သညာက စ၍ ခြာပံု ႐ႈကြက္
⏩⏩⏩⏩⏩⏩⏩⏩
သဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက...
ဒကာႀကီးေတြ ဒကာမႀကီးေတြ --- သက္သက္သာသာကေလးနဲ႔ ၾကာ႐ွည္ထိုင္ႏိႈင္မဲ့ ဣရိယာပုတ္နဲ႔ ထိုင္ၾကပါ။
ေက်ာ႐ိုးကို ေကြး မထားပါနဲ႔ ေက်ာ႐ိုးကို
ဆန္႔ထားပါ။ ေတာင့္တင္း မထားပါနဲ႔။ သက္သက္သာသာထားပါ။ ဒါမွ ေက်ာ႐ိုးမနာဘဲ ၾကာ႐ွည္ ထိုင္ႏိႈင္မယ္။
ကိုယ္ လက္ ဇက္ေၾကာမ်ားကိုလည္း
ေတာင့္တင္းမထားပါနဲ႔ သက္သက္သာသာ နဂိုေနကေလး ထားပါ။
ဒီလို ကိုယ္သေဘာက် ထိုင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ဣရိယာပုတ္ကို မျပဳျပင္ပါနဲ႔ေတာ့၊ ယားရင္လဲ မကုတ္နဲ႔။ နာရင္ ေတာင့္ရင္ ကိုက္ရင္ ခဲရင္လဲ မျပဳျပင္နဲ႔ေတာ့။
ဒုကၡေဝဒနာဆိုတာ ဘယ္လိုသေဘာလဲ ဆိုတာကို အစ-အဆံုး သိေအာင္ ႐ႈပြားခိုင္းေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ကဲ.. အာနာပါန သတိကို ထူေထာင္လိုက္ၾကပါ တြန္းထြက္သြားတဲ့ ေလရဲ႕ တြန္းသေဘာေလးကို ႏွာသီး၀ တံခါးေပါက္က အသိစိတ္ကေလးကို အေစာင့္ခ်ထားၿပီး သိေနပါ။တိုးဝင္လာတဲ့ေလရဲ႕ တိုးသေဘာကေလးကို သိေနပါ။ တြန္းတာ တိုးတာ ဒါပဲသိ။ တျခား ဘာမွမသိနဲ႔။
အဲဒီလို တြန္းသေဘာ တိုးသေဘာေတြကို ဒလစပ္သိေနၿပိီဆိုရင္ သတိ ၿမဲလာၿပီ အာနာပါန သတိ ျဖစ္လာၿပီ။
သတိပ႒ာန္ ဆိုတာ သတိ.ဦးစီးတာ။
ဒီလို သတိျမဲလာတဲ့အခါမွာ သတိအဆင့္က သမာဓိျဖစ္လာလိမ့္မယ္။ စိတ္ကေလး
တည္ၿငိမ္လာလိမ့္မယ္။သမာဓိ တည္လာရင္ ပရမတ္႐ုပ္နာမ္ကိုျမင္တဲ့ ပညာျဖစ္ေတာ့မယ္ မၾကာေတာ့ဘူး။
ေမာဟ အမိုက္ေမွာင္
"""""""""""""""""""""""""""
ေမာဟဆိုတာ ဥပမာ ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုေတာ့ အမိုက္တိုက္ႀကီး အေမွာင္တိုက္ႀကီးနဲ႔တူတယ္။ဒီေမာဟအေမွာင္ႀကီး ဖံုးလႊမ္းထားလို႔ ႐ုပ္နာမ္ဆိုတဲ့ ပရမတၱသဘာဝကို ထိုးထြင္းၿပီး မျမင္ႏိႈင္ မသိႏိႈင္ဘဲ ျဖစ္ေနရတယ္။
သမာဓိဆိုတာက ဒီအေမွာင္တိုက္ႀကီးကို
ထိုးေဖာက္ ထြန္းျပတဲ့ အလင္းေရာင္ဓာတ္ႀကီး ျဖစ္တယ္။
သမာဓိ အလင္းေရာင္
"""""""""""""""""""""""""""
ဒီလို သမာဓိ အလင္းေရာင္ဓာတ္ႀကီးေပၚလာၿပီး အေမွာင္ႀကီးထဲကို ထြန္းလင္းျပလိုက္ရင္ ပရမတ္ ႐ုပ္နာမ္ရဲ႕သဘာဝ ေတြကိုျမင္လိမ့္မယ္။
ဒီလို ျမင္တဲ့အခါ ဉာဏ္က အမွား.အမွန္ကို ေဝဖန္ဓိကျပဳလို႔ ႐ုပ္နမ္တို႔ရဲ႕ သေဘာေတြကို ကုန္စင္ေအာင္ သိျမင္တဲ့အခ်ိန္မွာ မဂ္ပညာက အမွန္ကို တထစ္ခ် ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္လိမ့္မယ္
ေမာဟက..အမိုက္ေမွာင္
သမာဓိက..အလင္းေရာင္
ဝိပႆနာက..ေဝဖန္
မဂ္ပညာက..ဆံုးျဖတ္။
အဲ... အခု တရားထိုင္တယ္ဆိုတာ အဲဒီ
ကိစၥေတြကို ၿပီးစီးျပည့္စံုေအာင္ လုပ္ေနတာပဲ
ကဲ...အာနာပါန သတိက အာနာပါန သမာဓိ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္။ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ တင္းတဲ့ ေဝဒနာ ေတာင့္တဲ့ ေဝဒနာ ကိုက္တဲ့ေဝဒနာ ထံုတဲ့ေဝဒနာ က်င္တဲ့ေဝဒနာေတြ ေပၚလာလိမ့္မယ္။
အဲဒီလို...ဒုကၡေဝဒနာ ေပၚလာတဲ့အခါ
ႏွာသီး၀က တြန္းသေဘာေလး တိုးသေဘာေလးကို သိေနတဲ့ စိတ္ကေလးဟာ
ေဝဒနာကို သူ႔သေဘာနဲ႔သူ သြားၿပီးသိလိမ့္မယ္။
ကိုယ္က လုပ္မေပးရပါဘူး အနတၱသေဘာဆိုတာ သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ေနတယ္ မဟုတ္လား
ဒီလို ေဝဒနာကို အသိစိတ္ကေလးက သြားၿပီး သိတယ္ဆိုရင္ ေညာင္းတယ္ ကိုက္တယ္ ခဲတယ္ ထံုတယ္ ပူတယ္လို႔ သြားၿပီး သညာမေပးနဲ႔ မသတ္မွတ္နဲ႔၊ မသိလိုက္နဲ႔ ဒီေညာင္းညာ ကိုက္ခဲ ထံုက်င္ ပူေအးတယ္လို႔ သိတဲ့ အသိဟာ
သံသရာလဆန္းတစ္ရက္ေန႔က စၿပီးသိလာတဲ့ အသိမ်ိဳး။
အမွားကိုသိတဲ့ မိစာၦဒိ႒ိအသိလို႔ေခၚတယ္ ဒီမိစာၦဒိ႒ိအသိမ်ိဳးနဲ႔ သိလာခဲ့လို႔ သံသရာတစ္ေလ်ွာက္လံုးကို
ေျပးေလ်ွာက္ခဲ့ၾကရတယ္။
ဒီမိစာၦဒိ႒ိ အသိမ်ိဳးနဲ႔..ယခု ပစၥဳပၸန္မွာ ထပ္ၿပီး သိေနဦးမယ္ဆိုရင္ သံသရာကို ေျပးေလ်ွာက္ရလိမ့္ဦးမယ္။ အပါယ္ေလးရြာကို က်ၾကရလိမ့္ဦးမယ္။
႐ႈကြက္..(2)
⏩⏩⏩⏩
မိစာၦ ကို သမၼာ နဲ႔ အစားထိုး
"""""""""""""""""""""""""""""""""""
ဒီေတာ့ ဒီမိစာၦဒိ႒ိ အသိကို သမၼာဒိဌိ အသိနဲ႔ အစားထိုးၿပီး သိလိုက္ပါ။ ဘယ္လိုသိရမွာလဲတဲ့
ေညာင္းလာရင္..ေဝဒနာ၊ကိုက္လာရင္လဲ
ေဝဒနာ၊ ထံုလာရင္လဲ..ေဝဒနာ ပူလာရင္လဲ ေဝဒနာ ၊ေအးလာရင္လဲ ေဝဒနာ စတဲ့ေဝဒနာရဲ႕ သေဘာကို သိေအာင္ ၾကည့္ၿပီး ေဝဒနာ
တစ္လံုးပဲသိ။ တျခား ဘာမွမသိနဲ႔၊
ေညာင္းတယ္ ညာတယ္ ကိုက္တယ္ ခဲတယ္ ထံုတယ္ က်င္တယ္ ပူတယ္ ေအးတယ္ လႈပ္တယ္ ရြတယ္ဆိုတာ မ႐ွိတဲ့တရားေတြ။ သညာဝိပၸလႅာသက လိမ္လိုက္လို႔ သူ႔အလိမ္ကို ခံလိုက္ရလို႔ ဒီလို ေညာင္းညာ ကိုက္ခဲတယ္လို႔ မိစာၦဒိ႒ိ အသိနဲ႔ သိေနတာ။
အနတၱ တရား
"""""""""""""""""
႐ွိတဲ့တရားက ဘာလဲတဲ့ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး ေဖာက္ျပန္မွဳေၾကာင့္ ေဝဒနာေတြ ေပၚလာတယ္။ ဒီေဝဒနာ ဆိုတဲ့ နာမ္ဟာ ခံစားတဲ့သေဘာ
ခံစားတာပဲ ႐ွိတယ္။ အျခား ဘာမွ မ႐ွိဘူး။
ေဝဒနာရဲ႕ ခံစားတဲ့သေဘာဟာ တကယ္႐ွိ အဟုတ္႐ွိတဲ့ ပရမတၱသဘာဝဘဲ၊ သူ႔သေဘာကို သူေဆာင္ေနတဲ့ အနတၱသေဘာဘဲ။ မနာနဲ႔ မက်င္နဲ႔လို႔ သူ႔ကိုသြားၿပီး ဩဇာေပးလို႔ မရဘူး။
နာပါ က်င္ပါ ကိုက္ပါ ခဲပါလို႔ သူ႔ကို သြားေျပာလို႔ မရဘူး။ သူ႔သေဘာနဲ႔ သူအေၾကာင္းေပၚမွ အက်ိဳးျဖစ္လာတဲ့တရား အစိုးမရ အနတၱတရားပဲ
အနိစၥတရား
""""""""""""""""
ဒီလို ေပၚလာတဲ့ ေဝဒနာရဲ႕ သေဘာကို
သိေအာင္ လိုက္ၾကည့္။ ခံစားတယ္ ဆိုတဲ့
သေဘာကေလးကို ေတြ႔လိမ့္မယ္။ ခံစားတဲ့
သေဘာကို ေတြ႔သိေနရင္ ခံစားတဲ့သေဘာ
အစ နဲ႔ အဆံုးကို သိေအာင္လိုက္ၾကည့္ပါ။
ခံစားတဲ့သေဘာဟာ သူ႔သေဘာ နဲ႔ သူ
ျဖစ္ေပၚလာၿပီး သူ႔သေဘာနဲ႔သူ ခ်ဳပ္ဆံုး
သြားတာကို #စာေတြ႔မဟုတ္ဘူး ငါေတြ႔ လက္ေတြ႕ သိလိမ့္မယ္။
အဲဒီလို ျဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတဲ့ သေဘာဟာ
အနိစၥ မျမဲျခင္းသေဘာဘဲ မဟုတ္လား။
ပါးစပ္က အနိစၥ အနိစၥ လို႔ ရြတ္မေနရပါဘူး။
#မျမဲတဲ့သေဘာကို သိေနတယ္ဆိုရင္ ေတာ္ေရာေပါ့။
သမာဓိအား ေကာင္းေအာင္
"""""""""""""""""""""""""""""""""""
တင္းတဲ့ ေတာင့္တဲ့ ေဝဒနာေတြ ျပင္းျပလာရင္ အာနာပါန ႐ွဴ ႐ိႈက္မႈကို ခပ္ျပင္းျပင္း
ခပ္ျမန္ျမန္ေလး ႐ွဴ ေပးလိုက္။ ေဝဒနာ တက္လာတာကို သမာဓိက မွီေအာင္ မလိုက္ႏိႈင္လို႔ မခံသာ ျဖစ္လာတာ။
သမာဓိ အင္အားေကာင္းေအာင္ မထူေထာင္ တတ္ေသးလို႔ ေဝဒနာဟာမခံသာ ျဖစ္လာတာ။ သမာဓိ ဦးေဆာင္ေပးတတ္လာရင္ ေဝဒနာဟာ အၫြန္႔တက္မလာႏိႈင္ေတာ့ဘူး။
ေဝဒနာဆိုတာ.မျမဲတဲ့ တရား။ေပၚလာရင္ ပ်က္ရမယ့္တရား ဆိုတာ ယံုယံု ၾကည္ ၾကည္ သိထား။ သည္းခံပါ။ သည္းခံၿပီး အားထုတ္ပါ။ သည္းခံရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ ဘာကို သီးခံရမလဲတဲ့၊ ဒုကၡေဝဒနာကို သည္းခံရမယ္။
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို တရားအားမထုတ္ခင္က သုခတံုးသုခခဲႀကီးလို႔ ထင္ခဲ့ၾကတယ္။ယခု တရား အားထုတ္ေတာ့ ဘယ္မွာလဲ သုခု သုခ႐ွိေသးရဲ႕လား၊ ဒုကၡတံုး ဒုကၡခဲႀကီး ဆိုတာ သိၾကၿပီ မဟုတ္လား။
#တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ မျမဲတဲ့
သေဘာ ဆင္းရဲ ဒုကၡ ေရာက္တဲ့သေဘာ၊
အစိုးမရတဲ့ သေဘာေတြကို ငါေတြ႔ လက္ေတြ႕ ေတြ႕သိေအာင္ လုပ္တာ၊ တျခားဘာကိုမွ သိေအာင္ လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။
🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚
႐ႈကြက္.. (3)
🔅🔅🔅🔅
ဣရိယာပုတ္ နဲ႔ ဖံုးထားလို႔
"""""""""""""""""""""""""""""""""
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ ေညာင္းညာ ကိုက္ခဲ
လာတဲ့ အခါ.တရားအားမထုတ္တဲ့ အခါမွာ
ဆိုရင္ ဣရိယာပုတ္ကို ျပဳျပင္ ျပဳျပင္ေပးေနလို႔ ဒုကၡကို ဣရိယာပုတ္နဲ႔ ဖံုးထားလို႔ ဒုကၡတံုး ဒုကၡခဲႀကီးကို သုခတံုး သုခခဲႀကီးလို႔ ထင္ေနၾကတယ္။
ဣရိယာပုတ္ကို မျပဳျပင္ဘဲ တရားအား
ထုတ္လိုက္ေတာ့ ဒုကၡတံုး ဒုကၡခဲႀကီးက
သုခလို႔ ထင္ေအာင္ အေယာင္ေဆာင္ မျပ
ႏိႈင္ေတာ့ဘူး။
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက ကြၽန္ေတာ္ဟာ ဒုကၡတံုး
ႀကီးပါဗ်ာ..လို႔ မွန္ေသာ အတိုင္းေျပာျပေနၿပီ
မဟုတ္လား။
ပုဂၢိဳလ္ဘဲ.သတၱဝါဘဲ.မိန္းမဘဲ.ေယာက်္ားပဲ ဆိုတာ ႐ွိေသးရဲ႕လား။ မ႐ွိေတာ့ဘူး..
မဟုတ္လား။ ခံစားတတ္တဲ့ သေဘာ.ေဝဒနာပဲ ႐ွိေနတယ္ မဟုတ္လား။
အဲဒီ.. ေဝဒနာရဲ႕သေဘာကို ဒလစပ္ သိေနေအာင္ တရားကို အားထုတ္တာဘဲ။
ႀကိဳးစားၾကပါ..ႀကိဳးစားပါ ။ ေဝဒနာ ျပင္းလာရင္ ျပင္းျပင္းကေလး..႐ွဴ ေပးပါ။ ေဝဒနာကို အ႐ွံုးမေပးလိုက္နဲ႔။ ျပင္ခ်င္တယ္ ေတာ္ခ်က္တယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ကေလးေပၚလာရင္ လက္မခံပါနဲ႔။ လက္ခံၿပီး ျပင္လိုက္မယ္ ေတာ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အပါယ္က်သြားပါလိမ့္မယ္။
ေသခါနီးဆဲဆဲမွာ
""""""""""""""""""""""
ေသခါနီးဆဲဆဲ က်ေတာ့ ဒီ ဒုကၡေဝဒနာေတြ ေပၚလာလိမ့္မယ္။ ဒီလို ေပၚလာတဲ့အခါ ျပဳျပင္လို႔ ရမလား။ ေတာ္လိုက္ဦးမယ္ ဆိုလ့ို ရမလား။ မရဘူး။
ဒီလို ဒုကၡေတြ ေပၚလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဝဒနာ နာမ္.ခံစားတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာကို
အမွန္ မသိဘဲ နာတယ္ က်င္တယ္ ကိုက္တယ္ ခဲတယ္လို႔ သြားၿပီး မိစာၦဒိ႒ိ အမွားအသိႀကီးနဲ႔ သိလိုက္ရင္ အမယ္ေလး.. အဘေလး.. ယူပါေလး .. ကယ္ပါေလးနဲ႔ ေအာ္ဟစ္ ညည္းညဴ ေသခဲ့ရင္ မိစာၦဒိ႒ိႀကီးက အပါယ္ေလးဘံုကို တြန္းပို႔လိုက္လိမ့္မယ္။
သမာဓိကို ဦးေဆာင္ေပးပါ။ ေ႐ွ႕စိတ္က
ေတာ္ခ်င္ရင္ ေနာက္စိတ္က တြန္းတင္ေပးပါ၊ တစ္ထိုင္ထဲနဲ႔ ဒုကၡေဝဒနာေတြ ခ်ဳပ္ဆံုးၿပီး သုခေဝဒနာ ခံစားကာ ေအးၿငိမ္း ခ်မ္းသာတဲ့ ေနရာကေလးကို ေရာက္လိမ့္မယ္။
ဒုကၡ႐ွိရင္ သုခ႐ွိရမယ္ေပါ့။ ႀကိဳးစားပါ--- ႀကိဳးစားၾကပါ...။
သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏
တရားအားထုတ္စ ေယာဂီ အသစ္မ်ားကို
ေပးေသာ ႐ႈကြက္ အက်ဥ္းကို ေဖာ္ျပေပး
လိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ---။
မဇ်ၥိမလမ္း.ဝိမုတၱိ
.......
⏩⏩⏩⏩⏩⏩⏩⏩
သဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက...
ဒကာႀကီးေတြ ဒကာမႀကီးေတြ --- သက္သက္သာသာကေလးနဲ႔ ၾကာ႐ွည္ထိုင္ႏိႈင္မဲ့ ဣရိယာပုတ္နဲ႔ ထိုင္ၾကပါ။
ေက်ာ႐ိုးကို ေကြး မထားပါနဲ႔ ေက်ာ႐ိုးကို
ဆန္႔ထားပါ။ ေတာင့္တင္း မထားပါနဲ႔။ သက္သက္သာသာထားပါ။ ဒါမွ ေက်ာ႐ိုးမနာဘဲ ၾကာ႐ွည္ ထိုင္ႏိႈင္မယ္။
ကိုယ္ လက္ ဇက္ေၾကာမ်ားကိုလည္း
ေတာင့္တင္းမထားပါနဲ႔ သက္သက္သာသာ နဂိုေနကေလး ထားပါ။
ဒီလို ကိုယ္သေဘာက် ထိုင္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ဣရိယာပုတ္ကို မျပဳျပင္ပါနဲ႔ေတာ့၊ ယားရင္လဲ မကုတ္နဲ႔။ နာရင္ ေတာင့္ရင္ ကိုက္ရင္ ခဲရင္လဲ မျပဳျပင္နဲ႔ေတာ့။
ဒုကၡေဝဒနာဆိုတာ ဘယ္လိုသေဘာလဲ ဆိုတာကို အစ-အဆံုး သိေအာင္ ႐ႈပြားခိုင္းေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ကဲ.. အာနာပါန သတိကို ထူေထာင္လိုက္ၾကပါ တြန္းထြက္သြားတဲ့ ေလရဲ႕ တြန္းသေဘာေလးကို ႏွာသီး၀ တံခါးေပါက္က အသိစိတ္ကေလးကို အေစာင့္ခ်ထားၿပီး သိေနပါ။တိုးဝင္လာတဲ့ေလရဲ႕ တိုးသေဘာကေလးကို သိေနပါ။ တြန္းတာ တိုးတာ ဒါပဲသိ။ တျခား ဘာမွမသိနဲ႔။
အဲဒီလို တြန္းသေဘာ တိုးသေဘာေတြကို ဒလစပ္သိေနၿပိီဆိုရင္ သတိ ၿမဲလာၿပီ အာနာပါန သတိ ျဖစ္လာၿပီ။
သတိပ႒ာန္ ဆိုတာ သတိ.ဦးစီးတာ။
ဒီလို သတိျမဲလာတဲ့အခါမွာ သတိအဆင့္က သမာဓိျဖစ္လာလိမ့္မယ္။ စိတ္ကေလး
တည္ၿငိမ္လာလိမ့္မယ္။သမာဓိ တည္လာရင္ ပရမတ္႐ုပ္နာမ္ကိုျမင္တဲ့ ပညာျဖစ္ေတာ့မယ္ မၾကာေတာ့ဘူး။
ေမာဟ အမိုက္ေမွာင္
"""""""""""""""""""""""""""
ေမာဟဆိုတာ ဥပမာ ဘာနဲ႔တူသလဲဆိုေတာ့ အမိုက္တိုက္ႀကီး အေမွာင္တိုက္ႀကီးနဲ႔တူတယ္။ဒီေမာဟအေမွာင္ႀကီး ဖံုးလႊမ္းထားလို႔ ႐ုပ္နာမ္ဆိုတဲ့ ပရမတၱသဘာဝကို ထိုးထြင္းၿပီး မျမင္ႏိႈင္ မသိႏိႈင္ဘဲ ျဖစ္ေနရတယ္။
သမာဓိဆိုတာက ဒီအေမွာင္တိုက္ႀကီးကို
ထိုးေဖာက္ ထြန္းျပတဲ့ အလင္းေရာင္ဓာတ္ႀကီး ျဖစ္တယ္။
သမာဓိ အလင္းေရာင္
"""""""""""""""""""""""""""
ဒီလို သမာဓိ အလင္းေရာင္ဓာတ္ႀကီးေပၚလာၿပီး အေမွာင္ႀကီးထဲကို ထြန္းလင္းျပလိုက္ရင္ ပရမတ္ ႐ုပ္နာမ္ရဲ႕သဘာဝ ေတြကိုျမင္လိမ့္မယ္။
ဒီလို ျမင္တဲ့အခါ ဉာဏ္က အမွား.အမွန္ကို ေဝဖန္ဓိကျပဳလို႔ ႐ုပ္နမ္တို႔ရဲ႕ သေဘာေတြကို ကုန္စင္ေအာင္ သိျမင္တဲ့အခ်ိန္မွာ မဂ္ပညာက အမွန္ကို တထစ္ခ် ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္လိမ့္မယ္
ေမာဟက..အမိုက္ေမွာင္
သမာဓိက..အလင္းေရာင္
ဝိပႆနာက..ေဝဖန္
မဂ္ပညာက..ဆံုးျဖတ္။
အဲ... အခု တရားထိုင္တယ္ဆိုတာ အဲဒီ
ကိစၥေတြကို ၿပီးစီးျပည့္စံုေအာင္ လုပ္ေနတာပဲ
ကဲ...အာနာပါန သတိက အာနာပါန သမာဓိ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္။ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ တင္းတဲ့ ေဝဒနာ ေတာင့္တဲ့ ေဝဒနာ ကိုက္တဲ့ေဝဒနာ ထံုတဲ့ေဝဒနာ က်င္တဲ့ေဝဒနာေတြ ေပၚလာလိမ့္မယ္။
အဲဒီလို...ဒုကၡေဝဒနာ ေပၚလာတဲ့အခါ
ႏွာသီး၀က တြန္းသေဘာေလး တိုးသေဘာေလးကို သိေနတဲ့ စိတ္ကေလးဟာ
ေဝဒနာကို သူ႔သေဘာနဲ႔သူ သြားၿပီးသိလိမ့္မယ္။
ကိုယ္က လုပ္မေပးရပါဘူး အနတၱသေဘာဆိုတာ သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ေနတယ္ မဟုတ္လား
ဒီလို ေဝဒနာကို အသိစိတ္ကေလးက သြားၿပီး သိတယ္ဆိုရင္ ေညာင္းတယ္ ကိုက္တယ္ ခဲတယ္ ထံုတယ္ ပူတယ္လို႔ သြားၿပီး သညာမေပးနဲ႔ မသတ္မွတ္နဲ႔၊ မသိလိုက္နဲ႔ ဒီေညာင္းညာ ကိုက္ခဲ ထံုက်င္ ပူေအးတယ္လို႔ သိတဲ့ အသိဟာ
သံသရာလဆန္းတစ္ရက္ေန႔က စၿပီးသိလာတဲ့ အသိမ်ိဳး။
အမွားကိုသိတဲ့ မိစာၦဒိ႒ိအသိလို႔ေခၚတယ္ ဒီမိစာၦဒိ႒ိအသိမ်ိဳးနဲ႔ သိလာခဲ့လို႔ သံသရာတစ္ေလ်ွာက္လံုးကို
ေျပးေလ်ွာက္ခဲ့ၾကရတယ္။
ဒီမိစာၦဒိ႒ိ အသိမ်ိဳးနဲ႔..ယခု ပစၥဳပၸန္မွာ ထပ္ၿပီး သိေနဦးမယ္ဆိုရင္ သံသရာကို ေျပးေလ်ွာက္ရလိမ့္ဦးမယ္။ အပါယ္ေလးရြာကို က်ၾကရလိမ့္ဦးမယ္။
႐ႈကြက္..(2)
⏩⏩⏩⏩
မိစာၦ ကို သမၼာ နဲ႔ အစားထိုး
"""""""""""""""""""""""""""""""""""
ဒီေတာ့ ဒီမိစာၦဒိ႒ိ အသိကို သမၼာဒိဌိ အသိနဲ႔ အစားထိုးၿပီး သိလိုက္ပါ။ ဘယ္လိုသိရမွာလဲတဲ့
ေညာင္းလာရင္..ေဝဒနာ၊ကိုက္လာရင္လဲ
ေဝဒနာ၊ ထံုလာရင္လဲ..ေဝဒနာ ပူလာရင္လဲ ေဝဒနာ ၊ေအးလာရင္လဲ ေဝဒနာ စတဲ့ေဝဒနာရဲ႕ သေဘာကို သိေအာင္ ၾကည့္ၿပီး ေဝဒနာ
တစ္လံုးပဲသိ။ တျခား ဘာမွမသိနဲ႔၊
ေညာင္းတယ္ ညာတယ္ ကိုက္တယ္ ခဲတယ္ ထံုတယ္ က်င္တယ္ ပူတယ္ ေအးတယ္ လႈပ္တယ္ ရြတယ္ဆိုတာ မ႐ွိတဲ့တရားေတြ။ သညာဝိပၸလႅာသက လိမ္လိုက္လို႔ သူ႔အလိမ္ကို ခံလိုက္ရလို႔ ဒီလို ေညာင္းညာ ကိုက္ခဲတယ္လို႔ မိစာၦဒိ႒ိ အသိနဲ႔ သိေနတာ။
အနတၱ တရား
"""""""""""""""""
႐ွိတဲ့တရားက ဘာလဲတဲ့ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး ေဖာက္ျပန္မွဳေၾကာင့္ ေဝဒနာေတြ ေပၚလာတယ္။ ဒီေဝဒနာ ဆိုတဲ့ နာမ္ဟာ ခံစားတဲ့သေဘာ
ခံစားတာပဲ ႐ွိတယ္။ အျခား ဘာမွ မ႐ွိဘူး။
ေဝဒနာရဲ႕ ခံစားတဲ့သေဘာဟာ တကယ္႐ွိ အဟုတ္႐ွိတဲ့ ပရမတၱသဘာဝဘဲ၊ သူ႔သေဘာကို သူေဆာင္ေနတဲ့ အနတၱသေဘာဘဲ။ မနာနဲ႔ မက်င္နဲ႔လို႔ သူ႔ကိုသြားၿပီး ဩဇာေပးလို႔ မရဘူး။
နာပါ က်င္ပါ ကိုက္ပါ ခဲပါလို႔ သူ႔ကို သြားေျပာလို႔ မရဘူး။ သူ႔သေဘာနဲ႔ သူအေၾကာင္းေပၚမွ အက်ိဳးျဖစ္လာတဲ့တရား အစိုးမရ အနတၱတရားပဲ
အနိစၥတရား
""""""""""""""""
ဒီလို ေပၚလာတဲ့ ေဝဒနာရဲ႕ သေဘာကို
သိေအာင္ လိုက္ၾကည့္။ ခံစားတယ္ ဆိုတဲ့
သေဘာကေလးကို ေတြ႔လိမ့္မယ္။ ခံစားတဲ့
သေဘာကို ေတြ႔သိေနရင္ ခံစားတဲ့သေဘာ
အစ နဲ႔ အဆံုးကို သိေအာင္လိုက္ၾကည့္ပါ။
ခံစားတဲ့သေဘာဟာ သူ႔သေဘာ နဲ႔ သူ
ျဖစ္ေပၚလာၿပီး သူ႔သေဘာနဲ႔သူ ခ်ဳပ္ဆံုး
သြားတာကို #စာေတြ႔မဟုတ္ဘူး ငါေတြ႔ လက္ေတြ႕ သိလိမ့္မယ္။
အဲဒီလို ျဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတဲ့ သေဘာဟာ
အနိစၥ မျမဲျခင္းသေဘာဘဲ မဟုတ္လား။
ပါးစပ္က အနိစၥ အနိစၥ လို႔ ရြတ္မေနရပါဘူး။
#မျမဲတဲ့သေဘာကို သိေနတယ္ဆိုရင္ ေတာ္ေရာေပါ့။
သမာဓိအား ေကာင္းေအာင္
"""""""""""""""""""""""""""""""""""
တင္းတဲ့ ေတာင့္တဲ့ ေဝဒနာေတြ ျပင္းျပလာရင္ အာနာပါန ႐ွဴ ႐ိႈက္မႈကို ခပ္ျပင္းျပင္း
ခပ္ျမန္ျမန္ေလး ႐ွဴ ေပးလိုက္။ ေဝဒနာ တက္လာတာကို သမာဓိက မွီေအာင္ မလိုက္ႏိႈင္လို႔ မခံသာ ျဖစ္လာတာ။
သမာဓိ အင္အားေကာင္းေအာင္ မထူေထာင္ တတ္ေသးလို႔ ေဝဒနာဟာမခံသာ ျဖစ္လာတာ။ သမာဓိ ဦးေဆာင္ေပးတတ္လာရင္ ေဝဒနာဟာ အၫြန္႔တက္မလာႏိႈင္ေတာ့ဘူး။
ေဝဒနာဆိုတာ.မျမဲတဲ့ တရား။ေပၚလာရင္ ပ်က္ရမယ့္တရား ဆိုတာ ယံုယံု ၾကည္ ၾကည္ သိထား။ သည္းခံပါ။ သည္းခံၿပီး အားထုတ္ပါ။ သည္းခံရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ ဘာကို သီးခံရမလဲတဲ့၊ ဒုကၡေဝဒနာကို သည္းခံရမယ္။
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို တရားအားမထုတ္ခင္က သုခတံုးသုခခဲႀကီးလို႔ ထင္ခဲ့ၾကတယ္။ယခု တရား အားထုတ္ေတာ့ ဘယ္မွာလဲ သုခု သုခ႐ွိေသးရဲ႕လား၊ ဒုကၡတံုး ဒုကၡခဲႀကီး ဆိုတာ သိၾကၿပီ မဟုတ္လား။
#တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ မျမဲတဲ့
သေဘာ ဆင္းရဲ ဒုကၡ ေရာက္တဲ့သေဘာ၊
အစိုးမရတဲ့ သေဘာေတြကို ငါေတြ႔ လက္ေတြ႕ ေတြ႕သိေအာင္ လုပ္တာ၊ တျခားဘာကိုမွ သိေအာင္ လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။
🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚🔚
႐ႈကြက္.. (3)
🔅🔅🔅🔅
ဣရိယာပုတ္ နဲ႔ ဖံုးထားလို႔
"""""""""""""""""""""""""""""""""
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ ေညာင္းညာ ကိုက္ခဲ
လာတဲ့ အခါ.တရားအားမထုတ္တဲ့ အခါမွာ
ဆိုရင္ ဣရိယာပုတ္ကို ျပဳျပင္ ျပဳျပင္ေပးေနလို႔ ဒုကၡကို ဣရိယာပုတ္နဲ႔ ဖံုးထားလို႔ ဒုကၡတံုး ဒုကၡခဲႀကီးကို သုခတံုး သုခခဲႀကီးလို႔ ထင္ေနၾကတယ္။
ဣရိယာပုတ္ကို မျပဳျပင္ဘဲ တရားအား
ထုတ္လိုက္ေတာ့ ဒုကၡတံုး ဒုကၡခဲႀကီးက
သုခလို႔ ထင္ေအာင္ အေယာင္ေဆာင္ မျပ
ႏိႈင္ေတာ့ဘူး။
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးက ကြၽန္ေတာ္ဟာ ဒုကၡတံုး
ႀကီးပါဗ်ာ..လို႔ မွန္ေသာ အတိုင္းေျပာျပေနၿပီ
မဟုတ္လား။
ပုဂၢိဳလ္ဘဲ.သတၱဝါဘဲ.မိန္းမဘဲ.ေယာက်္ားပဲ ဆိုတာ ႐ွိေသးရဲ႕လား။ မ႐ွိေတာ့ဘူး..
မဟုတ္လား။ ခံစားတတ္တဲ့ သေဘာ.ေဝဒနာပဲ ႐ွိေနတယ္ မဟုတ္လား။
အဲဒီ.. ေဝဒနာရဲ႕သေဘာကို ဒလစပ္ သိေနေအာင္ တရားကို အားထုတ္တာဘဲ။
ႀကိဳးစားၾကပါ..ႀကိဳးစားပါ ။ ေဝဒနာ ျပင္းလာရင္ ျပင္းျပင္းကေလး..႐ွဴ ေပးပါ။ ေဝဒနာကို အ႐ွံုးမေပးလိုက္နဲ႔။ ျပင္ခ်င္တယ္ ေတာ္ခ်က္တယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ကေလးေပၚလာရင္ လက္မခံပါနဲ႔။ လက္ခံၿပီး ျပင္လိုက္မယ္ ေတာ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အပါယ္က်သြားပါလိမ့္မယ္။
ေသခါနီးဆဲဆဲမွာ
""""""""""""""""""""""
ေသခါနီးဆဲဆဲ က်ေတာ့ ဒီ ဒုကၡေဝဒနာေတြ ေပၚလာလိမ့္မယ္။ ဒီလို ေပၚလာတဲ့အခါ ျပဳျပင္လို႔ ရမလား။ ေတာ္လိုက္ဦးမယ္ ဆိုလ့ို ရမလား။ မရဘူး။
ဒီလို ဒုကၡေတြ ေပၚလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဝဒနာ နာမ္.ခံစားတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာကို
အမွန္ မသိဘဲ နာတယ္ က်င္တယ္ ကိုက္တယ္ ခဲတယ္လို႔ သြားၿပီး မိစာၦဒိ႒ိ အမွားအသိႀကီးနဲ႔ သိလိုက္ရင္ အမယ္ေလး.. အဘေလး.. ယူပါေလး .. ကယ္ပါေလးနဲ႔ ေအာ္ဟစ္ ညည္းညဴ ေသခဲ့ရင္ မိစာၦဒိ႒ိႀကီးက အပါယ္ေလးဘံုကို တြန္းပို႔လိုက္လိမ့္မယ္။
သမာဓိကို ဦးေဆာင္ေပးပါ။ ေ႐ွ႕စိတ္က
ေတာ္ခ်င္ရင္ ေနာက္စိတ္က တြန္းတင္ေပးပါ၊ တစ္ထိုင္ထဲနဲ႔ ဒုကၡေဝဒနာေတြ ခ်ဳပ္ဆံုးၿပီး သုခေဝဒနာ ခံစားကာ ေအးၿငိမ္း ခ်မ္းသာတဲ့ ေနရာကေလးကို ေရာက္လိမ့္မယ္။
ဒုကၡ႐ွိရင္ သုခ႐ွိရမယ္ေပါ့။ ႀကိဳးစားပါ--- ႀကိဳးစားၾကပါ...။
သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏
တရားအားထုတ္စ ေယာဂီ အသစ္မ်ားကို
ေပးေသာ ႐ႈကြက္ အက်ဥ္းကို ေဖာ္ျပေပး
လိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ---။
မဇ်ၥိမလမ္း.ဝိမုတၱိ
.......