆည္းမႈကို ဒိဌိဝိသုဒၶိဟု ဆိုေပသည္။
🌠သုတၲန္ပါဠိေတာ္မ်ား၌ကား ဓာတ္ႀကီးေလးပါးနွင့္
အာကာသဓာတ္ ၊ဝိညာဏဓာတ္ဟူေသာဓာတ္ ၆ ပါးကို
ပိုင္းျခားဆင္ျခင္နိုင္ရံုမွ်ျဖင့္ ဒိဌိဝိသုဒၶိျဖစ္၍ မဂ္ ဖိုလ္ရသူ
မ်ားကိုေတြ႕၏။ ထိုဓာတ္ ၆ပါးကို ပင္ကိုယ္က ဗဟုသုတ
အေျခခံမရိွလွ်င္ လကၡဏာ ရသ ပစၥဳပၸၸဌာန္ ပဒဌာန္
ေလးပါးလံုးစံုလင္ေအာင္ တင္၍ ဆင္ျခင္နိုင္ဖို႔ရာ လြန္စြာ
ခဲယဥ္းေပလိမ့္မည္။
🌠ေရွးက စာတစ္လံုးမွ မသင္ဖူးပဲလွ်က္ ၀ိပႆ နာတရား
ကိုအားထုတ္လွ်က္ မဂ္ ဖိုလ္ ရၾကသူတို႔မွာ #စာတတ္သူ
ေတြထက္ပင္ ေပါမ်ားေသး၏။🔷🔷🔷
ထို႔ေၾကာင့္ နည္းေကာင္း လမ္းမွန္ကို နာခံ၍
#ဇြဲသန္သန္ နွင့္အားထုတ္ပါလွ်င္ ရုပ္နာမ္ အားလံုးကို
လကၡဏာ စသည္မထင္နိုင္ေသာ္လည္း အထိုက္
အေလ်ာက္ သိရံုမွ်နွင့္ ဒိဌိ ဝိသုဒၶိျဖစ္ဖြယ္ရာရိွေပသည္။
♣ဤဒိဌိဝိသုဒၶိပင္သည္ ရုပ္ နာမ္ နွစ္ပါးဟူေသာ သခၤာ
ရကို ပိုင္းျခားတတ္ေသာေၾကာင့္ နာမ ရူပ ဝဝတၴာနညာဏ္
ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သခၤာရပရိေစၦဒညာဏ္ဟူ၍
လည္းေကာင္း အမည္ရေလေသး၏။
🔜 လကၡဏာကားသေဘာရင္းတည္း
🔜 ရသကား ကိစၥဂုဏ္တည္း
🔜 ပစၥဳပၸဌာန္ကား ထင္ေပၚေသာတံခြန္တည္း
🔜 ပဒဌာန္ကား အလြန္နီးစြာေသာအေၾကာင္းတည္း။
ဤေလးပါးနွင့္ျခားနားစြာထင္ျမင္သည္ရိွေသာ္ တရား
တစ္ပါးနွင့္တပါးေရာယွက္ျခင္းမရိွေစမူ၍တစ္ခုတစ္ခုေသာ
နာမ္တရား ရုပ္တရားကို သီးသန္႔ျခားနားစြာသိျမင္ေလ၏။
. ❄ ၄။ကခၤာဝိတရနဝိသုဒၶိ ❄
. 💫💫💫💫💫
🔼ငါသည္ေရွးကျဖစ္ခဲ့ဖူးေလသေလာ အလံုးစံုကို
အကုန္သိနိုင္ေသာ ဘုရားရွင္သည္ ရိွမွ ရိွနိုင္ပါမည္လား
စေသာ ယံုမွားသံသယမွ လြန္ေျမာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ
ညာဏ္သည္ ကခၤာဝိတရန ဝိသုဒၶိမည္၏။
ထိုညာဏ္မ်ိဳးေပၚေပါက္လာေအာင္ ယခင္ နာမ္ရုပ္
တရားတို႔၏ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေသာ ကံ ၊ စိတ္ ၊ ဥတု ၊ အဟာရ စသည္ကိုယူ၍ ပိုင္း၍ ယူရဆင္ျခင္ရသည္။
🔼 ခပ္သိမ္းေသာ ရုပ္နာန္တရားတို႔၏ ပဋိစၥ သမုပၸာဒ္ကို
ပိုင္ပိုင္ထင္ျမင္နိုင္သည္ ရိွေသာ္ သုတၲန္ေဒသနာေတာ္လာ
ဝိစိကိစၦာ(ယံုမွားျခင္း) ၁၆ ပါးနွင့္ အဘိဓမၼာေဒသနာလာ
ဝိစိကိစၦာ ၈ ပါးတို႔ကို လြန္ေျမာက္နိုင္ေသာ ကခၤာဝိတရန ဝိသုဒၶိစခမ္းသို႔ တန္းတန္းမတ္မတ္ ဆိုက္ေရာက္ေလ
ေတာ့သည္။
▶ရုပ္နာမ္သတၱဝါတို႔မွာ ေရွးအေၾကာင္းဟူ၍မရိွဟု
ယူမွားေသာ အေဟတုကဒိဌိ၊ ရုပ္ နာမ္ ခႏၶာ သတၱဝါ
တို႔ကို ထာဝရ ဘုရားသခင္က ဖန္ဆင္း၏စသျဖင့္ယူမွားေသာ ဝိသမေဟတုကဒိဌိအစရိွေသာ ဒိဌိအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကို
လြန္ေျမာက္ေသာ္ ကခၤာဝိတရနဝိသုဒၶိ မည္၏။
▶ရုပ္နာမ္တရားတို႔ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာျဖစ္တတ္
ပံုကိုသေဘာက်လွ်င္ ထိုအာူလံုးကိုေကာင္းစြာမသိနိုင္ေသး
ေသာ္လည္း ႀကံႀကံစည္စည္ကား ေတြးေတာယံုမွားျခင္း
မရိွေတာ့ၿပီ။အဝိဇၨာပစၥယာ သခၤာရအရဝယ္ အဝိဇၨာ
ဖံုးကြယ္ထားအပ္ေသာ ၊ ဗုဒၶ ၊ ဓမၼ ၊သံဃ၊စေသာ ရွစ္
ပါး၌ ယံုမွားမႈမ်ားလည္းကင္းကြာေလၿပီ။ဤသို႔ယံုမွားမႈအားလံုးကိုလြန္ေျမာက္၍ အေဟတုကဒိဌိ ၊ ဝိသမေဟတုကဒိဌိအညစ္အေၾကးတို႔မွ ကင္းေ၀းစင္ၾကယ္သည့္အခါ
ကခၤာဝိတရနဝိသုဒၶိစခမ္းသို႔ ေပါက္ေလၿပီ။
▶ ဤကခၤာဝိတရနဝိသုဒၶိ (အက်ိဳးတရားမ်ား တည္တံ့ဖို႔
အေၾကာင္းကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္) ကို ၊ ဓမၼဌိတိညာဏ္
ဟုလည္းေခၚ၏။ရုပ္ နာမ္ကိုအေၾကာင္းတရားနွင့္တကြ ဟုတ္မွန္စြာသိတတ္ေသာေၾကာင့္ ၊ ယထာဘူတညာဏ္
ဟုလည္းေခၚ၏။ မွန္ကန္စြာသိျမင္တတ္ေသာေၾကာင့္
သမၼာဒႆ နဟုလည္းေခၚ၏။
▶ ဒိဌိ ဝိသုဒၶိတုန္းက ရုပ္နာမ္ကိုသာသိ၏။ရုပ္နာမ္
အေၾကာင္းကိုမသိေသး ။ဤကခၤာဝိတရန ဝိသုဒၶက်မွ
သာအေၾကာင္းနွင့္တကြ ရုပ္ နာမ္ကိုသိေလ၏။
. ❄ ၅။မဂၢာ မဂၢညာဏဒႆ နဝိသုဒၶိ❄
.. 💫💫💫💫💫💫💫💫
▶သမၼသနညာဏ္ရင့္သန္ၿပီးေနာက္ တိုးတက္အာ
ထုတ္သည့္အခါ ဥဒယဗၺယညာဏ္ျဖစ္ေပၚလာ၏။
ထိုဥဒယဗၺယညာဏ္အခိုက္ဝယ္ ကမၼဌာန္းအစဥ္၌ မကြၽမ္း
က်င္ေသာေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ အေရာင္အလင္းစေသာ
ဝိပႆ နာညစ္ညဴးေၾကာင္းတရား ၁၀ ပါးတြင္ ၊
တစ္ပါးပါး၌ နွစ္သက္လွ်က္ ကမၼဌာန္းလမ္းလြဲတတ္ေသာ္လည္းကြၽမ္းက်င္သည့္ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္၌ကား ၊ ဤအေရာင္အလင္း(ၾသဘာသ) စသည္တို႔သည္ ၊ တဏွာ မာန ဒိဌိတို႔၏တည္ရာျဖစ္၍ ဝိပႆ နာစိတ္ကို ညစ္ႏြမ္းေစတတ္ေသာေဘးရန္မ်ားသာျဖစ္၏။ ဤအေရာင္အလင္း စသည္ကိုသာယာနွစ္သက္မႈသည္ လမ္းမွန္မဟုတ္၊အမဂၢတည္း။
ဤအေရာင္အလင္းစသည္ကိုဂရုမစိုက္ပဲ ၊ အားထုတ္ၿမဲ
ဝိပႆ နာသည္သာလွ်င္ မဂ္ဖိုလ္ရေၾကာင္း လမ္းေကာင္းမဂၢတည္းဟု ၊ လမ္းမွန္သည္ / လမ္းမွန္သည္ ကို ပိုင္းျခားတတ္ေသာ ညာဏ္ျဖစ္လာ၏။
ထိုညာဏ္သည္ သာမာန္သိယံုမွ်မဟုတ္ အမဂၢ/မဂၢ
ကို မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ရသလို သိျမင္တတ္ေသာေၾကာင့္
#ဒႆ နလည္းမည္၏။
ဝိပႆ နာညစ္ညဴးေၾကာင္း ဝိပႆႏုပကၠိေလသတို႔မွ
စင္ၾကယ္ေသာေၾကာင့္ ဝိသုဒၶိလည္းမည္၏။ထို႔ေၾကာင့္
မဂၢာ မဂၢ ညာဏဒႆန ဝိသုဒၶိေခၚ၏။
▶ဤမွ်ေလာက္ေသာ ဝိပႆ နာညာဏ္အစဥ္ျဖင့္
ဥဒယဗၺယညာဏ္အဆံုးမသတ္ေသး ၊ ၾသဘာသစသည္
တို႔၏ေနွာက္ယွက္မႈေၾကာင့္ အဆံုးမသတ္ခင္ လမ္းခုလတ္
မွာပင္ ၊ဝိပႆ နာအစဥ္ရပ္ေနသည္။ထို႔ေၾကာင့္ သမၼသန
ညာဏ္နွင့္ ဥဒယဗၺယညာဏ္ေရွ႕ပိုင္းကို မဂၢာ မဂၢ ညာဏ
ဒႆ နနယ္ဟုမွတ္ပါေလ။��
.
. ❄ ၆။ပဋိပဋာညာဏဒႆနဝိသုဒၶိ❄
. 💫💫💫💫💫💫💫💫
🔼 ေရွးက ဥဒယဗၺယညာဏ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း
ဝိပႆ နာညစ္ညဴးေၾကာင္း (ဝိပႆႏုပကၠိေလသ)တို႔၏
ေနွာက္ယွက္မႈေၾကာင့္ အနိစၥစေသာလကၡဏာသံုးပါး
တို႔လည္းမထင္ရွားေသး ၊ ထို႔ေၾကာင့္ဝိပႆ ႏုပကၠိေလသ
တရားတို႔မွ လြန္ေျမာက္ၿပီးသည့္ခါ ထိုလကၡဏာသံုးပါး
အလြန္ထင္ရွားသည့္၊ဥဒယဗၺယညာဏ္မွစ၍ ဘဂၤညာဏ္
ဘယညာဏ္စေသာညာဏ္စဥ္အတိုင္း ၊ အႏုေလာမညာဏ္
ေရာက္သည့္အခါက်မွ ပဋိပဋာညာဏဒႆ နဝိသုဒၶိနယ္
ဆံုးေလသည္။
🔼မဂ္ဖိုလ္သို႔ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္ျဖစ္၍ ပဋိပဋာဟူ
၍လည္းေကာင္း ၊ ဘံုသံုးပါး၌ ျဖစ္ေသာ သခၤာရတရားတို႔ကို
အနိစၥ ဒုကၡ အနတၲဟု သိတတ္ေသာေၾကာင့္ ညာဏဟူ
၍လည္းေကာင္း ၊ သာမာန္အသိမ်ိဳးမဟုတ္ မ်က္စိျဖင့္ျမင္
ရသလို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ #ညာဏဟူ၍လည္းေကာင္း
သာမာန္အသိမ်ိဳးမဟုတ္ ၊ မ်က္စိျဖင့္ျမင္ရသလို သိျမင္တတ္
ေသာေၾကာင့္ ဒႆ နဟူ၍လည္းေကာင္း ၊ ဆန္႔က်င္ဖက္
ကိေလသာတို႔မွ ေဝးကြာသည္ထက္ ေဝးကြာ၍ ၊ လြန္စြာ
စင္ၾကယ္ေသာေၾကညင့္ ဝိသုဒၶိဟူ၍လည္းေကာင္း
ေခၚ၏။
🔼 ဥဒယဗၺယညာဏ္ ေနာင္ပိုင္းမွစ၍ အႏုေလာမ
ညာဏ္ တိုင္ေအာင္ ၊ ဤညာဏ္ ကိုးပါးသည္ ပဋိပဋာ
ညာဏ ဒႆ နဝိသုဒၶိနယ္ျဖစ္၏။
. ❄၇။ညာဏဒႆ နဝိသုဒၶိ❄
. 💫💫💫💫💫💫💫
🔜 သီလ ဝိသုဒၶိစေသာ ေရွ႕ဝိသုဒၶိ ၆ ပါးအစဥ္ျဖင့္
အဆင့္ဆင့္တက္၍ရအပ္ေသာ မဂ္ကို(မဂ္ေလးပါးလံုးပင္)
ညာဏဒႆ န ဝိသုဒၶိဟုေခၚ၏။
. စတုသစၥံ ဇာနာတီတိ ညာဏံ
. ပစၥကၡေတာ ပႆ တီတိ ဒႆ နံ
. ကိေလသမလေတာ ဝိသုဇၥ်နံ ဝိသုဒၶိ။
🔯 သစၥာေလးပါးကိုသိတတ္ ၊ မ်က္စိျဖင့္ျမင္ရသလို
တိုက္ရိုက္ျမင္ရတတ္ေသာေၾကာင့္ ၊ညာဏ ဒႆ န
ဝိသုဒၶိမည္၏။ကိေလသာအညစ္အေၾကးတို႔မွ စင္ၾကယ္
ေသာေၾကာင့္ #ဝိသုဒၶိလည္းမည္၏။ နာမည္သံုးရပ္ကို
ေပါင္းစပ္၍ မဂ္ကို ညာဏဒႆ န ဝိသုဒၶိဟု ေခၚေဝၚ
အပ္၏။
🔚 ဝိသုဒၶိ ၇ ပါးတြင္ သီလဝိသုဒၶိ ၊စိတၲဝိသုဒၶိ ႏွစ္ပါးသည္
အေျခခံမူလတည္း။ ထိုနွစ္ပါးမစင္ၾကယ္လွ်င္ ၊ အထက္
ဝိသုဒိၶမ်ား စင္ၾကယ္နိုင္မည္ မဟုတ္။အထက္ဝိသုဒၶိ ၅ ပါး
ကားအထည္ကို သရီရတည္း။
🔯ဝိသုဒၶိ ၇ ပါးအက်ဥ္းၿပီးပါၿပီ။🔯
🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚
🔯ဆရာေတာ္ဦးသီဟဗလ(ပါဠိပါရဂူ)ေရးသားျပဳစုေတာ္
မူေသာ ေညာင္လြန္႔တရားအားထုတ္နည္းနွင့္
အရိယာစစ္တမ္းက်မ္းမွ စာ ၁၅၉
⏪သာယာခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ⏩
🌟သစၥာနီ 🌟
. 💫💫💫💫💫
. ❄၁။သီလဝိသုဒၶိ
. ❄၂။စိတၲဝိသုဒၶိ
. ❄၃။ဒိဌိ ဝိသုဒၶိ
. ❄၄။ကခၤာဝိတရဏ ဝိသုဒၶိ
. ❄၅။မဂၢာ မဂၢ ညာဏ ဒႆ န ဝိသုဒၶိ
. ❄၆။ပဋိပဋာ ညာဏ ဒႆ န ဝိသုဒၶိ
. ❄၇။ညာဏ ဒႆ န ဝိသုဒၶိ
. 🔯၁။ သီလဝိသုဒၶိ🔯
. 💫💫💫💫💫
🔜 အဝတ္ျဖဴ ၊ အဝတ္ေၾကာင္ဝတ္ေသာ ပကတိလူတို႔၌
၅ ပါးသီလ ( သို႔ )၊အာဇီဝဌမက သီလလံုၿခံဳလွ်င္ ၊ စင္ၾကယ္
လွ်င္ သီလဝိသုဒၶိျဖစ္၏။သစ္ေခါက္ ေျမနီ ေျမဝါစသည္ဆိုး၍
ဝတ္ရံုၾကေသာ သီလရွင္ ၊ေယာဂီမယ္ ၊ ရေသ့စသည္တို႔၌
၁၀ ပါးသီလလံုၿခံဳ လွ်င္(ဝါ) စင္ကယ္လွ်င္ သီလဝိသုဒၶိ
ျဖစ္သည္။
.ဤေနရာတြင္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးေရးသား
ေတာ္မူေသာ သီလဝိနိစၦယက်မ္းမွ ထုတ္နႈတ္၍ အနည္းငယ္
ျပဆိုအံ့။
🔜ဆယ္ပါးသီလသည္ သဘာ၀အားျဖင့္ အဘယ္သို႔
နိစၥမိ်ဳးသာျဖစ္သနည္းဟူမူကား၊ ဖန္ရည္ဆိုးေသာအဝတ္
ကိုဝတ္ေသာ ဂဟဌ ျဖစ္သူ ၊ လူဝိေသသ လူအထူးတို႔အား
ဇာတ ၊ ရူပ ၊ရာဇတ ပဋိဂၢဟဏ တိုင္ေအာင္ေသာ
ဆယ္ပါးေသာအမႈတို႔သည္ ၊ဘယ္အခါမွ ျပဳျခင္းငွာ မထိုက္ေတာ့ေသာ အမႈတို႔သာတည္း။ ျပဳခဲ့လွ်င္ အဝတ္ အသြင္နွင့္
မတန္ေသာေၾကာင့္ ပညာရိွ နတ္လူအေပါင္းတို႔ ကဲ့ရဲ႕
ဖြယ္ေသာ ၊ ညိႈးႏြမ္းျခင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေလကုန္၏။
.🔜 ထို႔ေၾကာင့္ဆယ္ပါးသီလသည္ ထိုလူတို႔အား ထို
အဝတ္အသြင္နွင့္တည္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး အစဥ္
ထာ၀ရၿမဲထိုက္ေသာ သေဘာရိွ၏။
(ဤကားဆယ္ပါးသီလ၏သဘာဝအားျဖင့္နိစၥမ်ိဳး
သာတည္း)
🔯ထို႔ေၾကာင့္ ဆန္ မုတ္ဆိတ္ကိ္ုပါယ္၍ ဖန္ရည္ဆိုး
ေသာအဝတ္ကို ဝတ္ၾကေသာ သီလရွင္ ၊ရေသ့ ၊ ေယာဂီ
စသည္တို႔သည္ ဆယ္ပါးသီလကို အၿမဲနိစၥ ေစာင့္ထိမ္း
လံုၿခံဳေစရမည္ဟု စြဲၿမဲစြာမွတ္သားၾကရာသည္။
🔜တဖန္လည္တီဆရာေတာ္ႀကီးေရးသားေတာ္မူသည္
မွာ -----
🔯 (ဆယ္ပါးနိစၥနွင့္ထိုက္တန္သူ လူတစ္မ်ိဳးဆိုသည္ကား
ပကတိ လူ၀တ္မ်ိဳးကို ပါယ္စြန္႔၍ ၊ ေညာင္ေခါက္ အစရိွေသာ
ဖန္ရည္ဆိုးေသာ အဝတ္ကို ၊ ဝတ္ေသာ ပဗၺဇၨိတအသြင္
တစ္စိတ္၌ တည္ေသာ လူမ်ိဳးတည္း။)
🔹 သာမေဏတို႔၌ ဆယ္ပါးသီလအျပင္ ေသခိယက်င့္
ဝတ္၊စုဒၵသ ခႏၶကက်င့္ဝတ္ စသည္တို႔ကိုျပည္စံုေစလွ်င္
(ဝါ) လံုၿခံဳလွ်င္ ၊ စင္ၾကယ္လွ်င္ သီလဝိသုဒၶိျဖစ္၏။
🔹ရဟန္းေတာ္မ်ား၌ကား ပါတိေမာကၡ သံဝရသီလ
ဣျႏၵိယ သံဝရသီလ ၊ အာဇီဝ ပါရိသုဒၶိသီလ ၊ ပစၥယ
သႏၷိႆ ိတသီလ ၊ ဤသီလေလးပါးစလံုး လံုၿခံဳမွ
သီလဝိသုဒၶိျဖစ္၏။
.
.
. ❄ ၂။စိတၲဝိသုဒၶိ ❄
. 💫💫💫💫💫
🔹ကာမစၦႏၵနီဝရဏ စေသာ စေသာအညစ္အေၾကးတို႔မွ စိတ္၏သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္းသည္ စိတၲဝိသုဒၶိမည္၏။
သမထ ကမၼဌာန္းကိုအားထုတ္၍ ဥပစာရဘာ၀နာသို႔
ေရာက္လွ်င္ ထိုနီဝရဏတို႔မွ စင္ၾကယ္ၿပီးျဖစ္၍ ၊ စိတၱ
ဝိသုဒၶိျဖစ္ၿပီ ။အပၸနာဘာဝနာစ်န္ကိုရပါမူကား
ေျပာဘြယ္ရာမရိွေတာ့ေခ်။
ဝိပႆ နာကမၼဌာန္းကို အဟုတ္ႀကိဳးပမ္းၾကမည့္
ေယာဂီ ပုဂၢိလ္သည္ သမထကမၼဌာန္းကို ေရွးဦးစြာ
ဥပစာရသမာဓိေလာက္ျဖစ္ေစ ၊ အပၸနာသမာဓိသို႔ေရာက္
ေအာင္ျဖစ္ေစ အားထုတ္၍ မိမိ၏စိတ္ကို မိမိ၏စိတ္ကို
နီဝရဏအညစ္အေၾကးတို႔မွ ကင္းေဝးစင္ၾကယ္ေစရမည္
ဟူလို။
. ❄ ၃။ဒိဌိဝိသုဒၶိ ❄
. 🌠🌠🌠🌠🌠🌠
🌠စိတ္ ၊ေစတသိက္ဟူေသာနာမ္တရားနွင့္ နိပၹႏၷရုပ္တရားတို႔ကို လကၡဏာ ၊ ရသ ၊ ပစၥဳပဌာန္ ၊ ပဒဌာန္
တင္၍ ဆင္ျခင္လိုက္သည့္အခါ ၊ သိမႈသည္စိတ္ ခံစားမႈ
သည္ ေဝဒနာ ၊မွတ္သားမႈသည္ကားသညာ ၊ ျပဳလုပ္အား
ထုတ္မႈသည္ကားသခၤာရ ၊ ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ ဤခႏၶာ
ကိုယ္ႀကီဴကားရုပ္တည္း၊ ဤ ရုပ္ ၊ ေဝဒနာ ၊ သညာ ၊
သခၤာရာ ၊ဝိညာဥ္တို႔မွ တပါး အတၲဟူေသာတရားမ်ိဳး မရိွ
ေတာ့ၿပီဟုသိျမင္နိုင္၏။ ဤသို႔သိျမင္ျခင္းသည္ပင္လွ်င္
အတၲစြဲလမ္းမႈဟူေသာ အညစ္အေၾကးမွ ကင္းေ၀း
စင္ၾကယ္ေသာေၾကာင့္ ဒိဌိဝိသုဒၶိ မည္၏။
အဘိဓမၼာပါဠိေတာ္၌လာေသာ စိတ္ ၊ေစတသိက္ ၊
ရုပ္အားလံုးကိုပင္ လကၡဏာစသည္တင္၍ ဆင္ျခင္
္သိမ္းဆည္းမႈကို ဒိဌိဝိသုဒၶိဟု ဆိုေပသည္။
🌠သုတၲန္ပါဠိေတာ္မ်ား၌ကား ဓာတ္ႀကီးေလးပါးနွင့္
အာကာသဓာတ္ ၊ဝိညာဏဓာတ္ဟူေသာဓာတ္ ၆ ပါးကို
ပိုင္းျခားဆင္ျခင္နိုင္ရံုမွ်ျဖင့္ ဒိဌိဝိသုဒၶိျဖစ္၍ မဂ္ ဖိုလ္ရသူ
မ်ားကိုေတြ႕၏။ ထိုဓာတ္ ၆ပါးကို ပင္ကိုယ္က ဗဟုသုတ
အေျခခံမရိွလွ်င္ လကၡဏာ ရသ ပစၥဳပၸၸဌာန္ ပဒဌာန္
ေလးပါးလံုးစံုလင္ေအာင္ တင္၍ ဆင္ျခင္နိုင္ဖို႔ရာ လြန္စြာ
ခဲယဥ္းေပလိမ့္မည္။
🌠ေရွးက စာတစ္လံုးမွ မသင္ဖူးပဲလွ်က္ ၀ိပႆ နာတရား
ကိုအားထုတ္လွ်က္ မဂ္ ဖိုလ္ ရၾကသူတို႔မွာ #စာတတ္သူ
ေတြထက္ပင္ ေပါမ်ားေသး၏။🔷🔷🔷
ထို႔ေၾကာင့္ နည္းေကာင္း လမ္းမွန္ကို နာခံ၍
#ဇြဲသန္သန္ နွင့္အားထုတ္ပါလွ်င္ ရုပ္နာမ္ အားလံုးကို
လကၡဏာ စသည္မထင္နိုင္ေသာ္လည္း အထိုက္
အေလ်ာက္ သိရံုမွ်နွင့္ ဒိဌိ ဝိသုဒၶိျဖစ္ဖြယ္ရာရိွေပသည္။
♣ဤဒိဌိဝိသုဒၶိပင္သည္ ရုပ္ နာမ္ နွစ္ပါးဟူေသာ သခၤာ
ရကို ပိုင္းျခားတတ္ေသာေၾကာင့္ နာမ ရူပ ဝဝတၴာနညာဏ္
ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သခၤာရပရိေစၦဒညာဏ္ဟူ၍
လည္းေကာင္း အမည္ရေလေသး၏။
🔜 လကၡဏာကားသေဘာရင္းတည္း
🔜 ရသကား ကိစၥဂုဏ္တည္း
🔜 ပစၥဳပၸဌာန္ကား ထင္ေပၚေသာတံခြန္တည္း
🔜 ပဒဌာန္ကား အလြန္နီးစြာေသာအေၾကာင္းတည္း။
ဤေလးပါးနွင့္ျခားနားစြာထင္ျမင္သည္ရိွေသာ္ တရား
တစ္ပါးနွင့္တပါးေရာယွက္ျခင္းမရိွေစမူ၍တစ္ခုတစ္ခုေသာ
နာမ္တရား ရုပ္တရားကို သီးသန္႔ျခားနားစြာသိျမင္ေလ၏။
. ❄ ၄။ကခၤာဝိတရနဝိသုဒၶိ ❄
. 💫💫💫💫💫
🔼ငါသည္ေရွးကျဖစ္ခဲ့ဖူးေလသေလာ အလံုးစံုကို
အကုန္သိနိုင္ေသာ ဘုရားရွင္သည္ ရိွမွ ရိွနိုင္ပါမည္လား
စေသာ ယံုမွားသံသယမွ လြန္ေျမာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ
ညာဏ္သည္ ကခၤာဝိတရန ဝိသုဒၶိမည္၏။
ထိုညာဏ္မ်ိဳးေပၚေပါက္လာေအာင္ ယခင္ နာမ္ရုပ္
တရားတို႔၏ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေသာ ကံ ၊ စိတ္ ၊ ဥတု ၊ အဟာရ စသည္ကိုယူ၍ ပိုင္း၍ ယူရဆင္ျခင္ရသည္။
🔼 ခပ္သိမ္းေသာ ရုပ္နာန္တရားတို႔၏ ပဋိစၥ သမုပၸာဒ္ကို
ပိုင္ပိုင္ထင္ျမင္နိုင္သည္ ရိွေသာ္ သုတၲန္ေဒသနာေတာ္လာ
ဝိစိကိစၦာ(ယံုမွားျခင္း) ၁၆ ပါးနွင့္ အဘိဓမၼာေဒသနာလာ
ဝိစိကိစၦာ ၈ ပါးတို႔ကို လြန္ေျမာက္နိုင္ေသာ ကခၤာဝိတရန ဝိသုဒၶိစခမ္းသို႔ တန္းတန္းမတ္မတ္ ဆိုက္ေရာက္ေလ
ေတာ့သည္။
▶ရုပ္နာမ္သတၱဝါတို႔မွာ ေရွးအေၾကာင္းဟူ၍မရိွဟု
ယူမွားေသာ အေဟတုကဒိဌိ၊ ရုပ္ နာမ္ ခႏၶာ သတၱဝါ
တို႔ကို ထာဝရ ဘုရားသခင္က ဖန္ဆင္း၏စသျဖင့္ယူမွားေသာ ဝိသမေဟတုကဒိဌိအစရိွေသာ ဒိဌိအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ကို
လြန္ေျမာက္ေသာ္ ကခၤာဝိတရနဝိသုဒၶိ မည္၏။
▶ရုပ္နာမ္တရားတို႔ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာျဖစ္တတ္
ပံုကိုသေဘာက်လွ်င္ ထိုအာူလံုးကိုေကာင္းစြာမသိနိုင္ေသး
ေသာ္လည္း ႀကံႀကံစည္စည္ကား ေတြးေတာယံုမွားျခင္း
မရိွေတာ့ၿပီ။အဝိဇၨာပစၥယာ သခၤာရအရဝယ္ အဝိဇၨာ
ဖံုးကြယ္ထားအပ္ေသာ ၊ ဗုဒၶ ၊ ဓမၼ ၊သံဃ၊စေသာ ရွစ္
ပါး၌ ယံုမွားမႈမ်ားလည္းကင္းကြာေလၿပီ။ဤသို႔ယံုမွားမႈအားလံုးကိုလြန္ေျမာက္၍ အေဟတုကဒိဌိ ၊ ဝိသမေဟတုကဒိဌိအညစ္အေၾကးတို႔မွ ကင္းေ၀းစင္ၾကယ္သည့္အခါ
ကခၤာဝိတရနဝိသုဒၶိစခမ္းသို႔ ေပါက္ေလၿပီ။
▶ ဤကခၤာဝိတရနဝိသုဒၶိ (အက်ိဳးတရားမ်ား တည္တံ့ဖို႔
အေၾကာင္းကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္) ကို ၊ ဓမၼဌိတိညာဏ္
ဟုလည္းေခၚ၏။ရုပ္ နာမ္ကိုအေၾကာင္းတရားနွင့္တကြ ဟုတ္မွန္စြာသိတတ္ေသာေၾကာင့္ ၊ ယထာဘူတညာဏ္
ဟုလည္းေခၚ၏။ မွန္ကန္စြာသိျမင္တတ္ေသာေၾကာင့္
သမၼာဒႆ နဟုလည္းေခၚ၏။
▶ ဒိဌိ ဝိသုဒၶိတုန္းက ရုပ္နာမ္ကိုသာသိ၏။ရုပ္နာမ္
အေၾကာင္းကိုမသိေသး ။ဤကခၤာဝိတရန ဝိသုဒၶက်မွ
သာအေၾကာင္းနွင့္တကြ ရုပ္ နာမ္ကိုသိေလ၏။
. ❄ ၅။မဂၢာ မဂၢညာဏဒႆ နဝိသုဒၶိ❄
.. 💫💫💫💫💫💫💫💫
▶သမၼသနညာဏ္ရင့္သန္ၿပီးေနာက္ တိုးတက္အာ
ထုတ္သည့္အခါ ဥဒယဗၺယညာဏ္ျဖစ္ေပၚလာ၏။
ထိုဥဒယဗၺယညာဏ္အခိုက္ဝယ္ ကမၼဌာန္းအစဥ္၌ မကြၽမ္း
က်င္ေသာေယာဂီပုဂၢိဳလ္သည္ အေရာင္အလင္းစေသာ
ဝိပႆ နာညစ္ညဴးေၾကာင္းတရား ၁၀ ပါးတြင္ ၊
တစ္ပါးပါး၌ နွစ္သက္လွ်က္ ကမၼဌာန္းလမ္းလြဲတတ္ေသာ္လည္းကြၽမ္းက်င္သည့္ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္၌ကား ၊ ဤအေရာင္အလင္း(ၾသဘာသ) စသည္တို႔သည္ ၊ တဏွာ မာန ဒိဌိတို႔၏တည္ရာျဖစ္၍ ဝိပႆ နာစိတ္ကို ညစ္ႏြမ္းေစတတ္ေသာေဘးရန္မ်ားသာျဖစ္၏။ ဤအေရာင္အလင္း စသည္ကိုသာယာနွစ္သက္မႈသည္ လမ္းမွန္မဟုတ္၊အမဂၢတည္း။
ဤအေရာင္အလင္းစသည္ကိုဂရုမစိုက္ပဲ ၊ အားထုတ္ၿမဲ
ဝိပႆ နာသည္သာလွ်င္ မဂ္ဖိုလ္ရေၾကာင္း လမ္းေကာင္းမဂၢတည္းဟု ၊ လမ္းမွန္သည္ / လမ္းမွန္သည္ ကို ပိုင္းျခားတတ္ေသာ ညာဏ္ျဖစ္လာ၏။
ထိုညာဏ္သည္ သာမာန္သိယံုမွ်မဟုတ္ အမဂၢ/မဂၢ
ကို မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ရသလို သိျမင္တတ္ေသာေၾကာင့္
#ဒႆ နလည္းမည္၏။
ဝိပႆ နာညစ္ညဴးေၾကာင္း ဝိပႆႏုပကၠိေလသတို႔မွ
စင္ၾကယ္ေသာေၾကာင့္ ဝိသုဒၶိလည္းမည္၏။ထို႔ေၾကာင့္
မဂၢာ မဂၢ ညာဏဒႆန ဝိသုဒၶိေခၚ၏။
▶ဤမွ်ေလာက္ေသာ ဝိပႆ နာညာဏ္အစဥ္ျဖင့္
ဥဒယဗၺယညာဏ္အဆံုးမသတ္ေသး ၊ ၾသဘာသစသည္
တို႔၏ေနွာက္ယွက္မႈေၾကာင့္ အဆံုးမသတ္ခင္ လမ္းခုလတ္
မွာပင္ ၊ဝိပႆ နာအစဥ္ရပ္ေနသည္။ထို႔ေၾကာင့္ သမၼသန
ညာဏ္နွင့္ ဥဒယဗၺယညာဏ္ေရွ႕ပိုင္းကို မဂၢာ မဂၢ ညာဏ
ဒႆ နနယ္ဟုမွတ္ပါေလ။��
.
. ❄ ၆။ပဋိပဋာညာဏဒႆနဝိသုဒၶိ❄
. 💫💫💫💫💫💫💫💫
🔼 ေရွးက ဥဒယဗၺယညာဏ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း
ဝိပႆ နာညစ္ညဴးေၾကာင္း (ဝိပႆႏုပကၠိေလသ)တို႔၏
ေနွာက္ယွက္မႈေၾကာင့္ အနိစၥစေသာလကၡဏာသံုးပါး
တို႔လည္းမထင္ရွားေသး ၊ ထို႔ေၾကာင့္ဝိပႆ ႏုပကၠိေလသ
တရားတို႔မွ လြန္ေျမာက္ၿပီးသည့္ခါ ထိုလကၡဏာသံုးပါး
အလြန္ထင္ရွားသည့္၊ဥဒယဗၺယညာဏ္မွစ၍ ဘဂၤညာဏ္
ဘယညာဏ္စေသာညာဏ္စဥ္အတိုင္း ၊ အႏုေလာမညာဏ္
ေရာက္သည့္အခါက်မွ ပဋိပဋာညာဏဒႆ နဝိသုဒၶိနယ္
ဆံုးေလသည္။
🔼မဂ္ဖိုလ္သို႔ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္ျဖစ္၍ ပဋိပဋာဟူ
၍လည္းေကာင္း ၊ ဘံုသံုးပါး၌ ျဖစ္ေသာ သခၤာရတရားတို႔ကို
အနိစၥ ဒုကၡ အနတၲဟု သိတတ္ေသာေၾကာင့္ ညာဏဟူ
၍လည္းေကာင္း ၊ သာမာန္အသိမ်ိဳးမဟုတ္ မ်က္စိျဖင့္ျမင္
ရသလို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ #ညာဏဟူ၍လည္းေကာင္း
သာမာန္အသိမ်ိဳးမဟုတ္ ၊ မ်က္စိျဖင့္ျမင္ရသလို သိျမင္တတ္
ေသာေၾကာင့္ ဒႆ နဟူ၍လည္းေကာင္း ၊ ဆန္႔က်င္ဖက္
ကိေလသာတို႔မွ ေဝးကြာသည္ထက္ ေဝးကြာ၍ ၊ လြန္စြာ
စင္ၾကယ္ေသာေၾကညင့္ ဝိသုဒၶိဟူ၍လည္းေကာင္း
ေခၚ၏။
🔼 ဥဒယဗၺယညာဏ္ ေနာင္ပိုင္းမွစ၍ အႏုေလာမ
ညာဏ္ တိုင္ေအာင္ ၊ ဤညာဏ္ ကိုးပါးသည္ ပဋိပဋာ
ညာဏ ဒႆ နဝိသုဒၶိနယ္ျဖစ္၏။
. ❄၇။ညာဏဒႆ နဝိသုဒၶိ❄
. 💫💫💫💫💫💫💫
🔜 သီလ ဝိသုဒၶိစေသာ ေရွ႕ဝိသုဒၶိ ၆ ပါးအစဥ္ျဖင့္
အဆင့္ဆင့္တက္၍ရအပ္ေသာ မဂ္ကို(မဂ္ေလးပါးလံုးပင္)
ညာဏဒႆ န ဝိသုဒၶိဟုေခၚ၏။
. စတုသစၥံ ဇာနာတီတိ ညာဏံ
. ပစၥကၡေတာ ပႆ တီတိ ဒႆ နံ
. ကိေလသမလေတာ ဝိသုဇၥ်နံ ဝိသုဒၶိ။
🔯 သစၥာေလးပါးကိုသိတတ္ ၊ မ်က္စိျဖင့္ျမင္ရသလို
တိုက္ရိုက္ျမင္ရတတ္ေသာေၾကာင့္ ၊ညာဏ ဒႆ န
ဝိသုဒၶိမည္၏။ကိေလသာအညစ္အေၾကးတို႔မွ စင္ၾကယ္
ေသာေၾကာင့္ #ဝိသုဒၶိလည္းမည္၏။ နာမည္သံုးရပ္ကို
ေပါင္းစပ္၍ မဂ္ကို ညာဏဒႆ န ဝိသုဒၶိဟု ေခၚေဝၚ
အပ္၏။
🔚 ဝိသုဒၶိ ၇ ပါးတြင္ သီလဝိသုဒၶိ ၊စိတၲဝိသုဒၶိ ႏွစ္ပါးသည္
အေျခခံမူလတည္း။ ထိုနွစ္ပါးမစင္ၾကယ္လွ်င္ ၊ အထက္
ဝိသုဒိၶမ်ား စင္ၾကယ္နိုင္မည္ မဟုတ္။အထက္ဝိသုဒၶိ ၅ ပါး
ကားအထည္ကို သရီရတည္း။
🔯ဝိသုဒၶိ ၇ ပါးအက်ဥ္းၿပီးပါၿပီ။🔯
🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚
🔯ဆရာေတာ္ဦးသီဟဗလ(ပါဠိပါရဂူ)ေရးသားျပဳစုေတာ္
မူေသာ ေညာင္လြန္႔တရားအားထုတ္နည္းနွင့္
အရိယာစစ္တမ္းက်မ္းမွ စာ ၁၅၉
⏪သာယာခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ⏩
🌟သစၥာနီ 🌟