ေခါင္းေဆာင္


ေခါင္းေဆာင္
ၾကာျဖဴ ၊ ၾကာနီ ၊ ၾကာ၀ါ ၊ ၾကာျပာ အစရွိသည့္ ၾကာပန္းမ်ိဳးစုံတို႔ျဖင့္ တင့္တယ္ ၀ေျပာလွေသာ ၾကည္လင္ ေအးျမေသာ ေရအလ်င္ရွိေသာ ေရကန္ၾကီးသည္ ရွိ၏ ။ ထိုေရကန္၌ ေရကို ေသာက္သုံးသူတို႔အား ေရသည္ ေအးျမခ်ိဳျမိန္ေသာ အရသာကို ေပးစြမ္း၏ ။ ၾကာပန္း ၾကာေစ့တို႔ကို ခူးယူ စားသုံးသူတို႔အား ဆိမ့္ခ်ိဳေသာ အရသာကို ေပးစြမ္း၏ ။ ထိုေရကန္ၾကီးသည္ကား လူတို႔ ႏွစ္သက္အပ္ေသာ အရာေပတည္း ။
ေရကန္ၾကီးအား ေတြ႔ျမင္ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ရွိၾက၍ ေရကို ေသာက္သုံးသူတို႔ ရွိၾက၏ ။ အလိုရွိရာ သုံးေဆာင္ၾကသလို မသုံးေဆာင္ေသာ သူမ်ားလည္း ရွိၾကကုန္၏ ။ ၾကာပြင့္ ၾကာ႐ိုးတို႔ကို ခ်ိဳးယူ စားသုံးသူတို႔ ရွိၾကသလို မခ်ိဳးယူ မစားေသာက္ေသာ သူမ်ားလည္း ရွိၾကကုန္၏ ။ ေလာက သဘာ၀ ျဖစ္လင့္ကစား ထိုေရကန္ၾကီး၌ ျခံဳႏြယ္ ျမက္ေပါင္းပင္တို႔ ေပါက္ေရာက္လာၾက၏ ။ ထိုစဥ္အခါ ျမက္ေပါင္းပင္တို႔အား ရွင္းလင္း ခုတ္ထြင္ ေပါင္းသင္ၾကသူတို႔ ရွိၾကသလို ခုတ္ထြင္ ရွင္းလင္း ေပါင္းသင္မႈ မျပဳသူတို႔လည္း ရွိၾက၏ ။
ေရကန္ၾကီးသည္ လူတို႔၏ ေက်းဇူးမဲ့ကို မျပဳ ၊ အက်ိဳးေက်းဇူးကိုသာ အထူးျပဳေလ၏ ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရကန္ၾကီး၏ သတင္းသည္ ေမႊးၾကိဳင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေလ၏ ။ သတင္းကို ၾကားသိၾက၍ လူတို႔သည္ ေရာက္လာၾကကုန္၏ ။ ေရကို ေသာက္သုံးၾက၏ ။ ၾကာႏြယ္ ၾကာ႐ိုး ၾကာပန္းတို႔ကို ခ်ိဳးယူ စားေသာက္ၾက၏ ။ ေရကန္ၾကီး၌ ေပါက္ေရာက္ေနေသာ ျမက္ေပါင္းပင္တို႔အား ရွင္းလင္း ခုတ္ထြင္ၾကေသာ သူမ်ားေၾကာင့္ ေရကန္ၾကီးသည္ တင့္တယ္ လွပလွ်က္ ရွိသည္သာတည္း ။
ထို႔အတူ ေရကန္ႏွင့္တူေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ေက်ာင္းေတာ္ ၊ ၾကည္လင္ ေအးျမေသာ ေရ - အလြန္ လွပေသာ ၾကာ႐ိုး ၾကာႏြယ္ ၾကာပန္း တို႔ႏွင့္ တူေသာ ဆရာမ်ား ၊ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို ၀ိုင္း၀န္းကာ အဖက္ဖက္က ၾကည့္႐ႈ ေစာင့္ေရွာက္သူမ်ား ရွိၾကသည္ ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၌ မိမိကိုယ္တိုင္ ေတြ႔ရွိ၍ ပညာရည္ႏို႔ ေသာက္စို႔သူတို႔ ရွိၾကသလို သတင္းၾကား႐ံုျဖင့္ လာေရာက္ကာ ပညာႏုိ႔ရည္ ေသာက္သုံး သူေတြကလည္း အေျမာက္အမ်ား ရွိၾက၏ ။ အမိႈက္သ႐ိုက္ ျခံဳႏြယ္ ပိတ္ေပါင္းပင္မ်ားကို အျမဲ ရွင္းလင္း ဖယ္ရွားမႈျပဳမွ သာယာလွပတဲ့ ေရကန္ၾကီးလို ေပၚလာေသာ ေကာင္းေသာ မေကာင္းေသာ ကိစၥၾကီးငယ္ ဟူသမွ်ကို အျမဲ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းႏုိင္မွ တိုးတက္ျပန္႔ပြားျပီး သမိုင္းလွတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး ျဖစ္မွာမို႔ ေက်ာင္းေတာ္သား တစ္ေယာက္ အျမင္ျဖင့္ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္ ။
Ø  အဘယ္ကို ေခါင္းေဆာင္ ဟု ေခၚသနည္း ?
Ø  အသိပညာ အရာ၌ေသာ္လည္းေကာင္း အတတ္ပညာ အရာ၌ေသာ္လည္းေကာင္း
Ø  လူအမ်ားထက္ သာလြန္ရမယ္ ၊
Ø  အလုပ္လုပ္ရာ၌ ကၽြမ္းက်င္ သိမ္ေမြ႔ရမယ္ ၊
Ø  စကားေျပာရာ၌ လိုရင္း အခ်ဳပ္ကို တိက်စြာ ေျပာဆိုႏိုင္ရမယ္ ၊
Ø  လူအမ်ားထက္ “ ၀ီရိယ ” ထားရမယ္ ၊
Ø  လူအမ်ားထက္ “ လုံ႔လ ” ရွိရမယ္ ၊
Ø  လူအမ်ားထက္ “ ဇြဲ ” ရွိရမယ္ ၊
အစရွိတဲ့ ပညတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံမွ ေခါင္းေဆာင္လို႔ သက္မွတ္ႏိုင္တာ မဟုတ္ပါဘူး ။ မိမိရဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့ေနရာကို ေက်ာခိုင္းျပီး မိမိနဲ႔ သင့္ေတာ္တဲ့ ေနရာေဒသမွာ လာေရာက္ျပီး တေထာင့္တစ္ေနရာကေန ၀ိုင္း၀န္းကူညီ လုပ္ေဆာင္ေနသူတို႔ကိုေရာ “ေခါင္းေဆာင္” လို႔ မေခၚထိုက္ဘူးလား ။ သူတို႔လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြမွာ သူတို႔ဟာ ေခါင္းေဆာင္ေတြပါပဲ ။

အိမ္ေထာင္ေရး ေခါင္းေဆာင္
ေလာက နိယာမတရားအရ လူတို႔သည္ အိမ္ေထာင္မႈျပဳၾကသည္ အိမ္ေထာင္သည္မ်ားသည္ မိမိရဲ့ မိသားစု စားေရး ၊ ၀တ္ေရး ၊ ေနေရး ၊ ထိုင္ေရး ၊ စီးပြားေရး ၊ ၾကီးပြားေရး ၊ လူမႈေရး အေျခအေနမ်ား တိုးတက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ စတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို မိမိကိုယ္တိုင္ အကြက္က်က် စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ လုပ္ကိုင္ၾကရသည္ ။ ဒါမွသာ အိမ္ေထာင္သည္ မိသားစုတိုင္းရဲ့ ဘ၀ကို စိတ္ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အခတ္အခဲမရွိပဲ လြယ္လြယ္ကူကူ ေခ်ာေမြ႔စြာနဲ႔ ျဖတ္သန္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ အိမ္ေထာင္မႈ မျပဳသူမ်ားလည္း ဤသို႔ပင္ ျပဳလုပ္ရသည္သာတည္း ။
ေလာက၌ မိဘေပါင္းမ်ားစြာတို႔သည္ မိမိရဲ့ ရင္မွျဖစ္ေသာ သားရတနာ သၼီးရတနာတို႔အား ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳး နည္းမ်ိဳးအဖုံဖုံျဖင့္ အေကာင္းအဆုိး အေၾကာင္းအက်ဳိး ဒြန္တြဲေနတဲ့ နည္းပရိယာယ္ေတြ ျပည့္ႏွပ္ေနတဲ့ ေလာကၾကီးရဲ့အလယ္မွာ -
၁။       လာဘ           =       ပစၥည္းဥစၥာရရွိျခင္း ၊
၂။       အလာဘ        =       ပစၥည္းဥစၥာမရွိျခင္း ၊
၃။       ယသ            =       အေျခြအရံ ေပါမ်ားျခင္း ၊
၄။       အယသ                   =       အေျခြအရံ နည္းပါးျခင္း ၊
၅။       ပသံသာ                  =       ခ်ီးမႊမ္းခံရျခင္း ၊
၆။       နိႏၵာ              =       အကဲ့ရဲ့ခံရျခင္း ၊
၇။       သုခံ              =       ခ်မ္းသာျခင္း ၊
၈။       ဒုကၡံ              =       ဆင္းရဲျခင္း ၊
လို႔ဆိုတဲ့ ေလာကဒါဏ္တရား (၈) ပါးရဲ့ အလယ္မွာ ေလာကရဲ့ ေကာင္းဒါဏ္ ၊ ဆိုးဒါဏ္ ၊ ျမင့္ဒါဏ္ ၊ နိမ့္ဒါဏ္ စတဲ့ ဒါဏ္အမ်ိဳးမိ်ဳးကို အံတုေက်ာ္ျဖတ္ရင္း ေမြးျမဴ ေစာင့္ေရွာက္လာခဲ့သည္ မဟုတ္ပါလား ။ ဒါက “အိမ္ေထာင္ေရး ေခါင္းေဆာင္” ။
ရပ္ေက်းရြာေက်း ေခါင္းေဆာင္
ေက်းရြာတစ္ရြာမွာ ရပ္ရြာေအးခ်မ္းေရးအတြက္ ၊ ရပ္ရြာသာယာေရးအတြက္ ၊ ရပ္ရြာဖြင့္ျဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ ေရွ႕တန္းက မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္မယ့္သူ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈး ေရြးတယ္ဆိုပါစို႔ ။ ဒီေကာင္ေလးက ေတာ္တယ္ လိမၼာတယ္ အေသာက္အစားလည္း ကင္းတယ္ အလုပ္ကိုလည္း ၾကိဳးစားပမ္းစား လုပ္တယ္ ႐ိုးလည္း႐ိုးသားတယ္ဆိုျပီး ရြာသူရြာသား အားလုံးက ၀ိုင္းျပီး မဲေပးၾကတယ္ အဲဒီေတာ့ ရပ္ရြာဥကၠ႒ျဖစ္တဲ့ သူက ကိုယ့္ေက်းရြာမွာ ေရွ႕တန္းတင္ရတဲ့ ရြာဦးေစတီေတာ္ ၊ ရြာဦးဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္း ၊ အေျခခံပညာ မူလတန္းေက်ာင္းေတြမွာ ေအးခ်မ္းသာယာျပီး ဖြင့္ျဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ ရပ္ရြာမွာ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းဖို႔ ေရာဂါဘယကင္းစင္ဖို႔ လွ်က္စစ္မီးရရွိဖို႔ အစရွိတဲ့ ရပ္ရြာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အလုပ္ေတြကို ရပ္ရြာရဲ့ လူၾကီးျဖစ္တဲ့ သူကပဲ ဦးေဆာင္လမ္းျပရတာ ဦးေဆာင္လုပ္ျပရတာ မဟုတ္လား ။ ဦးေဆာင္လမ္းျပတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္သူ မဟုတ္ေပမယ့္လည္း -
၁။       ဒါန               =       အလွဴေပးျခင္း ၊
၂။       သီလ            =       ငါးပါးသီလ ေဆာက္တည္ျခင္း ၊
၃။       ပရိစာဂ                   =       ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲျခင္း ၊
၄။       အဇၨ၀ံ            =       ေျဖာင့္မတ္ျခင္း ၊
၅။       မဒၵ၀ံ             =       ႏူးညံ့ျခင္း ၊
၆။       တပံ              =       ရွစ္ပါးသီလ ေဆာက္တည္ျခင္း ၊
၇။       အေကာဇံ       =       အမ်က္ေဒါသ မထြက္ျခင္း ၊
၈။       အ၀ိဟိ`ံသံ     =       ျပည္သူတို႔ကို မႏွိပ္စက္ျခင္း ၊
၉။       ခႏၲီ               =       သီးခံျခင္း ၊
၁၀။     အ၀ိေရာဓနံ    =       ျပည္သူတို႔ႏွင့္ မဆန္႔က်င္ျခင္း ၊
တည္းဟူေသာ မင္းက်င့္တရား (၁၀) ပါးကို ျပဳက်င့္ရသည္ မဟုတ္ပါလား ။ ဒါက “ေက်းရြာေခါင္းေဆာင္” ။

သံဃာ့ေခါင္းေဆာင္
သုံးေလာကထြဋ္ထား သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာေဖာ္ညႊန္ျပေတာ္မူခဲ့ေသာ သာသနာေတာ္ျမတ္ၾကီး အဓြန္႔ရွည္ၾကာဖို႔ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ တိုးတက္ျပန္႔ပြားဖို႔ ဘာသာေရး သာသနာေရး အေလးထားလို႔ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူၾကေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားႏွင့္တကြ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္မ်ားက ကိုယ့္အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာ မကြယ္ေပ်ာက္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ဖို႔အတြက္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္၏ တရားေတာ္ႏွင့္အညီ စည္းကမ္းဥပေဒေတြ ထုတ္ျပန္ခဲ့တာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အထင္ကရရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိ သာသနာ့ တကၠသိုလ္ၾကီးေတြ ၊ သီတဂူဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး ေဒါက္တာ အရွင္ဉာဏိႆရ တည္ေထာင္ေတာ္မူထားေသာ သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ၾကီးေတြ ၊ ဆရာၾကီး ဦးျမင့္ေဆြ (မဟာ၀ိဇၨာ-လန္ဒန္) တည္ေထာင္ထားတဲ့ ဗုဒၶတကၠသိုလ္ၾကီးေတြ အစရွိတဲ့ တကၠသိုလ္ၾကီးေတြမွာ ဗုဒၶဓမၼက်မ္းစာေတြ ပါဠိ ၊ သကၠတ ၊ ဘာသာေဘဒ ၊ အဂၤလိပ္ စတဲ့ ဘာသာေတြ သင္ၾကားေပးေနတာ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္က စာသင္တိုက္ၾကီးေတြမွာ စာေပသင္ၾကားပို႔ခ်ေနတာ သင္ယူေနတာေတြဟာ သံဃာ့ေခါင္းေဆာင္ေတြပါပဲ ။
ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ေရာက္ျပီဆိုရင္ အဲဒီ တကၠသိုလ္ၾကီးေတြ စာသင္တိုက္ၾကီးေတြမွာ စာေပသင္ၾကားေနၾကတဲ့ စာသင္သား ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြဟာ မိမိရဲ့ ေမြးရပ္ေျမဇာတိကို ျပန္တဲ့သူကျပန္ မိမိနဲ႔ နီးစပ္ရာ ေဒသအသီးသီးကို သြားတဲ့သူကသြားျပီးေတာ့ မိမိတတ္တဲ့ပညာနဲ႔ အသိအျမင္ ဗဟုသုတ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတ က်ဥ္းေျမာင္းလွတဲ့ ျမိဳ႕ရြာေဒသေတြမွာရွိတဲ့ ေနာက္လာမယ့္ အနာဂါတ္ ေခတ္ၾကီးထဲမွာ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပျုပဳၾကရမယ့္ ေခါင္းေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ေလာင္းေလးေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ကေလးေတြကို အသိပညာေတြ တိုးပြားေအာင္ အတတ္ပညာေတြ ကၽြမ္းက်င္ေအာင္ ယဥ္ေက်းလိမၼာတဲ့ သားသားမီးမီးေတြ ျဖစ္လာေအာင္ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပ သင္းေပးၾကရတယ္ ဒါမွလည္း ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေကာင္း သာသနာေရးေခါင္းေဆာင္ေကာင္း အမ်ိဳးသားေရးေခါင္းေဆာင္ေကာင္း အိမ္ေထာင္ေရးေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ခြင့္ရၾကမွာ မဟုတ္လား ။ ဒါက သံဃာ့ေခါင္းေဆာင္ ။
ျမန္မာမွာသာမက ကမၻာမွာပါရွိၾကတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြ အားလုံးရဲ့ ဂုဏ္ေတြကို ပိုျပီးေပၚလြင္ထင္ရွားေအာင္ “၀ါနရိႏၵဇာတ္” လို႔ေခၚတဲ့ ဘုရားေလာင္း ပါရမီႏုစဥ္အခါက အျဖစ္ေလးတစ္ခုကို ေဖာ္ျပခ်င္ပါေသးတယ္ ။ ဘုရားေလာင္းရဲ့ တစ္ခုေသာ ဘ၀မွာ ေမ်ာက္ေတြရဲ့ ေခါင္းေဆာင္ ေမ်ာက္မင္း ျဖစ္ခဲ့ဘူးတယ္ ။ ေဒ၀ဒတ္ အေလာင္းအလ်ာလည္း ေမ်ာက္မင္းရဲ့ ေနာက္လိုက္ ေမ်ာက္ေတြထဲမွာ အပါအ၀င္ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ ျဖစ္လာတယ္ ။
တစ္ခါမွာ ဘုရားေလာင္း ေမ်ာက္မင္းနဲ႔ ေနာက္လိုက္ ေမ်ာက္ေတြဟာ သရက္ပင္ၾကီး တစ္ပင္ေပၚ တက္ၾကျပီး အင္မတန္ ခ်ိဳျမိန္လွတဲ့ သရက္သီးမွည့္ေတြကို ခူးယူစားေနၾကတယ္ ။ ေန၀င္ခ်ိန္နီးေလာက္မွာ အဲဒီ သရက္ပင္ၾကီးေအာက္မွာ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ ရွင္ဘုရင္ႏွင့္တကြ သူ႔ရဲ့ ေနာက္ပါ စစ္သည္ဗုိလ္ပါ အေပါင္းတို႔ဟာ ေရာက္လာၾကတယ္ ။ ဒီလို လူေတြ သရက္ပင္ၾကီးေအာက္ ေရာက္လာတာကို ေမ်ာက္ေတြသိေတာ့ အထိတ္တလန္႔ျဖစ္ျပီး သူတို႔ရဲ့ ေခါင္းေဆာင္ ေမ်ာက္မင္းကို လူေတြေရာက္ေနတဲ့ အေၾကာင္း ေျပာၾကတယ္ ။ ေန၀င္လို႔ ေမွာင္သြားေတာ့ ေမ်ာက္ေတြကို သတ္လို႔မရေတာ့ဘူး ။ မနက္မိုးလင္းလာရင္ေတာ့ ေမ်ာက္ေတြဟာ ဘုရင္ရဲ့ ေနာက္ပါ စစ္သည္ဗုိလ္ပါ ေလးသည္ေတာ္ေတြရဲ့ အပစ္အခတ္ အသတ္အျဖတ္ကို ခံရမွာ ေသခ်ာတယ္ ။ ဒါကို သိေနတဲ့ ေမ်ာက္မင္းဟာ သူ႔ေနာက္လိုက္ ေမ်ာက္ေတြကို ကယ္တင္ဖို႔ သရက္ပင္ၾကီးကေနျပီး ျမစ္ကို ခုန္ေက်ာ္ခဲ့တယ္ ။ ခုန္တဲ့ေနရာမွာလည္း သရက္ပင္ကေန အကြာအေ၀းကို ေသခ်ာတြက္ခ်က္ျပီး ခုန္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ သူ႔ရဲ့အၾကံက တစ္ဖက္ကမ္းကို ေရာက္ရင္ ႏြယ္ၾကိဳး ရွာမယ္ ၊ ေတြ႔တဲ့အခါ သူတြက္ဆခဲ့တဲ့ အလ်ားအတိုင္း ျဖတ္ေတာက္ျပီးေတာ့ ႏြယ္ၾကိဳးတစ္စကို ခိုင္ခံ့တဲ့ ေနရာတစ္ခုမွာ ခ်ည္ေႏွာင္ထားခဲ့မယ္ ၊ က်န္တဲ့ ႏြယ္ၾကိဳးတစ္စကို မိမိရဲ့ ခါးမွာပတ္ခ်ည္ျပီး သရက္ပင္ၾကီးဆီကို ျပန္ခုန္မယ္ ၊ ေရာက္တဲ့အခါ သရက္ကိုင္းမွာ ႏြယ္ၾကိဳးစကို ခ်ည္ျပီး ၾကိဳးတန္းမယ္ ၊ အဲဒီၾကိဳးတန္းကေနျပီး ေအာက္က ေစာင့္ဆိုင္းေနတဲ့ ရန္သူေတြရဲ့ လက္က လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ေမ်ာက္ေတြ အားလုံးကို ဆင္းခိုင္းမယ္ဆိုတဲ့ အၾကံအစည္ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ေမ်ာက္မင္းဟာ သူၾကံစည္ထားတဲ့အတိုင္း ၾကိဳးကိုရွာတယ္ ရတဲ့အခါမွာ သူတြက္ဆထားတဲ့အတိုင္း ျဖတ္ေတာက္ျပီး ခိုင္ခံ့တဲ့ တစ္ေနရာမွာ ၾကိဳးတစ္စကို ခ်ည္တယ္ က်န္တဲ့ ၾကိဳးတစ္စကို ခါးမွာ ပတ္ခ်ည္ျပီးေတာ့ သရက္ပင္ၾကီး ရွိရာကို ျပန္ျပီးခုန္တယ္ သူစဥ္းစားတြက္ဆတဲ့ အထဲမွာ သူ႔ရဲ့ခါးမွာ ပတ္ခ်ည္မည့္ ၾကိဳးရဲ့ အတိုင္းအထြာကို သူထည့္မတြက္မိဘဲ ေမ့ေလ်ာ့သြားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေမ်ာက္မင္းအတြက္ ၀မ္းနည္း ေၾကကြဲဖြယ္ပင္ ျဖစ္ခဲ့ရေသးတယ္ ။ အဲဒါေၾကာင့္ ျပန္ခုန္လာတဲ့အခါမွာ  သရက္ပင္ၾကီးေပၚ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္မေရာက္ပဲ သရက္ကိုင္းတစ္ကိုင္းကို ဆြဲမိ႐ံုပဲ ေရာက္သြားရတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဘုရားေလာင္း ေမ်ာက္မင္းဟာ ၾကိဳးအသစ္လဲဖို႔ ျပန္ျပီး ခုန္လို႔ေတာ့ ရပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ အင္မတန္ ခြန္အားၾကီးတဲ့သူဆိုေတာ့ သူ႔ေက်ာေပၚကေန တစ္ဆင့္ ၾကိဳးတန္းအတိုင္း ေမ်ာက္ေတြ အကုန္လုံး ဟိုဘက္ကမ္း ေရာက္သြားသည္အထိ ေတာင့္ခံႏိုင္မယ္လို႔ ယုံၾကည္ထားပါတယ္ ။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ေနာက္တစ္ေခါက္ ၾကိဳးယူဖို႔ ျပန္မခုန္ေတာ့ဘဲ သူ႔ေက်ာေပၚကေန တစ္ဆင့္ ၾကိဳးတန္းအတိုင္း ဆင္းသြားၾကဖို႔ ေမ်ာက္ေတြကို အမိန္႔ေပးလိုက္ပါတယ္ ။ ဒီလုပ္ေဆာင္ခ်က္က မိုးမလင္းမီ လုပ္ေဆာင္ရမွာဆိုေတာ့ အခ်ိန္မကုန္ေအာင္လို႔ ေနာက္တစ္ေခါက္ ၾကိဳးယူဖို႔ ျပန္မခုန္ေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္ ။
ေမ်ာက္ေတြဟာ ဘုရားေလာင္း ေမ်ာက္မင္း ညႊန္ၾကားတဲ့အတိုင္း ေက်ာေပၚမွတစ္ဆင့္ ၾကိဳးတန္းအတိုင္း ဖတ္တြယ္နင္းေလွ်ာက္ျပီး ဆင္းသြားၾကတယ္ ။ ေနာက္ဆုံး က်န္ေနတဲ့ ေမ်ာက္က ေဒ၀ဒတ္အေလာင္း ေမ်ာက္ျဖစ္တယ္ ။ ဘုရားေလာင္း ေမ်ာက္မင္းကို နဂိုကတည္းက မနာလို မုန္းတီးေနတဲ့ အဲဒီ ေဒ၀ဒတ္အေလာင္း ေမ်ာက္က အခုလို ဘုရားေလာင္း ေမ်ာက္မင္း သစ္ကိုင္းကို ဆြဲထားလွ်က္သား ရွိေနရတဲ့ အေျခအေနဟာ သူ႔အတြက္ ယုတ္မာတဲ့အလုပ္ ဘုရားေလာင္း ေမ်ာက္မင္းအေပၚ လုပ္ဖို႔ အခြင့္ရွိတဲ့ အခြင့္ေကာင္းၾကီးတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနေလတယ္ ။ ေဒ၀ဒတ္ အေလာင္းအလ်ာေမ်ာက္က တမင္သက္သက္ ဘုရားေလာင္း ေမ်ာက္မင္းရဲ့ ခါးေပၚကို အရွိန္ျပင္းျပင္းနဲ႔ ခုန္ခ်လိုက္တယ္ ၊ အဲဒီလို ခုန္ခ်လိုက္လုိ႔ ဘုရားေလာင္း ေမ်ာက္မင္းရဲ့ခါးဟာ သြင္သြင္က်ိဳးသြားပါတယ္ ။ အဲဒီလို ခါးက်ိဳးသြားတဲ့ ဒါဏ္ရာေၾကာင့္ပဲ ဘုရားအေလာင္း ေမ်ာက္မင္းဟာ သရက္ပင္ၾကီးေပၚကက်ျပီး အသက္ကုန္ဆုံးခဲ့ရပါတယ္ ။ တကယ္လို႔သာ ခါးကိုပတ္မည့္ ၾကိဳးအတိုင္းအထြာကို သတိျပဳခဲ့မယ္ ေတြးသိမိခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီလို ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းဖြယ္ အျဖစ္မ်ိဳးကို ေမ်ာက္မင္း ၾကံဳရမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဒီလို ယုတ္မာတဲ့ ေနာက္လိုက္ ေမ်ာက္မ်ိဳး သူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ ပါလာႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို ထည့္မတြက္မိလို႔ အခုလို ၾကံဳရတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေဆာင္လုပ္ေနသူတိုင္းဟာ မိမိအက်ိဳးကို မငဲ့ကြက္ပဲ ကိုယ့္ရဲ့ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြအတြက္ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ၾကည့္ျပီးေတာ့ လုပ္ရတယ္ဆိုတာ “၀ါနရိႏၵဇာတ္” ဘုရားေလာင္း ေမ်ာက္မင္း ဇာတ္ေတာ္က သက္ေသပါပဲ ။
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ သာသနာေရးေခါင္းေဆာင္ အမ်ိဳးသားေရးေခါင္းေဆာင္ သံဃာ့ေခါင္းေဆာင္ ရပ္ရြာေခါင္းေဆာင္ အိမ္ေထာင္ေရးေခါင္းေဆာင္ ဘယ္လိုေခါင္းေဆာင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အေဟာင္းအေဟာင္းေသာ နည္းေတြနဲ႔ အသစ္သစ္ေသာ နည္းလမ္းေတြကို ေပါင္းစပ္ေရာယွက္ျပီး အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ၾကတာျဖစ္လို႔ သမိုင္းေမာ္ကြန္း ကမၺည္းထိုးအပ္ပါေၾကာင္း …..


                                                                                      အရွင္သုစိတၱ(၀မ္းသာ)

႐ွင္ဥပဂုတၱ ရွင္းတမ္း

႐ွင္ဥပဂုတၱ ရွင္းတမ္း =========== (၂၀၀၈- ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလထုတ္ ျမတ္ပန္းရဂံု စာေစာင္ပါ ေမာင္ေဇယ်ာ (ရန္ကုန္)၏ ေမးခြန္းကို ေျဖၾကားထားျခင္း ျဖစ...